סדר חברתי: תלמידי הרצל חגגו את הפסח עם ניצולי שואה

כמה ימים לפני ערב החג התכנסו תלמידי כיתות ו' כדי לחגוג עם ניצולי השואה בבת ים, שבמשך השנה חולקים פעילויות רבות יחד. מנהלת בית הספר: "שורדי השואה הפכו למשפחה השנייה שלנו"

פורסם בתאריך: 22.4.19 16:05

תלמידי בית הספר היסודי הרצל חגגו את ליל הסדר עם ניצולי השואה בעיר בת ים,  מספר ימים לפני החג. אל האירוע המרגש הגיעו עשרות ניצולי שואה אשר ישבו לצדם של התלמידים, קראו יחד בהגדה וחלקו חוויות וסיפורים על חירות.

אין זו הפעם הראשונה שבה נפגשים התלמידים עם ניצולי השואה בעירם. שלומית מצליח, רכזת השואה בבית הספר הרצל, מובילה לצד המנהלת חני ז'אנה פעילויות רבות עם ניצולי השואה לאורך השנה – בכל יום חמישי מגיעים ניצולי השואה לבית הספר כדי ללמוד לצד הילדים אנגלית ומתמטיקה, ואחת לחודש מתארגנים תלמידי כיתות ו' ונוסעים לקפה כמו פעם, מרכז של ניצולי שואה, שם הם חוגגים עם ניצולי השואה ימי הולדת וחגים.



שירי מיכלאשוויל, יו"ר ועד ההורים בבית הספר הרצל, פירגנה לתלמידים על רוח ההתנדבות, ואמרה: "אני מתמוגגת מזה כל פעם מחדש", היא מספרת ל"השקמה בת ים", "בדור של היום ילדים לא מצליחים להתנתק מהמסכים ומהטכנולוגיה. אם הצלחנו לגרום להם לצאת בזמנם הפנוי בשעות הצהריים ולהתנדב מרצונם החופשי, עשינו את שלנו".

חני ז'אנה, מנהלת בית הספר הרצל, מספרת ש"כמסורת בית הספר התכבדנו בנוכחותם של שורדי השואה בעיר בת ים לסדר פסח משותף מלא באור, שמחה ואהבה, עם תלמידי שכבת ו'. הסדר היה שמח ומרגש מאוד. שורדי השואה הפכו למשפחה השנייה שלנו. תודה רבה לשלומית מצליח ולרות סער מצוות בית הספר, לאיציק נקאר יו"ר תובנות בחינוך שכיבד בנוכחותו וכן תודה לקרן דליה ואלי הורביץ על תרומתם להצלחת הסדר".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות