תלמידה
אליוסטרציה: Jeka / shutterstock.com

מכיתה במקלט החנוק למטבחון צפוף בבית הכנסת: כך לומדים בבת ים

תלמידי כיתת חינוך מיוחד נאלצים ללמוד בכיתות לא ראויות. עכשיו ההורים מאיימים להשבית את הלימודים

פורסם בתאריך: 14.1.20 13:07

כבר חצי שנה שעשרה מילדי החינוך המיוחד בכיתה ב׳ בבית ספר ״ציפורי״ מחכים לכיתה. בהיעדר כיתת לימוד ראויה עברו התלמידים ממקלט בית הספר, לספרייה, וכעת לחדרון המשמש כמטבחון בתוך בית הכנסת של בית הספר.

להורים נמאס. כבר ביום הראשון של פתיחת שנת הלימודים החדשה הם דרשו כיתה, לאחר שהמתינו במהלך כל חופשת הקיץ לבשורה בנושא, הם הביעו מחאה על כך שילדיהם שובצו בתוך מקלט ללא אוויר ומזגן.



ההורים תייצבו בפתח בית הספר ודרשו לדעת מדוע לא טופל עניינם ולאחר פגישה קצרה עם אנשי לשכת ראש העירייה, הובטח להם שהבעיה תיפתר בתוך ימים ספורים. אלא שמאז עברו יותר מארבעה חודשים ולילדים עדיין אין כיתה.

"הילדים היו במקלט בלי פתחי אוורור, בלי חצר וציוד למידה. מיד הובטח לנו שהילדים יועברו לכיתה תוך מספר ימים אולם הדבר לא קרה", מספרת אם לתלמיד, "לאחר מכן הבנו שרוצים להשאיר אותם במקלט ופשוט להתקין מזגן, אבל בסוף נקבע כי הוא לא ראוי ללימודים. לאחר מכן זה הובטח לנו שבבית הספר יוצב קרוואן אבל זה לא קרה. בכל פעם מבטיחים לנו שזה עניין של ימים ספורים עד שיימצא פתרון לבעיה".

בינתיים הועברו הילדים לחדרון קטן בבית הכנסת שבבית הספר, ולפי טענת ההורים אמור היה לשמש החדר כמטבחון. "זה חדרון קטן וצפוף, אין בו תנאי למידה ואפילו לוח אין בו. כשכיתה אחרת בבית הספר נמצאת בשיעור ספורט מעבירים את התלמידים מהחדרון לכיתה, אבל זה פתרון. מרוב שמקום צפוף הילדים חוזרים עם סימנים כחולים בגוף", אומר אב לתלמיד.

ההורים המיואשים טוענים כי בכל פעם שהם פונים לעירייה נאמר להם שמדובר במצב זמני "גם לפני חצי שנה, וגם לפני חודש הבטיחו לנו שמדובר בעניין של ימים בודדים. בינתיים עברה מחצית מהשנה, עוד מעט חופשת פורים ופסח ואז נגמרת השנה", מוסיפה אם לתלמיד.

כעת מאיימים ההורים בהשבתת הלימודים. "אנחנו נמצאים בחודש ינואר, ובקרוב מתחילה ההרשמה לשנה הבאה עוד לפני שהבעיות של השנה הנוכחית נפתרו. לא נהסס להשבית את הלימודים".

עוד מוסיפים ההורים כי בעקבות מצוקת הכיתות בבית הספר, לפני כשנתיים בוטלו שתי כיתות הספח שהיו מיועדות לאומנות ולהדרכה, ובמקומן נפתחו כיתות לימוד רגילות. כעת ההורים מספרים כי בעירייה שקלו לבטל את הספרייה ואת חדר המחשבים, אולם לאחר התעקשות ההורים ההחלטה שונתה. "לא יתכן שבשנת 2020 יהיה בית ספר בישראל ללא מחשבים, הילדים לא צריכים לשלם על מצוקת הכיתות בבית הספר ולוותר על תכנים ואמצעים", אמר אחד ההורים.



מיו"ר ועד ההורים העירוני בבת ים, ורד דנינו, נמסר: "אין ספק שלא ייתכן שילדי חינוך מיוחד יטורטרו ממקום למקום במשך חצי שנה. זה משהו שלא קורה בשום מקום וזה נוראי. אני מקווה שהפתרון בקרוב".

תגובת עיריית בת ים טרם התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נטעלי מלכי

    רק השנה הצטרפנו לבית החינוך, אך מההכרות הקצרה אני יכולה לשתף בהרגשה האישית שלי: בית החינוך ציפורי זה בית, מקום ששם את החינוך של הילדים שלנו במקום הראשון ורוצה לתת לילדים שלנו מכל הלב אך גם המשאבים שלו מוגבלים.
    אני מרגישה שאני צריכה להתנצל ולבקש סליחה מהילדים שקמים בבוקר שמחים ונרגשים להגיע לכיתה וללמוד ופוגשים כאלו תנאים מחפירים, ולבקש סליחה מהמורים המדהימים הן המחנכים והן הצוות המצועי שעושים מעל ומעבר כדי לחנך את הדור ונתקלים באטימות של העירייה בנושא. אני מרגישה צורך להתנצל בפניהם כי העירייה שלנו לא רואה אותם ולעולם לא תתנצל בפניהם.

  2. סוזאן אליהו מחולון

    בודה. ילדים כאלו זקוקים לתנאים הכי משופרים להתפתחות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות