צוות בית בספר והמתנדבים. צילום: השקמה
צוות בית בספר והמתנדבים. צילום: השקמה

"לילד בכיתה ג' יש אנגלית טובה יותר מתלמיד כיתה י"ב"

צעירים יהודים מארה"ב מתנדבים למשך עשרה חודשים ומשפרים את שפת התלמידים. המתנדבים בבית הספר ''דוד אלעזר'': "ילדים בכיתה ג' דוברי אנגלית רהוטה יותר מכיתה י"ב"

פורסם בתאריך: 18.9.19 10:26

קבוצת נדבנים יהודים מארה"ב, הגיעה השבוע לבית הספר היסודי דוד אלעזר, בכדי לצפות בצעירים האמריקאים אשר מתנדבים במקום במהלך השנה ומלמדים את התלמידים הצעירים אנגלית.



התורמת ויקי אגרון, ממיאמי ביץ' שבפלורידה

תוכנית "עמיתי מסע להוראת אנגלית בישראל", (ITF- Israel Teaching Fellows) היא תוכנית התנדבותית ייחודית המביאה לישראל ולבת ים מדי שנה, עשרות יהודים צעירים, אקדמאים ומלאי מוטיבציה על מנת שישמשו מורים לאנגלית בבתי ספר ברחבי העיר במהלך השנה. המיזם מתבצע מטעם על ידי הסוכנות היהודית, משרד החינוך ואגף הפרט במנהל החינוך.

התוכנית ממומנת מכספי הסוכנות היהודית, ומכספי תרומות של נדבנים אמריקאים הפועלים מתוך תחושת ציונות.

הנדבנים תורמים את כספם למען חיזוק האנגלית של דור העתיד של מדינת ישראל ומצד שני בכדי לגרום לצעירים יהודים אמריקאים להכיר את מדינת ישראל ולעורר את הזהות היהודית.

הצעירים האמריקאים מתנדבים במשך עשרה חודשים בבית הספר, במהלכם הם מטיילים ברחבי הארץ ומתנדבים במגוון תוכניות בבת ים. המתנדבים מתארחים אצל משפחות תלמידי בית הספר וישנים בביתם במשך כל התקופה, וכך נבנה קשר הדוק בין הצעירים האמריקאים לצעירים בישראל.

רונית לוי כהן, מנהלת בית הספר סיפרה ל"השקמה בת ים" כיצד נרקמים קשרים חברתיים חזקים בין המתנדבים למשפחות ישראליות בארץ: "כל יום שישי יש להם ארוחת שבת אצל משפחה אחרת. נוצרה כאן מסורת שהתקבעה. בסוף השנה שעברה פתחנו את שערי בית הספר ביום שישי בערב וערכנו ארוחת שבת עם כל מתנדבים בבת ים".

בשנים האחרונות עולה ביקרות רבה על אופן לימוד השפה האנגלית בבתי הספר בישראל. הטענות החוזרות על עצמן הן כי בתי הספר אינם מכינים את התלמידים כנדרש וכי גם תלמידים הלומדים אנגלית במסגרת חמש יחידות לימוד, שהיא קבוצת הלימוד הגבוהה ביותר, אינם מצליחים לנהל שיחה יום יומית, או להתראיין בשפה האנגלית.

מכאן מגיעה היוזמה של "מסע" המבקשת לשנות את האופן בו לומדים היום התלמידים את האנגלית בכיתות. במקום להתמקד בדקדוק ובקריאה, המתנדבים, שאינם דוברי עברית, עובדים עם התלמידים באופן פרטני ואישי על דיבור ומקנים להם ביטחון. הנתונים מראים כי ההתקדמות של תלמידים שלמדו אנגלית עם מתנדבי "מסע" היא אדירה, ולמעשה, המתנדבים טוענים כי "ילדי בית הספר בכיתות ג' ו- ד' אשר למדו עימם, מדברים אנגלית טובה ורהוטה יותר מאשר תלמידי כיתות י"ב אשר אליהם לא נכנסו המתנדבים".

אלי יריב מ״מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך ברך את העוסקים בפרויקט ואמר: "מעורבותם ופעילותם של צעירים יהודים מהעולם, בעיר בת-ים ב-15 בתי ספר ובכלל זה להעשיר את תלמידי בת-ים בשפה האנגלית מהווה עבורנו גאווה גדולה ויצירת קשר בלתי רגיל בין צעירים יהודית מהעולם לצעירים ישראלים בתחומי החינוך והחברה. העיר בת-ים מצדיעה למתנדבים הצעירים שעזבו את המשפחות שלהם בארה"ב והגיעו לעירנו כדי ללמד ילדים אנגלית במשך שנה".

ויקי אגרון, ממיאמי ביץ' שבפלורידה שביקרה הבוקר בבית הספר סיפרה על התוכנית, האתגרים וההצלחה של המיזם "הכיתות בישראל מאוד גדולות ויש הרבה תלמידים, מה שמקשה על מורה אחת לתת את תשומת הלב הנדרשת לכל תלמיד ותלמיד".

"הצעירים האמריקאים שמגיעים להתנדב בישראל, מתגלים בסופו של דבר כשגרירים הטובים ביותר של ישראל בעולם. זאת השקעה משתלמת מבחינתי. התוכנית עוזרת ללמד את דור העתיד של מדינת ישראל את השפה הבינלאומית, ומצד שני עוזרת לחיבור הצעירים היהודים בעולם לשורשים ולציונות", סיכמה אגרון.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מרלין

    זאת בטח בדיחה ! הבת שלי לומדת בדוי אלעזר בכיתה ג'.. הקשר בינה לבין ללמודי האנגלית שואף לכלום ושום דבר.
    כשהטענה הועלתה בפני המנהלת רונית.. תגובתה שעד כיתה ג' אין חובה ללמד אנגלית.. כך שבשנה החולפת (כיתה ב .. נשרפו 2 שעות שבועיות על לכאורה לימודי אנגלית שבפועל לא למדו כלום! וחבל!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות