אב הבית הגיע לגיל פרישה – בביה"ס נלחמים להשאירו: "גם רה"מ כמעט בן 70"

אב הבית האהוב קיבל הודעה שלא ימשיך בתפקידו בשל גילו. בבית הספר יצאו למאבק: "הוא חלק מאיתנו. לא מוותרים עליו"

פורסם בתאריך: 18.7.19 12:25

חטיבת הביניים של בית ספר רמות מתגייסת כדי להשאיר את אב הבית האהוב בתפקידו. הורים, תלמידים ומורים קוראים לעירייה: אפשרו את המשך העסקתו של עמוס ימין, בן ה-70.

בינתיים, חתמו על העצומה להשארתו של ימין בבית הספר 840 חתימות. "זה מאוד מרגש אותי מה שעושים עבורי בבית הספר", אומר ימין.



עמוס ימין יחגוג הקיץ יום הולדת 70, ובשל גילו החליטו בעיריית בת ים להוציאו לפנסיה. אלא שימין מעוניין להמשיך לעבוד בבית הספר, שאליו הוא מגיע מדי יום ב-12 השנים האחרונות.

"הגיל זה רק מספר", הוא אומר, "כמו ששחקנים מבוגרים יכולים להמשיך לשחק בתיאטרון, חברי כנסת יכולים להמשיך בתפקידם ועובדי עירייה יכולים להמשיך לעבוד, גם אני רוצה להמשיך לעבוד. אני בן אדם שעובד ונותן הכל מאהבה עבור הילדים וצוות בית הספר ואני לא מבין את המדיניות הזאת".

"הטענות של עיריית בת ים על כך שהגיל קובע, נשמעות כמו תירוצים, כי יש כיום יש עובדים מעל גיל 70 בעירייה ובכלל במדינת ישראל", ממשיך ימין, שמוסיף כי "אני לא מאמין שכל בית הספר נלחם עליי, זה ממש מרגיש אותי. זה רק מראה שאם אתה עובד עם אהבה, אנשים בסופו של דבר מחזירים לך".

ימין שחי משכר מינימום אומר שהוא מאמין שיצליח להמשיך ולחיות בכבוד, אולם הוא חושש שהפרידה מבית הספר והילדים תפגע בו ובהם. "חבל לי על הילדים ועל צוות בית הספר", הוא אומר, "אני תושב בת ים כבר 68 שנה, ההורים שלי בנו את הבית הראשון ברמת יוסף ואני אשאר בעיר הזו עד יום מותי, אני רק מבקש להמשיך בתפקידי. קיבלתי מכתב מזלזל שב-1 באוגוסט אני מסיים את תפקידי אחרי 12 שנה, שבהן נתתי את כל כולי למערכת".

אינה שטרמל, מורה בחטיבת הביניים ברמות, שיזמה את העצומה להשארת ימין, אומרת כי "לא הגיוני שאדם כזה יישאר מחוץ למערכת החינוך שלנו. כולם מכירים את עמוס ואוהבים אותו מאוד, אין אדם כזה".

היא מוסיפה כי ימין "דואג לכל דבר, בכל שעה, נשאר איתנו עד השעות המאוחרות בבית הספר והוא אדם אהוב מאוד. לא ברור לי למה העירייה לא משאירה אותו בעבודתו. הם טוענים שזה בגלל גיל הפנסיה, אבל יש כבר תקדימים לכך. כיום יש לבורנטית שעובדת בבית הספר מעל גיל 70, יש עובדים בעירייה מעל גיל 70 ובכלל עובדים בכל הארץ מעל הגיל הזה, לא מבינה את ההתעקשות של עיריית בת ים בנושא".

שטרמל מספרת כי המורים פנו לעירייה, לראש העירייה, צביקה ברוט ולסגנו ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, אך דבר לא נעשה בנושא.

"עמוס הוא בן אדם יחיד במינו, מהדורה מיוחדת, הנוכחות שלו בבית הספר הופכת את הבית ספר לבית והילדים פשוט מתים עליו. הוא אוזן קשבת ותומך לכל ילד רעב וכל אדם שנתקל בדרך יודע שעמוס הוא הפתרון. אני לא מאמינה כאשת חינוך בבעיה שאין לה פתרון ואנחנו נמצא אותו. עמוס הוא חלק מבית הספר".

מורה נוספת בבית ספר רמות, התייחסה גם היא לנושא, ואמרה כי "גילה אלמגור בת 80, ראש הממשלה בנימין נתניהו כמעט בן 70 ונשיא המדינה רובי ריבלין כבר בן 79 והם ממשיכים לעבוד. אם בן אדם רוצה לעבוד והוא יעיל והכרחי לבית הספר למה לא להמשיך להעסיק אותו בחוזה אישי? למה לשלוח אותו הביתה? כולם אוהבים אותו פה ואנחנו נילחם עבורו".

מעיריית בת ים נמסר: "עיריית בת ים מעריכה ומוקירה את עבודתו של מר ימין למען התלמידים והצוות החינוכי של בית בספר, ואף האריכה את עבודתו מעל לגיל הפרישה עד גיל 70. יחד עם זאת ע"פ נוהל הארכת שירות וחזור מנכ"ל משרד הפנים בעניין לא ניתן להאריך העסקת עובד, שאינו בחוזה אישי, מעבר לגיל 70. בהתייחס לתקדימים שצוינו בפנייתכם, יודגש כי בעת הארכת שירות מעבר לגיל 70 נבחנים מספר פרמטרים שונים ובהם שיקולים כלכליים ונחיצות בהישארות העובד במשרתו כמו במקרים בהם קיים מחסור במקצוע הנדרש או כישורים מיוחדים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות