בית כנסת במקום מקלט בשכונת רמת יוסף. צילום: פרטי
אילוסטרציה. בית כנסת במקום מקלט בשכונת רמת יוסף. צילום: פרטי

העירייה מציעה לימודי אנגלית ומדעים בחינם לחרדים

עשרות אברכים מבת ים כבר נרשמו, במטרה להשלים את פער השפה כדי להיפתח לעולם הגדול, להתקדם בחיים המקצועיים ולהתפרנס בכבוד

פורסם בתאריך: 25.7.19 15:50

עיריית בת ים מציעה בימים אלה קורסי אנגלית לציבור החרדים ללא עלות, כשהמטרה היא לגשר על הפערים של הציבור החרדי בעיר, להקנות להם השכלה ושפה נוספת ולעזור להם להשתלב בשוק העבודה במה שעד היום היה נחשב כמילה גסה בציבור החרדי.



מי שהוביל את המהלך יחד עם החברה לתרבות פנאי וספורט הוא אורי בוסקילה, סגן ראש העיר, שמספר ל"השקמה בת ים" כי "בעזרת הרכז המוכשר רועי פרץ אנחנו פורצים דרך ומציעים לימודי אנגלית ומדעים לאברכים ולבני ישיבות. כיום יש כבר שתי כיתות מלאות של אברכים".

כידוע, מקצועות האנגלית והמדעים אינם חלק ממקצועות הליבה הנלמדים במוסדות החינוך הדתיים ובכך נוצרים פערים שאותם קשה לאברכים לצמצם. "לא מדובר בקורסים רגילים אלא באפיקי השכלה ותעסוקה של ממש", מסביר בוסקילה, "אחרי לימודי האנגלית יוכלו האברכים ללמוד מדעים כדי לצמצם את הפערים ולאפשר להם להיות חלק ממעגל התעסוקה בישראל".

לדבריו, "לאברכים יש בעיה עם האנגלית, ויש פערים גדולים שאינם מאפשרים להם להיות חלק ממעגל התעסוקה. באמצעות לימודים אלו לחרדים ולאברכים תהיה הזדמנות תעסוקה שווה בכל משרות ההייטק הבכירות במשק".

 

בוסקילה חושף כי לאחר הקורסים, חברות המחשבים וההייטק IBM וקונורס יפתחו שעריהן לאברכים שסיימו את לימודיהם ויציעו להם משרות התחלתיות. "אורח החיים של חרדים הוא לימודי תורה משמונה בבוקר עד חמש אחר הצהריים, כך כל חייהם", הוא אומר, "זה חסר תקדים. לחרדים יש הזדמנות לקבל שכר שנע בין 12 ל-13 אלף שקל בחודש ולהתפרנס בכבוד, זה לא נוגד את התורה ואת אורח החיים התורני".

מי שכבר הספיק להירשם לקורסים הוא לא אחר מאשר ראש הכולל המוכר ומוערך בציבור החרדי בבת ים, הרב ישי פרקש, שאף סחף בעקבותיו 70 אברכים מהכוללים השונים בעיר.

בוסקילה התייחס לשיתוף הפעולה של הרב פרקש ואמר כי "אני מפרגן מאוד לראש הכולל הרב ישי פרקש שנתן דוגמה אישית ונרשם לקורס ואף סחף אחריו רבים. הרב הראה לתלמידיו שאפשר לשלב לימודי אנגלית ומדעים, להתפרנס בכבוד, ועדיין להמשיך בלימודי התורה".

בוסקילה מחדד כי "גם הרמב"ם, שהיה גדול בתורה, היה רופא, פילוסוף ומדען. אין סתירה בין רכישת ידע והשכלה שהיא לא תורנית לבין אורח חיים חרדי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שונא חרדים

    מה גם לילדים החילונים? למה רק לאברכים המסריחים האלה שלא עושים צבא אמן תמותו חרדים מסריחים תעשו אמבטיה לפחות

  2. אלוהים

    האם גם לא חילונים יכולים להנות מזה או שהם רק צריכים לממן את זה?

  3. זהבה

    זה לא מפתיע. כל המדינה שלנו מתחרדת וחבל.
    האפליות האלו לא עושות טוב. יש גם חילונים הזקוקיםמללימוד בחינם.

  4. בסון

    עירייה בושה, עומדת לגבות תשלומי ארנונה וחשמל מבתי הכנסת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות