מעבדה

חידוש במערכת החינוך בבת ים: מעבדה מדעית בקראוון נוסע

העמותה לקידום החינוך חנכה מעבדת ניידת, שתנוע מבית ספר אחד לאחר ותנגיש לילדים שידי הוריהם אינה משגת לממן חוגים - את תכני המדע והטכנולוגיה

פורסם בתאריך: 20.11.19 12:56

העמותה לקידום החינוך בתל אביב יפו ערכה השבוע טקס בבית הספר גורדון בעיר, במהלכן נחנכה "מעבדה על גלגלים", מעבדת מדעים מקצועית הממוקמת בתוך קראוון אותו ניתן לשנע בין בתי הספר השונים ברחבי העיר.

יצוין, כי פעילות העמותה בבת ים מתנהלת בשיתוף פעולה עם האגף לשירותים חברתיים של העיר. יחידת רונ"ן האמונה על רווחת נוער וצעירים מפעילה בשיתוף עם העמותה תוכניות לשיקום נוער בסיכון, נערות שנשרו ממסגרות החינוך, דירת מעבר לנערות ללא עורף משפחתי, תוכנית תעסוקתית לצעירים ועוד.

"מטרת התוכניות לתת הכוונה ותמיכה, ולצמצם תופעה של שיטוט ברחובות, אלימות וונדליזם ולעזור לבני נוער להשתלב בצבא ולאחר מכן להפוך להיות אזרחים מן השורה", מספרת שרית גולנזר, ראש תחום טיפול של העמותה. בנוסף, ניצולי השואה המופנים מהשירות לאזרח הוותיק, נהנים ממועדונים חברתיים להפגת הבדידות, העשרה ופעילות פנאי. לאחרונה החל קורס של הפעלת טלפונים חכמים לקשישים במסגרת "קפה של פעם" בתרומה מלאה ע"י העמותה כמו גם כרטיסים להופעה של הפילהרמונית. העמותה משקיעה משאבים ותרומות לצורך קידום האוכלוסיות המטופלות בפרוייקטים השונים. שיתוף פעולה פורה עם אגף שח"מ בעיריית בת-ים מתבטא גם בהפעלת תכניות נספות למען גרי הרחוב ותחנה לטיפול משפחתי.

בנוסף, העמותה מפעילה בבת ים יחד עם גורמי הרווחה מסגרות הנקראת "מועדוניות חינוכיות-טיפוליות" הנותנת מענה לילדים בסיכון מגילאי בית הספר היסודי.

"המסגרת מספקת מעטפת על ידי צוות מקצועי מתחומי הטיפול והחינוך, המעניקים חוגי העשרה, עזרה בשיעורי בית, וארוחה חמה. למעשה, העמותה מספקת לילדים בסיכון מגוון הזדמנויות למידה והעשרה שאינם יכולים לקבל אותם מכל מיני סיבות בסביבה בה הם חיים", מסבירה מאיה זברו-שקל, ראש תחום החינוך בעמותה ויש להדגיש בהקשר זה כי הפעילות מתקיימת לאורך כל השנה לרבות – בימי החופשות והחגים.

בטקס נכחו בכירים בעיריית בת ים בראשות זיו חורב, סמנכ"לית חינוך ורווחה, מורים ותלמידים, לצד חברי העמותה ומייסדה ד"ר דוד פורטוביץ, שברך על חנוכת המעבדה, ואמר: "כל ילד צריך לדעת שהוא יכול להגיע לכל תפקיד שירצה. העמותה שאני עומד בראשה כבר 38 שנים, דואגת ללא הרף שלא יהיה ילד שירצה ללמוד או לא יוכל ללמוד. נסייע לכל ילד להגיע להישגים שהוא חולם ורוצה להגיע אליהם למרות שלא תמיד יש לו האמצעים. העמותה עזרה לילדים להצליח לשרת את המדינה, להקים משפחות לתפארת ולצאת מקו העוני".

פורטוביץ הוסיף ואמר כי, "אנו בעידן חדש. בעבר אף אחד לא חלם על מעבדה מדעית שלא הייתה בתודעה, והיום עתיד המדינה נמצא במדע, הנדסה ומתמטיקה, ועלינו לשפר יכולות. לא היה קל להביא את ההתחדשות הזאת, אבל אם אנחנו יכולים לגרום לכך שמבית הספר הזה ייצאו חתן ואולי כלת פרס נובל, נשמח לדעת שהייתה לנו יד בכך".

זיו חורב, סמנכ"לית חינוך ורווחה בעירייה, בירכה על חנוכת המעבדה הניידת ולדבריה מדובר בתוספת משמעתית לחינוך שמוענק לילי העיר הן בתכנין והם מבחינת הנגישות.

מיה זברו שקל, ראש תחום החינוך בעמותה ציינה באירוע כי, "אנו גאים לחנוך את המעבדה הניידת בבת ים. זו פריצת דרך משמעותית שתאפשר ליותר ויותר תלמידים לחוות מדע וטכנולוגיה באופן ישיר ותורם".


כתבה שיווקית


 

איריס כהן סירוטה מאגף הרווחה, סיפרה על שיתוף הפעולה הארוך עם העמותה: "13 שנים אנו עובדים עם העמותה בשיתוף פעולה מלא. מדובר בעמותה שמתמחה במתן מענה לילדים ולנוער, והם עושים עבודה מדהימה. העמותה מפעילה את המועדוניות בבית הספר ומספקת לתלמידים חוגים, העשרה ושלל תכנים שמפתחים אותם".

בסיום הטקס גזרו ד"ר דוד פורטוביץ וסמנ"כלית החינוך והרווחה ד"ר זיו חורב את סרט הכניסה למעבדה. הקהל שנכח באירוע נכנס לחזות במדפסת התלת מימד, בחותך הלייזר וברחפנים המעופפים שייצרו התלמידים – בזכות הכלים שקיבלו.

כאמור, מדובר בעמותה שנוסדה בשנת 1982 ע"י זוניק (זאב) שחם ז"ל וע"י ד"ר דוד פורטוביץ. העמותה הינה פרטית, ומעניקה שירותים חברתיים ללא מטרות רווח לילדים שזקוקים לכך כדי ליצור עבורם מציאות חדשה שאינה בהישג יד הוריהם. ילדי העמותה משתייכים למשפחות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ולמרבה הצער – במרבית המשפחות מהן באים ילדים אלה, הוריהם או האחראים עליהם מחוסרי עבודה. מציאות זו יוצרת מצב קשה ולפיו – לילדים חסרה בבית ובקרב המשפחה מסגרת ראויה שתומכת בהם.

בפועל ובמסגרת העשייה של העמותה, חברי העמותה מפעילים מספר מועדוניות, מרכזי פעילות ובתים חמים, בהם מתקיימות תוכניות נרחבות כדי להקיף את עולמו של הילד והמסגרת בה הוא חי. מסגרת זו יוצרת תמיכה רחבה ומתמשכת שמלווה את הילד הנזקק בכל אשר ייפנה. בנוסף, העמותה מפעילה מרכז חלוקת מזון וכן – תוכנית סיוע וליווי קשישים וניצולי שואה, בסיוע קרן דליה ואלי הורביץ.

כך למשל, במועדונית נערכת מסגרת חינוכית-טיפולית משלימה לילדים בסיכון, והיא פעילה לאחר שעות הלימודים. במסגרתה, הילדים מקבלים

ארוחה חמה, העשרה לימודית, סיוע בהכנת שיעורי הבית ותכנים שונים אחרים במטרה להעשיר, לקדם ולהעצים את הילד בכלל התחומים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות