תמר אברמוביץ
תמר אברמוביץ צילום: ליה יפה)

תמר אברמוביץ' הגננת המיתולוגית נפטרה מסרטן אך לא לפני שהגשימה את חלומה

למרות שפרצה בגופה מחלת הסרטן הגננת המיתולוגית שחינכה מאות ילדים בבת ים המשיכה לדגמן ולהגשים חלומותיה עד הרגע האחרון

פורסם בתאריך: 21.7.19 18:26

הגננת המיתולוגית תמר אברמוביץ' נפטרה לאחר מאבק ממושך בסרטן ביום חמישי האחרון. אברמוביץ' חינכה מאות ילדים בבת ים במשך 15 שנים. בגיל שישים היא החליטה לרדוף אחרי החלומות שלה ולהפוך לדוגמנית, אפילו המחלה לא עצרה אותה מלהגשים אותם.



בנה של אברמוביץ', הסופר והשחקן יובל אברמוביץ', אמר כי "היא הייתה גננת במשך 15 שנה בגן עמל ליד המעברה הישנה בבת ים, לאוכלוסייה מורכבת בחלקה. אני לא אומר זאת בגלל שהיא אמא שלי, אבל היא הייתה גננת יוצאת דופן". בנה יובל הוסיף כי "אני זוכר שהיא הייתה משקיעה את כל כולה בהצגות ומופעים. זה התחיל מילדים מהשכונות הסמוכות, ולאחר מכן ילדים מכל קצוות העיר".

בגן של אברמוביץ' חונכו גם ידוענים רבים, ביניהם כדורגלן העבר איציק זוהר. שמחה יוסף שהייתה שכנתו של זוהר, וכמוהו הייתה בגן של אברמוביץ', אמרה כי "היא הייתה גננת יוצאת דופן. היא ייצגה את בת ים בנושאי חינוך ואפילו זכתה כמצטיינת. היא שמרה על קשר עם כל הילדים שחינכה עד שעלו לכיתה א'. לא הייתי בקשר אישי איתה אבל עקבתי אחרי בשנים האחרונות כשהחלה לדגמן. היא הייתה יפה ואצילית, הערצתי את האומץ שלה".

אברמוביץ' עזבה את הגן ופנתה לאפיקים אחרים לפני כעשרים שנים, "היא חיפשה עבודה שהיא תוכל להתלבש בה יפה, האופנה בערה בה. במשך עשרים השנים האחרונות היא עבדה בעבודה משרדית, וכל חיה בער בה החלום על האופנה", אמר בנה יובל.

תמר אברמוביץ' שאבה השראה מבנה יובל, שמעודד אנשים להגשים חלומותיהם, ובגיל 60 החלה לדגמן. "החלום של אמא היה נראה לא ריאלי, ובכל זאת היא נכנסה לפייסבוק וכתבה שיש לה חלום לדגמן, למרות שהיא בת שישים ושזה לא דבר קונבנציונלי, היא תשמח להצטלם ולקבל בגדים. הרבה אנשים פנו אליה בעקבות הפוסט", שיתף יובל. לדבריו, "התמונות המקצועיות שלה הגיעו לאלפי לייקים ומאות שיתופים מאז הכל היסטוריה". אברמוביץ' החלה לדגמן ולקבל בגדים כחלק משיתופי פעולה ואפילו הספיקה לצעוד על המסלול בשבוע האופנה הישראלי.

אברמוביץ' לא נתנה למחלה שהתגלתה בגופה לפני כעשרה חודשים להכניע אותה, והמשיכה לרדוף אחרי החלומות שלה עד יומה האחרון. אברמוביץ' נפטרה לפני שהספיקה להגשים תוכניות רבות,"לא הספיקה לעשות קמפיין לקניון בתל אביב, וקמפיין לבנק גדול" אמר בנה יובל.

הרשת התמלאה בקטעי זיכרון בעקבות מותה של אברמוביץ', חלקם מעולם לא פגשו אותה. אחת מהם היא מריה סופר, המתמודדת עם מחלת הסרטן, "היא אישה גדולה מהחיים. גם אני מתמודדת עם מחלת הסרטן, ודרך הרשת היא חיזקה אותי, למרות שלא הכרנו ומעולם לא נפגשנו. היא גרמה לי לא לשבת בבית ולבכות, אלה לטרוף את החיים".

בנה יובל הוסיף על התמודדותה עם המחלה, "אני ידעתי מהיום הראשון היא במצב מאוד קשה ושאנחנו על זמן שאול. היא העדיפה לא לדעת את המידע הזה". אברמוביץ' המשיכה בשגרת חייה בצל המחלה ואפילו טסה לחו"ל, "היא הייתה מסיימת כימותרפיה או הקרנה, ויוצאת לאכול סושי". בנה יובל סיכם במילים: "היא נפטרה בשלווה בבית החולים, תוך כדי שדיברנו את השיחה האחרונה היא פשוט נרדמה לה ונותרה יפה ועדינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מירי דורון

    משתתפת בצער המשפחה, משפחת אברמוביץ, ובצער העיר בת ים, על לכתה בטרם עת של תמר, אם המשפחה.
    מן השמיים תנוחמו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות