שיעור חברה: כשילדי הגן הזמינו את ילדי החינוך המיוחד

"בימים שסקרים מראים כי 90% מההורים לא רוצים שילדיהם ייקחו חלק בפעילות עם ילדי החינוך המיוחד, מדובר ביוזמה מבורכת ומרגשת". כך התקיימה הפעילות המשותפת בין הילדים

פורסם בתאריך: 15.5.19 14:59

הורים רבים, כפי שעולה מפרסומים שונים, מעדיפים שלא לשלב בפעילויות חינוכיות בין ילדי החינוך הרגיל לחינוך המיוחד. אבל גגנת אחת מבת ים, פועלת לשילוב ילדי החינוך המיוחד ובהרצאה שהעניק אביו הכבאי של אחד מתלמידי הגן, היא הזמינה את הגן הסמוך.



לקראת ל"ג בעומר, הוזמן אביו של אחד הילדים כדי לשוחח עם ילידי הגן על הסכנות שמדורות ל"ג בעומר. הגננת הפתיעה והזמינה את גם את גן החינוך המיוחד להצטרף להרצאה.

גן הסכר בניהולה של הגננת שירן מור-יוסף מונה 35 ילדים שאחד מהם הוא גיא גולדנברג, שאביו כבאי בבת-ים, חולון ואזור. גיא פנה לגננת וביקש להזמין את אביו לגן לקראת ל"ג בעומר. אמו שרית גולדנברג בירכה על היוזמה ומייד גייסה את בעלה למשימה. הגננת נענתה בחיוב לבקשה והזמינה גם את ילדי גן "הספנים", לילדים עם עיכוב התפתחותי.

מירית כחלון גננת גן "ספנים" סיפרה כי "הפעילות עברה בצורה יוצאת דופן, הילדים הסקרנים העלו שאלות, ולמדו על בטיחות". ביר הוסיפה כי "השילוב עם גן 'הסכר' התבצע בצורה מושלמת וילדי הגן אירחו אותנו בצורה יפה ומרגשת. זו יוזמה מבורכת אנחנו נשמח שבעתיד זה יקרה יותר".

גם ענת זאדה, סייעת גן "ספנים", בירכה על היוזמה ואמרה "בימים שסקרים מראים כי 90% מההורים לא רוצים שילדיהם ייקחו חלק בפעילות עם ילדי החינוך המיוחד, מדובר ביוזמה מבורכת ומרגשת, שמלמדת את הילדים שיעור גדול בקבלת האחר. בשנים האחרונות יותר ויותר גנים בעיר מזמינים את הגני החינוך המיוחד ומשלבים אותם בקהילה".

ולמה שלא נכח בהרצאה. כמה כללים שלימד את הילדים אבא של גיא:

מה מותר, וממה רצוי להימנע?

בחרו מקום מבודד ונקי מחומרים דליקים, הקפידו על שרוולים ארוכים ומושפלים ונעלים סגורות, החזיקו בקרבת מקום שני דליי מים ליתר ביטחון. גולדנברג המליץ לתחום את המדורה באבנים כדי למנוע קרבה נוספת של הילדים לאש.

מה עושים במקרה של שריפה?

אם האש אחזה בבגדייך – עצור ואל תרוץ. שכבר על הקרקע והתגלגל מספר פעמים. ניתן להשתמש בשמיכה או בבגד ולעטוף את הנפגע. את הכוויה יש לקרר במים קרים.

כיצד מדליקים מדורה?

הדלקת המדורה צריכה להעשות בעזרת גפרור, מצת וניירות בלבד. יש איסור להשתמש במדליק נוזלי כמו דלק, נפט וכדומה. ובמידה שהאש יוצאת משליטה, חייגו ל-102 – ללוחמי האש.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות