צילום: איריס פרדלין

איריס פרדלין נגד התל"ן: לא חוקי

נציגת ועדת החינוך בעירייה מסבירה ל"השקמה בת ים" מדוע החליטה לצאת למלחמה

פורסם בתאריך: 11.7.19 17:55

נציגת הציבור בועדת החינוך בעיריית בת ים איריס פרדלין יוצאת למלחמה נגד התל"ן, תוכנית לימודים נוספת שנוצרה על ידי הממשלה כדי לתת זכות להורים להאריך את יום הלימודים. לפי חוק חוזר מנכ"ל, תוכנית לימודים נוספת חייבת להתבצע לפני או אחרי יום הלימודים והתשלום לכך הוא בגדר זכות.



לטענתה של פרדלין, המצב הנוכחי הוא אסור על פי החוק. בשיחה עם "השקמה בת ים" היא טוענת כי "חברת תרבות פנאי וספורט החליטה שאת התל"ן היא מכניסה לנו לתוך יום הלימודים. לפי חוזר מנכ"ל, מי שמחליט ויוזם את התל"ן זה ההורים עצמם, וזו הסיבה שבגנים נדרשת 100 אחוז הסכמת ההורים".

"בפועל, בתחילת השנה החברה נותנת מכתב להורים ומחתימים את ההורים לתל"ן וסל תרבות, ואין קשר ביניהם חוץ מכך שהם תשלומי רשות. הסכום שההורים נאלצים לשלם הוא 597 שקל, ובגלל זה למי שלא מסכים לשלם את התל"ן נוצר חוב שמשפיע עליו בפעילויות אחרות שנותנת החברה הנ"ל".

איך זה משפיע?

"בכל שנה נוצר המצב שהורה רוצה לרשום את הילד לחוגים של מתנ"ס, צהרונים, קייטנת הקיץ, והוא מקבל מתרבות פנאי וספורט את התשובה שהוא חייב להסדיר את חוב תשלום התל"ן, ואם לא – הוא פשוט לא יוכל ליהנות מפנאי אחר שנותנת החברה. על פי החוק, אסור להתנות שירות אחד בשירות אחר".

לדבריה, "בעבר, מי שהיה מעביר חוגים מוזיקה וספורט בגנים זו הגננת בעצמה. ברגע שנוצר התל"ן, הגננות הלכו הצדה ואז הכניסו את החיוב לכך שההורים חייבים לשלם. זה מתנהל לא לפי החוק. התוכנית הזו נוצרה על מנת להאריך את יום הלימודים ולא תוך כדי הלימודים".

פרדלין מספרת ש"בשנה שעברה היה לנו ביזיון – הגננות סירבו לעשות את חג החנוכה בגנים כי מי שארגן זאת היתה מדריכה של מוזיקה. לפי חוזר מנכ"ל, גננת צריכה לחגוג בשיתוף פעולה עם ההורים את ארבעת החגים המרכזיים ולא עם מדריכות למוזיקה למיניהן".

לאור טענותיה בדבר אי חוקיות גביית התל"ן ויישומו, פרדלין החליטה שנמאס לה מההחלטות של החברה לתרבות פנאי וספורט. רק לאחרונה פורסם כי הצליח המאבק שניהלו לאחרונה הורים רבים בבת ים נגד החלטת החברה, שלפיה מי מהם שצבר חוב לתל"ן – לא יוכל לרשום את ילדיו לקייטנות הקיץ.

החברה חזרה בה מהגזירה והודיעה כי כעת ניתן להירשם גם עם חוב. לאחר מכן פנתה פרדלין באמצעות עו"ד מיכל כהן לחברת תרבות פנאי וספורט בדרישה כי החובות של ההורים בגין אי תשלום תל"ן יימחקו לאלתר.

מעיריית בת ים לא נמסרה תגובה בנושא והיא תפורסם כשתתקבל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות