סערה בבת ים: האם בוועד ההורים העירוני נקטו עמדה פוליטית?

הורים כועסים וטוענים: עמוד הפייסבוק "ועד הורים עירוני בת ים" פרסם את מצע הבחירות של מפלגת כחול לבן. יו"ר ועד ההורים העירוני הרשמי ורד דנינו: "הדף מתחזה". מנהלי הדף: "נשמח לשמוע על מצעים של מפלגות אחרות שמקדמים את נושאי החינוך ולפרסמם"

פורסם בתאריך: 7.4.19 13:00

רק שלושה ימים נותרו עד לבחירות לכנסת, וכעת מתברר כי הרוחות הסוערות ברשתות החברתיות אינן נחלתן של המפלגות לבדן, זאת לאחר שהארגונים המייצגים את ועדי ההורים בעיר בת ים נכנסו למגננה בעקבות פוסט פוליטי אחד. הפוסט עלה בדף הפייסבוק "ועד הורים עירוני בת ים" אשר מציג את עצמו כוועד העירוני של בת ים ומונה כ-1,400 עוקבים, ועורר כעס רב בקרב הורים שטוענים שלמרות שפלטפורמה זו אמורה להיות ניטרלית ולעסוק בנושאי חינוך, הרי שנעשה בה שימוש פוליטי ציני עם פרסום מצע הבחירות של מפלגת כחול לבן.



לפוסט הפוליטי המפתיע נרשמו תגובות רבות של הורים שלא אהבו את השימוש הפוליטי בדף. נוסף על התגובות לפוסט נשלחו גם הודעות לדף הפייסבוק הרשמי של ועד ההורים העירוני אשר מייצג את ההורים באופן רשמי בעירייה ומול צוותי החינוך בעיר.

"לא ביקשנו לדעת מה המצע. אתם לא דף פוליטי ואתם לא אמורים לקדם אף מפלגה בזמן בחירות. זהו ניסיון עלוב להצדיק את עצמכם", כך הגיב אחד ההורים בעיר שאליו הצטרפו רבים אשר הגיבו בדומה לו. כך למשל הטוקבקיסט אבי לוי, שכתב כי "להשתמש בחינוך בשביל לפרסם פוסט פוליטי למען הבחירות זו בושה וחרפה".

יו"ר ועד ההורים העירוני הרשמי ורד דנינו פרסמה הבהרה מפורשת להורים הרבים שפנו אליה בעמוד הפייסבוק הרשמי של ועד ההורים וציינה כי "בימים האחרונים עולים פרסומים פוליטיים בדף שמתחזה לדף הבית של ועד ההורים העירוני. אני מבקשת להבהיר: הדף המתחזה הוא לא דף של ועד ההורים העירוני וכמובן שלא מייצג את ועד ההורים העירוני. תודה לכל ההורים שפנו אלינו".

עוד התייחסה דנינו לבחירות כשאמרה ש"אני מזכירה לכם כמובן – לכו להצביע לפי מה שאתם מאמינים ומייצג את דעתכם, ותיהנו מיום החופש".

מגורמים המנהלים את דף פייסבוק "ועד הורים עירוני בת ים" אשר פרסם את הפוסט הפוליטי נמסר: "יו"ר הוועד עשתה קישור לדף שלה. הדף שלנו פעיל כבר חמש שנים, ומטרתו היא להפיץ מידע בנושא חינוך. אין לאף ארגון בעלות על השם 'ועד הורים עירוני' מהסיבה שוועד הורים עירוני לא שייך לאף אחד באופן רשמי. משרד החינוך הבהיר בעבר כי הוא לא מכיר במוסד ועד ההורים, ואין חוק המסדיר את העניין ולכן אי אפשר לטעון שהדף מתחזה. בכניסתו של אלי יריב מחזיק תיק החינוך לתפקיד הוא עשה 'שלום' בין כל המחנות, ולכן חבל ששוב אנו מגיעים לשיח הזה".

אותם גורמים התייחסו לשימוש הפוליטי בבמה שניתנה להם כשאמרו: "אנו לא קוראים לאף אחד להצביע למפלגה מסוימת. המטרה היתה לגרום להורים להתמקד בנושאי החינוך ולהעלותו לסדר עדיפותם, ללא קשר למפלגה ספציפית. נשמח לשמוע על מצעים של מפלגות אחרות שמקדמים את נושאי החינוך ולפרסמם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות