לזכרו של אחיה ז''ל. צילום: ציפורי בת ים
לזכרו של אחיה ז''ל. צילום: ציפורי בת ים

תלמידי בית חינוך ציפורי בבת ים: אספו 5,000 שקל להכנסת ספר תורה לזכר הנער

אחיה ערקי ז"ל נהרג במהלך טיול, ותלמידי בית הספר עברו מבית לבית במשך חצי שנה בכדי להתרים לזכרו

פורסם בתאריך: 22.9.19 16:41

תלמידי בית חינוך ציפורי בעיר בת ים, השתתפו בשבוע שעבר בסיכומו של פרויקט מרגש בן חצי שנה לזכרו של הנער, אחיה ערקי ז"ל. הנער בן ה-14 מיישוב בני ראם, קפץ ממקפצה מאולתרת לנהר הירדן ופגע בראשו של חברו שהיה באותה העת במים, ערקי איבד את הכרתו במקום וטבע למוות. הוא לא נשכח מלב התלמידים שאספו 5,000 שקל עבור הכנסת ספר תורה לזכרו.



האירוע החל כאשר אחיה ערקי טייל יחד עם משפחתו בחמת גדר, הוא שמע כי חבריו מטיילים בקרבת המקום יחד עם המתנ"ס ויצא לבלות עימם לאחר שאביו הסיע אותו למקום. את הבילוי המשותף הוא כבר לא סיים בחיים.

הצמידים לזכרו של אחיה ז"ל.צילום: ציפורי בת ים

 

משפחתו החליטה לאחר האסון הכבד, להכניס לבית הכנסת ביישוב ספר תורה לזכרו. זאת, בעזרת אנשים רבים שתרמו למשפחה וביניהם גם תלמידי בית ספר ציפורי בהובלתה של המחנכת גלית יצחק שלקחה חלק בעשייה.

במשך כחצי שנה עברו התלמידים מדלת לדלת ברחבי העיר, סיפרו על הטרגדיה הנוראה והתרימו עבור ספר התורה. בנוסף, המשפחה רכשה צמידים עם המשפט שהוביל את אחיה: "אל תיתן לעולם לשנות לך את החיוך, תן לחיוך שלך לשנות את העולם", אותם מסרו התלמידים כאשר קיבלו את התרומות עבור המשפחה. במפגש מרגש עד דמעות, התלמידים מסרו להוריו של אחיה את הכסף שאספו ולמדו כיצד שמחת החיים הדריכה את בנם.

מנהלת בית חינוך ציפורי בת ים, לילי חג'ג' סיפרה על הפרויקט המיוחד: "העבודה היום יומית שלנו היא בנושא ערכים ועזרה לזולת. יש לנו המון מפגשים בהם ילדים עושים למען האחר ונתרמים למסגרות סיוע שונות תחת הכותרת "עם הפנים לקהילה". כל מחנכת בוחרת במה לעסוק ואנחנו כבית הספר תומכים במיזם שנבחר".

ספר התורה שנתרם. צילום: בית החינוך ציפורי בת ים

 

עוד סיפרה המנהלת "התלמידים שלנו לומדים לתת לאחר ללא הצורך לקבל דבר. גלית גייסה את ההורים ואת הילדים למהלך. ההורים של אחיה ביקשו שהכיתה תאסוף עד 1,000 שקל בלבד, אך המורה והתלמידים החליטו להגדיל את היעד והמשיכו למכור את הצמידים כאשר בסופו של דבר הגיעו לסכום גדול של 5,000 שקל".

לילי חג'ג' תיארה את האירוע המרגש בבית הכנסת "ספר התורה נכנס בשבוע האחרון לבית הכנסת ביישוב בני ראם ובית הספר השתתף בעלויות השונות, ארגנו אוטובוס והבאנו את כל התלמידים לחגיגת הכנסת ספר תורה", הדגישה מנהלת בית הספר והוסיפה "במהלך האירוע הם גם למדו על המשמעות והתהליך המורכב של הכנסת ספר תורה על כל שלל המרכיבים השונים. אני מאחלת לכך שהספר הזה יזכה את כולם אך רק בשמחות".

יו"ר ועד ההורים בבית הספר "ציפורי" בבת ים, שי אודסר, הוסיף: "אנו נקראים בית חינוך ציפורי עם דגש על המילה חינוך ממקום של חינוך לערכים אמיתיים ולא כקלישאה. וועד ההורים המוסדי מברך, תומך ושותף מלא בכל פעילות שנעשית בבית החינוך ודוגל בנתינה וגמילות חסדים. פעילות זו של הכנסת ספר התורה היא חלק מפעילויות רבות ומגוונות בעלות ערך בבית החינוך כגון סלי מזון לנזקקים, סיוע לחיילי צה"ל, סיוע וליווי ניצולי שואה, עזרה לזולת, פעילויות בקהילה לרבות בתי אבות ועוד. ההורים בבית החינוך שותפים מלאים לעשייה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות