בגלל הסעה, מצבו של הילד הדרדר
בגלל הסעה, מצבו של הילד הדרדר

הורים מתלוננים: בן 13 לא מגיע לבית הספר ונמצא במצוקה בגלל הסעה

הורים לילד בחינוך המיוחד מאשימים: מצבו של בננו מידרדר בעקבות הסירוב לאשר לו הסעה ומצבו אינו מאפשר לו להתנהל בתחבורה ציבורית. העירייה: "המקרה אינו עומד בקריטריונים של משרד החינוך"

פורסם בתאריך: 12.3.19 15:36

הורים לתלמיד בן 13 שעברו מירושלים לבת ים לפני שנה וחצי, לא האמינו כי הם יגיעו למצב שבו הבן שלהם ייפתח נטיות אובדניות. הסיבה, לטענתם, היא אך ורק משום שאין לו הסעה לבית הספר, מה שמונע ממנו לפקוד בצורה רציפה את ספסל לימודים, מכיוון שעל פי הממצאים הרפואיים הוא תלוי לחלוטין בהוריו ולא יכול להסתדר לבדו בדרכים.



הילד לומד כיום בכיתה מקדמת רגשית במסגרת החינוך המיוחד בבית ספר יסודי בבת ים. לטענת הוריו כהתגוררו בירושלים הם קיבלו סיוע ותמיכה, כולל הסעה וסייעות. הם היו בטוחים שכך יהיה גם בבת ים, אך לדבריהם, הבטחות לחוד ומציאות לחוד. "ועדת ההשמה של עיריית בת ים החליטה שבית הספר הספציפי הזה הוא הכי מתאים לו", הם מספרים, "אנחנו גרים באזור הטיילת, ובית הספר נמצא בשכונת רמת הנשיא. לגבי הסעה אמרו לי שמכיתה ה' צריך שיהיה מרחק של שלושה קילומטרים מהבית. זו בדיחה".

"השנה האחרונה שעברה על בננו היתה קשה מאוד", ממשיך אביו של הילד ומספר: "ברגע שאנחנו לא יכולים לקחת אותו לבית הספר בשל אילוצים שונים שיש לנו, הוא נשאר בבית, ואז נוצר מצב שהחברים שלו נמצאים בפעילויות שונות או בלימודים והוא לא. הוא החל לפתח דיכאון, כי מתוך שישה ימי לימודים הוא נמצא בבית הספר יומיים-שלושה, וכל הסדר שלנו משתנה. הוא נכנס למצבי רוח ירודים ומבחינה חברתית הוא נפגע בצורה קשה. התחילו לו מחשבות אובדניות, הוא כתב מודעת אבל על עצמו, הוא גם עבר בדיקה בבית החולים אברבנאל בעקבות כך – והכל בגלל שלא היה לו רצף של ימים בבית הספר. כולם יודעים מכך, אבל לא פותרים לי את הבעיה".

האב מספר ש"פנינו למשרד החינוך והסברנו להם את המצב הרפואי הבעייתי של הילד. הבאנו מסמכים המפרטים בבירור כי בשל הבעיות ההתנהגותיות והרגשיות שלו הוא זקוק להסעה. ממשרד החינוך גלגלו את זה לעירייה ואמרו לנו כי בעירייה צריכים לספק לנו הסעה על בסיס מקום פנוי, דבר שהרתיח אותנו מאוד. הבאנו לעיריית בת ים את כל ההמלצות שלילד אסור להתנהל בתחבורה ציבורית אלא רק סביב אנשים מוכרים. הוא בקלות יכול לתת אמון באנשים זרים והסכנות לכך אורבות בשטח ואנחנו לא מוכנים לסכן אותו".

אמו מספרת כי "אנחנו לא יודעים מה לעשות כבר. בירושלים לא היתה לו את הבעיה הזו, אבל בבת ים לצערי הוא התחיל לפתח את זה. במידה שזה לא יסתדר, אני לא אמשיך לפגוע בבן שלי. אבקש להוציא אותו מהעיר לבית ספר אחר ברשות אחרת והם יצטרכו לקחת את האחריות על עצמם גם מבחינה כספית. מה עדיף, שהם ישלמו אגרה על ההסעה שתוציא את הילד שלי מחוץ לעיר, או שיפתרו את זה כי זה מה שצריך להיות? מבחינתי ששר החינוך יתערב פה כדי לפתור לנו את הבעיה הגדולה הזאת".

מעיריית בת ים נמסר: "עיריית בת ים מסיעה תלמידים על פי זכאות הנקבעת בהתאם לקריטריונים של משרד החינוך. לצערנו, המקרה נבדק כמה פעמים, ואינו עומד בקריטריונים שקבע המשרד".

ממשרד החינוך נמסר: "טענותיה של האם אינן מתיישבות עם המסמכים שהיא הגישה למשרד החינוך. ההחלטה בעניינו של התלמיד ניתנה על ידי הדרגים המקצועיים לאחר שהנושא נבחן בקפידה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יאומן איבדנו כל צלם אנוש מה זה התגובה הזו של משרד החינוך הילד הזה על אחריותכם

  2. כואב הלב

    במקרה אני מכיר את הילד הזה ולוואי שיקבל כל מה שיצטרך הוא כוכב

  3. מיכל

    אכן השנה מאוד מוזר לא מאשרים את ההנחות של הנסיעות, מה שהיו מאשרים בשנים הקודמות
    גם אצלי מקרה דומה אך רק השנה שנים קודמות לא הייתה הבעיה, נושא המרחק, ספירת קילומטרים
    מה הבעיה השנה של העירה אנחנו לא משלמים מספיק התושבים.
    וזאת עוד שמשום מה הדירות שלו לבד "התרחבו" והארנונה גדלה, גודל הדירה דונה מהטאבו של הרכישה, הדירות אכלו שמרים והתרחבו
    בושה לעירייה,למשרד החינוך וכו'

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות