מורה
מורה

סערת שר החינוך: מול הגינויים של הרשויות המקומיות, בעיריית בת ים שומרים על שתיקה

בכמה בתי ספר בבת ים לא חיכו להנחיה רשמית מהעירייה ובחרו לקיים שיח בנושא עם התלמידים

פורסם בתאריך: 12.1.20 15:05

הדברים שאמר שר החינוך הרב רפי פרץ על הקהילה הגאה עוררו סערה ברחבי הארץ. שורת רשויות מקומיות, בהן חולון, ראשון לציון, תל אביב וערים נוספות, החליטו בתגובה לקיים הבוקר (ראשון) שיח על סובלנות וקבלת האחר במוסדות החינוך, וגינו את התבטאותו של השר. רק בעיריית בת ים נרשמת שתיקה ועדיין לא נשמעת תגובה רשמית.



הריאיון של שר החינוך לידיעות אחרונות בסוף השבוע האחרון, עורר סערה רבה, בעקבות תשובתו של הרב פרץ לשאלה, מה היה עושה לו אחד מילדיו היה נולד עם נטייה מינית שונה. שר החינוך ענה "ברוך השם, הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה". הדברים עוררו כעס רב וביקורת בקרב הורים ומורים רבים במערכת החינוך, ושורה של רשויות מקומיות החליטו להגיב על כך באמצעות קיום שיח בבתי הספר על סובלנות וקבלת האחר, ופתחו את יום הלימודים בפעילות בנושא הדמוקרטיה, זכויות האדם והסובלנות, ופעילות חינוכית בנושא סובלנות, חיים משותפים והגיוון הקיים בתל אביב-יפו בתחום המשפחה.

בתל אביב יום הלימודים נפתח בשיעור מיוחד בנושא משפחות גאות, בגבעתיים, רמת גן, הוד השרון, חולון וראשון לציון קיימו את השיח המיוחד בבתי הספר שמטרתו קידום סובלנות כלפי קהילת הלהט"ב, אך בבת ים – דממה. למרות פנייה של מערכת "השקמה בת ים" לעירייה, לא התקבלה תגובה לדבריו של שר החינוך והשיעורים בבתי הספר בעיר התקיימו כסדרם, ללא התייחסות מיוחדת לנושא.

תושב בת ים קובי גינר, מורה בבית ספר יסודי וחבר הקהילה הגאה, גינה את הדברים של השר ונזכר בימים שבהם למד בתיכון בבת ים וסבל מהצקות בשל נטייתו המינית.

"כששמעתי את האמירות של השר פרץ הרגשתי מועקה ענקית בלב. בתור ילד סבלתי מאוד מחרם ענק ורגשות שליוו אותי במשך כל הילדות שלי בבת ים, מה לא בסדר אצלי ולמה לא מקבלים אותי? לכן אני לא מוכן לתת לזה יד אלא לצאת כנגד ולא לתת פתח שעוד ילדים ירגישו כמו שאני הרגשתי בעבר. חייבים לעשות תיקון, אסור לתת לאדם כזה לעמוד בראש מערכת החינוך ולהמשיך להעמיד ילדים במצב כל כך רגיש. אנחנו האנשים שעובדים במערכת החינוך יכולים לשלב ידיים ולשים סוף לאמירות האלו", אמר גינר.

"כיום אני מלמד בבית הספר בירושלים, ובדיוק השבוע תכננתי לערוך לתלמידים שלי שיעור על מגדר ומיניות ולספר להם גם על עצמי. אני לא רוצה להסתיר את הנטייה המינית שלי, כי זה פתח חשוב לתיווך עם הילדים לגבי הנטייה המינית שלהם", אמר גינר. "השבוע אערוך להם את השיחה הזו ואספר על ההתבטאות הנוראית של שר החינוך", הוסיף.

מי שעוד יצאה נגד התבטאויותיו של פרץ היא חברת המועצה קטי פיאסצקי, יו"ר סיעת מרצ בבת ים. "אני לא יכולה לתאר לעצמי מה עובר על נער או נערה המשתייכים לקהילת הלהט"ב או על ילדים למשפחות חד מיניות", אמרה. "הדרך הטבעית והבריאה לגדל ילדים היא לתת להם חום ואהבה, וזה לא משנה את מי הם בחרו לאהוב או לא לאהוב. אין מקום לאמירות האומללות האלו בחברה דמוקרטית, בטח לא מצדו של שר חינוך שאמון על חינוך הילדים שלנו. אין כאן פליטת פה, יש כאן שר חינוך חשוך שזאת האמונה שלו, ואת האמונה הזאת הוא מנסה להנחיל אל תוך מערכת החינוך".

צילום ארכיון: קטי פיאסצקי-מורג בתיכון חשמונאים

פיאסצקי הוסיפה, כי "מדובר על חיים של בני נוער שצריכים לדעת שהם במקום שמקבל ואוהב אותם ללא תנאים. אני קוראת לכל חבריי במועצת העיר לגנות ולהוקיע את הדברים המקוממים של שר החינוך.

"אם הדברים היו תלויים גם בבת ים היו נפתחים הלימודים הבוקר בשיח על הכלה, על שוויון ועל סובלנות וקבלת האחר", ציינה פיאסצקי. "אני חושבת שהשיח הזה צריך להתקיים כל הזמן במערכת החינוך ולא בעקבות דבריו הקשים של שר החינוך. יש לנו בעיר נוער נהדר ונבון שמגיע לו גם לגעת בנושאים שמשום מה בעיר בת ים לא נמצאים בקונצנזוס".

בינתיים, בכמה בתי ספר בבת ים לא חיכו להנחיה רשמית מהעירייה ובחרו לקיים שיח בנושא עם התלמידים. אחד מהם הוא תיכון רמת יוסף שבו התקיימו הבוקר שיחות סביב הקהילה הגאה ואמירותיו של שר החינוך. "התלמידים קיבלו את זה מאוד בפתיחות והיה שיח נעים, מבין ומכיל, שכמובן עורר מודעות לנושא", אמרה מורה בבית הספר. "זה לא נושא זר לנו, אנחנו תמיד משוחחים על הדברים הללו מאפשרים פתיחות ושאילת שאלות ואמירת דעות בכל נושא שמעניין אותם וכמובן שהכל מתבצע בשיח שמכבד את כל הצדדים ואת כל הדעות", הוסיפה.

כאמור, מעיריית בת ים לא נמסרה תגובה לדברים.

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. צדק ראשוני

    מה ציפיתם מברוט? הצביע נגד הדיון בתחבורה ציבורית בשבת אז להנחות ולהגיב על זה?!?!? טו מאץ בשבילו

  2. שלומית

    כל הכבוד לעיריית בת ים שלא נסחפת אחרי הגל המתחנף הפוליטקלי קורקט החדש . אפשר לחשוב מה פרץ אמר !!!
    תירגעו .
    אז מותר לו לחשוב ולהביע שמשפחה סטרייטית היא בריאה ,
    מה עושים מזה רוח ???

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות