מזכיר סניף תל אביב של ארגון המורים, שרון גול. צילום: השקמה
מזכיר סניף תל אביב של ארגון המורים, שרון גול. צילום: השקמה

"ארגון המורים יאבק עבור שירותים מינימליים בכל מוסדות החינוך"

שרון גול תוקף בוועידת החינוך של ערי ישראל את משרד החינוך: "הוא לא נערך כיאות לתנאי העבודה הפיזיים של המורים והתלמידים בבתי הספר"

פורסם בתאריך: 26.8.19 17:23

מזכיר סניף תל אביב של ארגון המורים, שרון גול, אומר הערב (שני) בוועידת החינוך של ערי ישראל המתקיימת בבת ים כי "משרד החינוך צריך להתייחס לחינוך כהשקעה בעתיד המדינה ולא כנטל".



הוועידה מתקיימת זו השנה השנייה ברציפות באודיטוריום העירוני על שם מנחם רוטשילד ברחוב שאול הדדי שבבת ים, בהנחיית אלמוג בוקר כתב חדשות ערוץ 13. הוועדה מתקיימת לקראת פתיחת שנת הלימודים, ובה ייקחו חלק מובילי החינוך בבת ים, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים ההורים והתלמידים.

הוועידה עוסקת במצבה של מערכת החינוך בעיר ובכלל, על כניסת עולם הטכנולוגיה והחדשנות לבתי הספר, לאן מועדות פניו של החינוך בישראל, התמודדות מערכת החינוך עם המכשירים הסלולריים, עולם הרשתות החברתיות והדברים שאתם חייבים לדעת על החינוך במאה ה-21.

מזכיר סניף תל אביב של ארגון המורים, שרון גול. צילום: השקמה

 

בוועידה ישתתפו יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, שרון גול, מזכיר סניף תל אביב ארגון המורים, הרב שי פירון, לשעבר שר החינוך, אלי יריב, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך.

אני שמח להיות פה היום ושניתנה לי להעלות נושאים שאנו בארגון המורים מנסים לקדם. כגון, מעמד המורה, הכנת הילדים לאתגרי העתיד, הכנת התלמידים לגיוס איכותי לצבא ומעורבות פעילה ותורמת לחברה. בנימה אישית, אני בוגר מערכת החינוך בבת ים, בית הספר היובל לשעבר ואורט המילטון" , אמר גול בפתח דבריו.

"החברה הישראלית היא חברה מורכבת, הטרוגנית ומציבה אתגרים רבים לעוסקים בחינוך. יש לנו מדינה מיוחדת , אין לנו משאבי טבע רבים, מדינה קטנה מוקפת ים מדבר ואויבים. אבל יש לנו את המשאב היקר ביותר – המוח היהודי. יש במדינת ישראל בני נוער חכמים. מחוננים וגאונים. אותם תלמידים נמצאים בטופ העולמי בכל המבחנים הבינלאומיים".

"חינוך הוא תהליך של העברת ידע וערכים. ניתן לעשות זאת רק באמצעות מורים מצוינים. ויש לנו בבת ים מורים מצוינים שמשקיעים את כל מרצם בתלמידים. זו עבודה קשה ושוחקת, עם לא מעט חזיתות בהן על המורה להתמודד: הכיתות הצפופות וההטרוגניות, משמעת תלמידים, הספק חומר, עמידה בציפיות של המנהל והמפקח, התמודדות מול הורים ועוד ועוד"

"ארגון המורים עושה כל שביכולתו על מנת לסייע למורים בהתמודדות עם כל האתגרים בפניהם הם עומדים. הנהלת ארגון המורים הכריזה על מספר סכסוכי עבודה בכדי לסייע להם. אני מבקש להתייחס ולהדגיש את נושא המסגרת הפיזית בה אנו עובדים. ארגון המורים לחתם על הסכם עוז לתמורה וכתוצאה מכך מורים שוהים בבי הספר כשמונה שעות ביום. בחדר המורים יש רעש, צפיפות וצעקות וברור שבסביבה כזו מורה אינו יכול לעבוד ואף לא לשוחח עם תלמידים או הורים".

"עדיין ישנם מוסדות חינוך ברחבי הארץ שאין בהם את השירותים המינימליים לתלמידים ומורים ולכן זהו אחד הנשואים שארגון המורים מתכוון השנה להיאבק לשיפורם מתוך אמונה וידע המבוססים על מחקרים. לצערי הרב משרד החינוך לא נערך כיאות לתנאי העבודה הפיזיים של המורים והתלמידים בבית הספר. נושא נוסף שארגון המורים מעלה הינו חוק החינוך המיוחד, שמטיל עבודה רבה על מורים בלי שתהיה להם הכשרה, בלי שיהיו בידיהם כלים וללא קבלת תגמול. משרד החינוך צריך להתייחס לחינוך כהשקעה בעתיד המדינה ולא כנטל"ץ

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות