החל"ת הכפוי הפך לפעילות התנדבותית במשטרה: "היו רגעים מרגשים"

גבריאל פרידיאן, תושב בת ים בן 46 ואב לשלושה ילדים, מצא את עצמו בימי החופשה כפויה מתנדב על בסיס יומי במשטרה ומסייע בפעילויות המורכבות בימי הקורונה

פורסם בתאריך: 13.5.20 14:36

גבריאל פרידיאן, בן 46 ואב לשלושה ילדים, מצא את עצמו, כמו רבים אחרים, יוצא בעל כורחו לחופשה ללא תשלום מהעבודה בעקבות משבר הקורונה. אלא שפרידיאן החליט לנצל את כל זמנו בהתנדבות במשטרה, שבה הוא פועל כמתנדב בשנתיים האחרונות.



לפני התפשטות הקורונה פרידיאן התנדב המשטרה פעמיים בשבוע. "אני יוצא לסיורים, וכל מה שקשור לפעילות המשטרתית. יש לנו פעם בחודש הדרכה אחת, כאשר בהתחלה עשינו הדרכות של פעם בשבוע", הוא מספר.

עם פרוץ גל הקורונה פרידיאן אשר עובד כמפקח פיקוח שירות שדה, הוצא לחל"ת ומצא את עצמו בבית. הוא החליט כי לא יעביר את הזמן בבטלה והצטרף למשטרה. "בתקופה האחרונה קיבלנו הוראה לשבת בבית וחשבתי שזו הזדמנות נפלאה לתרום מעצמי וגם לחברה. אין כוח אדם כרגע לכל העובדים. עשרה אחזו נשארו", הוא אומר.

"הגעתי לשם כמעט על בסיס יומי. הלכנו למרחב ולקחנו ניידת. בימים האלה אכפנו את תקנות הרעש במקום ציבורי וגם עסקים שלא היו אמורים להיות פתוחים בתקופת הקורונה". נזכר פרידיאן ומשחזר את הפעילות שלו בימי הסגר הגדול: "הצבנו שני מחסומים ועצרנו כלי רכב ברחוב בן גוריון. בערב החג הראשון של פסח התבקשנו לפנות אנשים שהתקהלו במזח של בת ים. להגיד שלא פחדתי? לא אשקר לך. היו גם רגעים מרגשים. בזמן שיא הסגר לקחנו חלק בצעדה לכבוד הקשישים המתגוררים במגדלי הים, כאות תמיכה והצדעה להם. זה היה מרגש".

השבוע התבשר פרידיאן כי הוא חוזר לעבודה. אבל הוא מבטיח שימשיך להתנדב במשטרה. "זו הייתה תקופה מאתגרת ומאוד נהנתי בה", מוסיף פרידיאן, "קשה לקום בחמש בבוקר לעבודה וצרכים להמשיך ולהתנדב. זה לא שסגרנו את הבסטה וחוזרים הביתה. יש לי צוות שמחכה לי. גם הבן שלי בן 17 מתנדב במשטרה במסגרת המחויבות האישית שלו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות