ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ויו"ר מועצת התלמידים של בת ים מרקוס מורלי
ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ויו"ר מועצת התלמידים של בת ים מרקוס מורלי

ראש העירייה ראיין את יו"ר מועצת התלמידים בעיר: "האם תמשיך לגור בבת ים?"

ברוט ראיין את מורלי בנוגע למצב החינוך בעיר, "עלו דיונים רבים על סוגיית אי הכנסת הסלולרי לבית הספר, האם לדעתך כדאי לעירייה להתערב?"

פורסם בתאריך: 26.8.19 18:37

ועידת החינוך של ערי ישראל התקיימה הערב (שני) באודיטוריום העירוני על שם מנחם רוטשילד ברחוב שאול הדדי שבבת ים. בוועידה שהתקיימה לקראת פתיחת שנת הלימודים בהנחיית כתב ערוץ 13, אלמוג בוקר, לקחו חלק מובילי החינוך בבת ים, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים וההורים ועוד.



צביקה ברוט: "אני רוצה לספר לכם על פועלו של מרקוס. אמרו אותי שאני צריך להיזהר ממנו, באחת הפגישות הראשונות שלנו הוא ישב על כיסא של ראש העירייה וכך חיכה לי. הפעם השנייה הייתה בישיבת מועצת העיר בו הביע את דעתו וחיכה לי פתק ממנו. המועצה זכתה באות המועצה היוזמת ואם יש משהו שאנחנו גאים בו זה הנוער שלנו ואתם חלק בלתי נפרד מהעשייה הזו".

מרקוס מורלי: "כפיים למועצת הנוער, הם לא נשמעו".

ברוט: "מה הדור הצעיר רוצה מאיתנו וזו השאלה הראשונה שלנו, מה בסופו של דבר יגדיר אתכם".

מורלי: "אני חושב שהדור שלנו טכנולוגי מאוד. שנולדנו אל הפלאפונים. לי יש פלאפון מגיל קטן, דור עקשן, חכם וערכי. דור טוב בהשוואה לדור הקודם, מאוד עוזר לזולת מעורב מאוד מבחינה חברתית".

ברוט: "דיברת על ערכיות ויש לי המון דיונים על כך, בתחום החינוך יש שתי אסכולות, האחת בית ספר הוא בית מחרושת לציונים והאסכולה השנייה היא שהציונים לא חשובים וכבודם במקומם מונח".

מורלי: "זו שאלה קשה. אסור לנו לשכוח לא מציונים ולא מערכים. מה שגורם להצלחה זה השילוב הנכון והראוי בין השניים. צריך למצוא את האיזון הנכון".

ברוט: "מרגיש שזה קורה?"

מורלי: "זה קורה בבתי הספר, אבל יש בתי ספר שלא שמתעסקים רק בציונים".

ברוט: "סוגיית אי הכנסת הסלולרי לבית הספר, היו דיונים על כך אבל לא הגענו להחלטות. זה כן גרם לנו להליך של מחשבה האם כדאי לנו להתערב בנושא הזה".

מורלי: "יש פה אנשי חינוך והוראה, תלמידים משתמשים בשיעור בפלאפון. אפילו על הבמה אני משתמש בו. זה יכול לשנות את החינוך לטובה ולרעה, חייבים ללמוד את הכלי הזה ולהתאים את השיעורים למאה ה-21. הפלאפונים הם כלי שחייבים להשתמש בו. אני חושב שאפליקציה שדרכה אפשר ללמוד ולהעביר את התכנים הלימודיים ולהתאים את עצמנו למאה ה-21, המורים לא טיפשים. מורה שם לב שהתלמיד לא איתו וגולש באינסטגרם ופייסבוק".

ברוט: "שאני הייתי תלמיד הייתי דובר מועצת הנוער הראשון בבת ים. ראש הממשלה דאז יצחק רבין זכרו לברכה היה פה על הבמה ושאלנו אותו שאלות והיינו חלק מהביקור, העירייה בעבר ראתה לנכון לשלב את התלמידים וזה מה שאנחנו עושים היום. אתה תגור פה שתהיה גדול?".

מורלי: "תשמע, בת ים נמצאת בשינוי. היא שמה את הצעירים במרכז וחשוב להמשיך את זה ואם זה יעצור קשה לי להאמין שבני נוער יישארו פה".

תושבי בת ים הגיעו כדי להציל את שבט צופי מסגירה.

יאיר, תושב בת ים, שאל את ברוט על סגירת שבט צופי הים של העיר, "השבט עומד להיסגר, מעתיקים את הפעילות ליפו. 140 ילדים לא יעברו ליפו, הפיתרון של העירייה שהציעה לא ישים. האם העירייה מוותרת על הנוער הזה?"

ברוט ענה כי "אנחנו מאוד הופתענו מההחלטה של צופי הים, קראנו מהתקשורת שהם מקפיאים את הפעילות. אני חושב שאתה צודק במאה אחוז החינוך הבלתי פורמלי חשוב לא פחות מהפורמלי. נעשה הכל כדי לעזור לתנועות הנוער לאורך השנים, בחודש הראשון שלי בתפקיד חילקנו 230 אלף שקלים, השנה לא יהיו תמיכות בכלל".

"צופי ים פנו אליי לפני כמה חודשים, גיבשנו בדרך לא דרך סכום חסר תקדים של חצי מיליון שקלים לטובת צופי הים. זה יותר מכל תנועות הנוער קיבלו ביחד. הגענו לעשות שיפוץ למבנה, אבל הבנו שהמבנה הוא ללא היתר ופועל למשך שנים שהוא לא חוקי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות