שעון
צילום: somemeans / hutterstock.com

בית הספר מבטל את הצלצולים: "בחיים האמתיים אין צלצול שמזכיר לחזור מההפסקה"

השכנים מרוצים מביטול הצלצולים, ההורים מברכים על השיעור בלקיחת אחריות והילדים לומדים להשתמש בשעונים: בית הספר החליט לוותר על הצלצול המסורתי

פורסם בתאריך: 1.12.19 13:48

יוזמה חדשה בבית ספר יסודי בבת ים: בית ספר שקט. בבית הספר היסודי יגאל אלון, החליטו לבטל את הצלצולים המוכרים שמודיעים על מועדי ההפסקות והכניסה לכיתות. הסיבה: בבית הספר סבורים שהילדים יכולים וצריכים לפתח אחריות אישית ולדאוג להגיע בזמן לכיתה.



הנהלת בית הספר היסודי בבת ים  יגאל אלון, החליטה הנהלת בית הספר בצעד חריג להנהיג בית ספר שקט, ולבטל את הצלצולים המודיעים על מועדי ההפסקות, השיעורים וסיום יום הלימודים. מי שהובילה את ההחלטה היא מנהלת בית הספר, אילנה שובל, שמבקשת לעודד ולפתח אחריות אישית בקרב התלמידים.

היא מאמינה שבעקבות ביטול הצלצולים התלמידים בבית הספר ילמדו שעליהם להיות אחראים להתנהגותם ולמעשיהם, להגיע בזמן לשיעורים ולצאת בזמן להפסקות.

״בשום מסגרת בחיי היומיום שלנו אין צלצול שמזכיר לנו מה עלינו לעשות ומתי הפעילות מסתיימת, למעט היקיצה", מסבירה שובל, "אנו רוצים לייצר לילדים בבית הספר מציאות הדומה לסביבה הטבעית שלהם, על מנת שיסגלו לעצמם הרגלים מיטביים לחיים. הרי בחיים אמתיים אין צלצול שמזכיר לנו לחזור מההפסקה בעבודה".

שובל מוסיפה כי "הצלצול קוטע את רצף השיעור ומהווה בעיה. מבחינה פדגוגית אנו מעוניינים ליצור רצף לימודי בשיעורים ובמבחנים, הכניסות והיציאות לבית הספר יהיו רגועות יותר ושקטות מאשר נהירה בשעת צלצול".

וישנה סיבה נוספת לביטול הצלצולים. בית הספר יגאל אלון ממוקם בתוך שכונת מגורים ולדברי שובל הדבר חיזק את ההחלטה לבטל את הצלצולים, ובכך להתחשב בשכנים המתגוררים בסמוך. "אנחנו עוברים תהליך הסמכה לבית ספר ירוק, ורוצים לצמצם את רעשי צלצול בשעות שאינן נוחות לסביבה", מסבירה שובל.

בינתיים, נראה שהתלמידים מרוצים מהשינוי בבית הספר, וחלקם גם למדו להשתמש בשעון כדי לעמוד בזמנים. "הרעיון הוצג בפני התלמידים לפני שיושם בבית הספר והם הגיבו אליו בחיוב רב ואף הסתקרנו", מספרת שובל, "לפני שהחלטנו על ביטול הצלצולים, ניתלו שעוני מחוגים נתלו בכל הכיתות ובמרחבים המשותפים, וגם הילדים הקטנים החלו לענוד שעונים, ללמוד לקרוא אותם ולנהל את הזמן שלהם".

גם הורי התלמידים מרוצים. יו"ר ועד ההורים בבית הספר, אפרת יוסף, אמרה: "אני מברכת על ההחלטה, יש לזה ערך עצום לילדים של לקיחת אחריות, עצמאות וניהול זמן מגיל צעיר, ובנוסף לכל זה גם היכולת לצמצם רעשי רקע המפריעים ללמידה משמעותית ורציפה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות