shutterstock

ביטול מבחני המיצ"ב: בוועד ההורים בבת ים מציינים ניצחון

יו"ר ועד ההורים העירוני מרוצה מההישג: "אני גאה שבת ים הובילה את המאבק לשים סוף למבחנים שלא נתנו אינדיקציה אמיתית על מצב הלימודים"

פורסם בתאריך: 30.10.19 18:33

בוועד ההורים העירוני בבת ים יכולים בהחלט להיות מרוצים מתוצאות המאבק שניהלו בשנת הלימודים שעברה נגד מבחני המיצ"ב. מאבק ההורים בבת ים ובכל רחבי הארץ נגד המבחנים שהתקיימו בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, הוביל לביטול המבחנים במתכונתם הנוכחית.



כפי שדווח בהרחבה כאן ב"השקמה בת ים", ועד ההורים העירוני היה בין הוועדים הבולטים שהחרימו את המבחנים ואף קיימו שביתות בימים שבהם התקיימו המבחנים.

המאבק ההורים הסתיים בניצחון כאשר ביום שני הודיע משרד החינוך כי במקום מבחני המיצ"ב, יתקיים מבחן ארצי חדש בשפה העברית או הערבית לתלמידי כיתות ד' ו- ח', ומבחן פתע משתנה בתחומי המתמטיקה, אנגלית או המדעים. המבחן החדש ייכנס למערכת החינוך בעוד שנה. המשמעות: בשנת הלימודים הנוכחית לא יתקיימו כלל מבחני רמה של משרד החינוך.

ההורים בבת ים מרוצים מביטול מבחני המיצ"ב. לטענות ההורים המבחנים פוגעים בתלמידים בעקבות הלחץ המופעל על בתי הספר ועליהם. עוד נטען בלא מעט בתי הספר הדאגה לתוצאות וליוקרה בבתי הספר פגעו באופן הלמידה.

בנוסף, ואולי ההישג הגדול ביותר של המתנגדים: לא תהיה הודעה מראש על המבחנים, וזאת כדי למנוע מבתי הספר להכין את התלמידים.

יו"ר ועד ההורים העירוני, ורד דנינו, ברכה על ההישג: "במשך שנים הילדים שלנו חוו לחצים מתמשכים בעקבות מבחני המיצ"ב. הלחץ ממשרד החינוך חלחל את הנהלות בית הספר, למורים ואז על התלמידים".

עוד הוסיפה כי "אני גאה שבת ים הובילה את המאבק לשים סוף למבחנים שלא נתנו אינדיקציה אמיתית על מצב הלימודי של התלמידים. ועד ההורים העירוני היה שותף לוועדות במשרד החינוך לשינוי השיטה, ואני שמחה שהתייחסו לכל הטענות שהעלנו. כמובן שאנחנו נישאר על המשמר כדי לוודא שהמתכונת החדשה לא מביאה לחצים אחרים על התלמידים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות