ענת טוראל- דדון, יו"ר סניף בת ים בהסתדרות המורים
ענת דדון

יו"ר הסתדרות המורים בבת ים: "לפתוח את שנת הלימודים בשיחה על פרשת איה נאפה"

"במקום לצאת מקפריסין בצורה שקטה, הם פתחו שמפניות. אני מזועזעת. אני קוראת לכל ההורים להפסיק לפחד מהילדים שלהם, ולהתחיל לחנך אותם", ענת טוראל דדון קוראת לחשבון נפש

פורסם בתאריך: 29.7.19 17:44

"משרד החינוך חייב לכלול חינוך מיני בתוכנית הלימודים שלו", כך אומרת יו"ר הסתדרות המורים בבת ים ענת טוראל דדון, שקוראת לפתוח את שנת הלימודים בשיחות על פרשת הנערים הישראלים באיה נאפה. אומנם החשד לאונס קבוצתי התברר כשגוי, אולם קשה להתעלם מהתנהגותם של 12 הצעירים.

הפרשה בקפריסין תמשיך ללוות את החברה הישראלית לא מעט בהמשך, ולמרות העובדה שהנערים נוקו מחשד לאונס, עדיין עולות מהסיפור כולו טענות קשות על מוסר, ערכים, חינוך והתנהגות.

התלונה שהוגשה במשטרת קפריסין על ידי צעירה בריטית שטענה כי 12 נערים ישראלים אנסו אותה בעיירת הנופש איה נאפה, יצר סיקור רב סביב הנושא. אתרי האינטרנט, מהדורות החדשות והעיתונים עסקו יום וליל בפרשה ובכל פרט מידע שהתגלה ככל שחלפו הימים.



כאשר היה נראה כי הנערים יועמדו למשפט על מעשיהם החמורים בקפריסין, התחלף במתן עדות שקר של התיירת הבריטית שנעצרה, והנערים הישראלים שוחררו וחזרו לישראל כסוג של "גיבורים", תופעה שגררה ביקורת קשה.

"הנערים האלה הם לא גיבורים, וברור שהם לא צריכים לפתוח שמפניות", מדגישה יו"ר הסתדרות המורים בבת ים ענת טוראל דדון. "ההורים היום פוחדים מהילדים שלהם, פוחדים להגיד להם את מה שאסור לעשות. יש כאן משהו מעוות בתפיסה שלנו כחברה. החגיגות של הנערים האלה לא מקובלות עליי לחלוטין".

"במקום לברוח מקפריסין ולצאת בצורה שקטה, הם חגגו ופתחו שמפניות. אני ממש מזועזעת", מוסיפה טוראל דדון, "אני קוראת לכל ההורים להפסיק לפחד מהילדים שלהם, ולהתחיל לחנך אותם. חובה להסביר להם שלהיגרר אחרי חברים זה אולי פופולרי, אבל ממש לא נכון מוסרית".

בתוך כך, מתייחסת טוראל דדון למהלכים שאמורים להיעשות בבתי הספר, חטיבות הביניים והתיכונים ולטעמה – כבר בשבוע הראשון לתחילת שנת הלימודים בחודש ספטמבר.

"משרד החינוך צריך לצאת עם תוכנית חינוך מיני, שמסבירה כיצד מקיימים יחסי מין ובטוח שלא כפי שרואים בסרטי הפורנו השונים. לא מדובר בהסבר מבחינה ביולוגית איך באים ילדים לעולם, אלא בתוכנית ששומרת על כבוד האדם וחירותו, על כבוד הגבר, על האישה ועל כבוד הפרטיות. את כל זה חייבים להעביר לבני הנוער".

היא מוסיפה כי "לקראת תחילת שנת הלימודים הבאה, אני קוראת לכולם לייצר שיח מעמיק בנושא וגם בפרשה הזו – כמראה לחברה שלנו. חובה שכל ההורים והמורים ישמעו מהתלמידים ומילדיהם על דעתם בנושא ולאחר מכן, יש לכוון אותם לדרך הראויה. החברה שלנו הולכת וצועדת אחורה מבחינה מוסרית, ואת נושא המיניות צריך ללמד מהיום שהילד נולד".

"האחריות בפרשה האחרונה בקפריסין היא של ההורים בלבד", מאשימה טוראל דדון, "כאשת חינוך וכאימא, אני בטוחה שהילדים האלה צריכים לקבל שתי סטירות ורצוי להגיד להם שהם פישלו בגדול. היא לא נאנסה והם לבטח לא גיבורים".

"ילדים צעירים עם מחשבה מעוותת על איך צריכים להיראות יחסי מין, וזה עצוב מאוד. איך הם ישמרו על כבוד האישה ועל הזוגיות? למה לצלם אקט מיני ולשלוח את הסרטונים לחברים? איך פוגעים ככה בפרטיות של הזולת? הקלות הבלתי נסבלת לפיה ילדים יוצאים מהארץ ללא גבולות ובלי הבחנה של טוב ורע, מה מותר ואסור – חייבת להשתנות".

והיא מסכמת: "האמת היא שממש לא רציתי שהם יישבו בכלא הקפריסאי. טוב שהם לא אנסו אותה. היא צריכה לשלם על השקר שבדתה אך יחד עם זאת, הנערים האלה צריכים ללמוד לקח. אני מכירה המון בני נוער בעיר בת ים ואני בשיח מתמיד איתם. מה שקרה שם זו לא נורמה וצריך להוקיע את זה. אסור שמקרה נוסף בסגנון הזה ייקרה בעתיד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחאב

    בנתיים בישראל.. הבחורים תובעים את חברת הביטוח בגלל ש"נהרסה להם החופשה".הריקבון של הנוער מתחיל בבית אמא'לה קוראת לבן שלה "נסיך" ועל זה הוא גודל.שמותר לו הכל ושמותר לו לזלזל בנשים.פשוט גועל נפש דוחה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות