תלמידי הכיתה עם אביו של אלון

להציל את אלון: ילדי הכיתה מבת ים התייגסו כדי לעזור לילד בן התשע

מפגש מרגש בין תלמידי כיתה ה' מתחכמוני שהתגייסו כדי לסייע לעמותה להצלת אלון, לבין אביו שהגיע לכיתה כדי להודות להם

פורסם בתאריך: 27.3.19 12:27

תלמידים מבית הספר "תחכמוני", בהנהלת אוולין רוטשילד, התייגסו כדי לאסוף כספים ולסייע לילד בן תשע, הסובל מניוון שרירים.

במסגרת הפרוייקט "יוזמה כיתתית", בהובלת רכזת החינוך החברתי בבית הספר, אתי חזקיה, כל כיתה מבית הספר בוחרת לעצמה תחום אחד שבו היא מתמקדת, במטרה לעזור ולתרום לקהילה. אחת מכיתות ה' בבית הספר בחרה לתרום לעמותת "חיים לאלון".



העמותה הוקמה במטרה להציל את חייו של אלון מסטאי בן התשע, הסובל ממחלת ניוון שרירים מסוג "דושן", השכיחה והקטלנית ביותר בקרב ילדים. כבר בשנותיו הראשונות איבד אלון בהדרגה יכולות מוטוריות, וכן את הכוח בשרירים, כולל שרירי הלב והריאות. מדובר בתהליך מתמשך, כאשר נדיר שחולה ב"דושן" מגיע לעשור השלישי לחייו.

המחלה אובחנה אצל אלון בגיל שנה, וכבר לאחר שנה גילתה המשפחה כי עלות מימון הטיפול והמחקרים כבדה, ואין ביכולתה לממן את המחקרים והטיפולים מאריכי החיים. כדי לעמוד במימון הקימה המשפחה את העמותה לצורך גיוס כספים. כך, למשל, מדי שנה בחג הפורים, תורמים רבים רוכשים משלוחי מנות כשכל ההכנסות הן תרומה לעמותה שתורמת לקהילה את משלוחי המנות. עד כה, מאז הקמתה של העמותה כ-250 אלף משלוחי מנות נתרמו על ידה למוסדות רווחה, בתי חולים, קשישים, ניצולי שואה ועוד.

אסתי חוגג, מחנכת הכיתה, הציגה בפני ילדי הכיתה מספר עמותות שלהן יוכלו לתרום, והם בחרו את "חיים לאלון". במסגרת הפרויקט התלמידים הכינו קופות צדקה מחומרים ממוחזרים, שאותן חלקו לתלמידי כל הכיתות בבית הספר. ומדי שבוע אוספים התלמידים את הכספים. היעד שהציבו התלמידים עמד על 1,000 שקל, אולם נכון לשבוע זה, כשפתחו התלמידים וצוות המורים הקופות, הם גילו שעברו את היעד שהציבו לעצמם, והצליחו לגייס 2,300 שקלים. ובכך, לא הסתיים הקשר המיוחד בין התלמידים לאלון. כדי להמשיך ולסייע לעמותה החליטה אוולין רוטשילד, מנהלת בית הספר יחד עם צוות המורות, להפתיע את התלמידים ולרכוש מעמותת אלון משלוחי מנות לכל תלמידי בית הספר כשההכנסות כולן יועברו לעמותה.

בעקבות היוזמה הוזמן לבית הספר אלעד מסטאי, אביו של אלון, שהודה לתלמידים, ואמר: "זה בכלל לא מובן מאליו שילדים בגילכם חושבים ורוצים לעזור לאלון".

מסטאי הוסיף כי "בעזרת הכספים האלה אנחנו חוקרים את המחלה משקיעים את כספים שימצאו תרופה ויעכבו את המחלה. כבר אספנו יותר ממיליון דולר בשנה בעזרת האירועים האלה. מי חולה במחלה תוחלת החיים שלו לא ארוכה, היא עד גילאי ה-20, וככל שהזמן עובר, המצב מידרדר. בהתחלה ההולכים לאט, ואז עוברים לכיסא גלגלים לאחר מכן לא מצליחים לזוז בכלל וכל השרירים מתנוונים. היום אנחנו מצליחים לעכב את הידרדרות המחלה בעזרת הטיפולים והמחקרים, והכל בזכותכם".

לתרומות לעמותת "חיים לאלון", ליחצו כאן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות