רותם אילן צילום Deda Sasha
רותם אילן צילום Deda Sasha

עפה גבוה: למה בחרה רותם אילן בת ה-17 להיות אמנית קרקס

היא בסך הכל בת 17 וכבר הפכה לאומנית מובילה בקרקס בראבו, בו היא מפגינה את כישורי האקרובטיקה שלה. רותם אילן מבת ים מספרת על ההופעה הקרובה ועל האימונים המשותפים עם לינוי אשרם

פורסם בתאריך: 24.3.23 10:53

בין האימונים המפרכים והחזרות לקראת קרקס " משחקי הג'ונגל", המופע החדש והמרהיב של קרקס בראבו בו היא מופיעה ויחל בחוה"מ פסח, פגשנו את רותם אילן  לשיחה על ההופעה הקרובה והעיסוק הלא שגרתי בו בחרה. בזמן שרוב בני גילה מקדישים את זמנם הפנוי לפעילויות יומיומיות מוכרות כמו בילויים, משחקי מחשב וצפייה בטלוויזיה – אילן (17), תושבת בת ים, נוסעת מדי יום עד אשדוד כדי להתאמן בבית הספר דורטו לאומנות הקרקס. "זה המקום היחידי שיש בו תנאים מתאימים להתאמן בתחום בו אני עוסקת – אקרובטיקה אווירית. אני מגיעה לשם עצמאית באוטובוס ובגלל שאני מסיימת מאוחר ההורים באים להחזיר אותי", היא מספרת.

איך בכלל הגעת למקצוע לא שגרתי כמו אומנית קרקס?

"כבר בגיל 3 התחלתי בהתעמלות אומנותית, אך אחרי כשהגעתי לגיל 14 הבנתי שספורט תחרותי זה לא בשבילי והתחלתי את צעדיי באקרובטיקה אווירית – אומנות שמשלבת תרגילי גמישות וכוח בשילוב אלמנטים שונים כמו חישוקים וחבלים. מאוד התחברתי לזה שאין חוקים נוקשים שכובלים אותך, אפשר לנוע בחופשיות ולתת שואו לקהל. לפני קצת יותר משנה התחלתי להופיע בקרקס בראבו בהפקות לילה מטורף במוזיאון ו-תעלומת היער המסתורי. 

איזה מחיר גובה ממך שגרת האימונים הקבועה? כמו למשל פחות בילויים עם חברים, זמן איכות עם המשפחה ולימודים?

"האמת היא שדווקא פחות. זו גם אחת הסיבות שבחרתי באומנות הקרקס על פני התעמלות אומנותית. התחום פחות תובעני ותחרותי ומאפשר לי איזון בין חיי משפחה, חברים ולימודים, לבין קריירה. למזלי, אני זוכה לתמיכה רבה מצד המשפחה והחברים שמגיעים להופעות שלי, מעודדים ומפרגנים". 

ספרי קצת על ההופעה שלך ב"משחקי הג'ונגל" של קרקס בראבו.

"במהלך הקרקס אבצע תרגילי חישוקים, סלטות באוויר, הרבה עמידות ידיים ותרגילי גמישות כמו להתקפל לשניים".

להתקפל לשניים?!  

"טוב, אני כמובן לא אמליץ לאדם הממוצע לנסות ולבצע את התרגילים האלה בבית. זה על אחריותו בלבד (צוחקת)".

אחת השותפות של רותם לאימונים הייתה לא אחרת מהאלופה האולימפית לינוי אשרם. לפני שזכתה במדליית זהב באולימפיאדת טוקיו והפכה למקור גאווה לאומי – אשרם,  תושבת ראשון לציון, לימדה את רותם לבצע מגוון תרגילים אקרובטיים.

ספרי קצת על החוויה להתאמן יחד עם לינוי.

"התאמנו יחד עוד הרבה לפני הזכייה שלה באולימפיאדה. האימונים לצד לינוי היו עבורי חוויה מאוד מיוחדת. למדתי ממנה המון גם מבחינת התרגול הפיזי אבל גם מבחינה מנטלית – יש בה הרבה נחישות ורצון מתמיד להשתפר בשילוב אומץ וייחודיות. היא מודל לחיקוי עבורי, דמות מעוררת השראה.  

בפסח הקרוב בין התאריכים 6-15.4 יתקיים ברחבי הארץ  (כולל בראשון לציון, ב 8.4) מופע חדש של קרקס בראבו בשם "משחקי הג'ונגל" – מופע קרקס אקרובטי, וירטואוזי, מצחיק, מרגש וסוחף בלווי אפקטים מרהיבים וחדשניים. במרכז המופע, משחק לוח עתיק שמתעורר לחיים, וגיבורי המופע צריכים לעבור אתגרים ומכשולים, עליהם הם מתגברים באמצעות ריקוד, פעלול או אקרובטיקה מרהיבה שמבוצעת על ידי טובי אמני הקרקס מהארץ ומחו"ל. 

"משחקי הג'ונגל" – קרקס בראבו, 8.4  יום שבת, ראשל"צ בהיכל התרבות בשעה 10:00, בשעה 12:30 ובשעה 16:00.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות