תיעוד מעצר בטיילת בת ים
תיעוד מעצר בטיילת בת ים

הסרטון שעורר סערה: מה קרה בתקרית האלימה בטיילת בת ים?

מכות, פציעה ומעצר בעקבות הניסיון לאכוף את צו הבריאות. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 13.4.20 14:14

בעקבות סרטון שהופץ היום (שני) ברשתות החברתיות, שבו נראים שוטרים עוצרים בכוח אדם בטיילת בת ים, המשטרה מוסרת את גרסתה לאירוע: "על מנת למנוע הטעיית הציבור באמצעות פרסומים שגויים, נבהיר כי מדובר בחשוד שהיה בגילופין, זלזל בחוק באופן בוטה, הפר את צו בריאות ותקף עובדת ציבור אשר ביצעה תפקידה כדין", כך נמסר מהמשטרה.



בסרטון שהופץ הבוקר, מתועדים שוטרים תופסים בכוח אדם ששוטט בטיילת בת ים. המשטרה מבהירה כי מדובר באדם שהפר את הנחיות משרד הבריאות ושוהה שלא כדין הרחק ממקום מגוריו. הסרטון הועלה הבוקר ברשתות על ידי עו״ד ברק כהן, שידוע במחאותיו נגד אישי ציבור וגופים כלכליים, ונגד משפחת נתניהו.

התקרית האלימה התרחשה היום סמוך לחוף הסיפלאס בבת ים, וכפי שניתן לראות בסרטון, השוטרים מגיעים כדי לעצור את האזרח באלימות, שנראה שנכנע ומרים ידיים. בסרטון אחד הפקחים תוקף את האזרח ומשכיב אותו על הריצפה בניסיון לאזוק אותו.

עדי ראייה שהיו במקום מספרים כי האירוע החל כאשר הפקחית הייתה לבדה באמצע סיור שגרתי לאכיפת הנחיות משרד הבריאות בעיר, כשנתקלה בצמד צעירים שתויים, וביקשה שיזדהו. "מרגע שבדקה את התעודות שלהם וגילתה כי הם בכלל לא תושבי העיר, ביקשה הפקחית לתת להם דו"ח, אלה שאז החלו הצעירים לתקוף אותה", סיפר אחד מעדי הראייה.

"אחד מהצעירים ברח, והשני התחיל להכות את הפקחית ולחנוק אותה, כשהוא נותן לה אגרופים בצלעות ובראש. אני ראיתי הכל מרחוק, ורצתי לכיוונם, הפקחית הצליחה לקרוא בקשר לעזרה תוך כדי שהוא חונק אותה, עד שהגעתי אליהם השוטרים הגיעו לסייע לה ובסרטון באמת רואים רק את החצי השני של האירוע".

הסרטון שהופץ ברשתות (צילום: עו"ד צביקה גרייבר):

עד הראייה הוסיף כי דאג לשלומה של הפקחית, ולכן התקשר לפיקוח לשאול לשלומה, ואז נאמר לו כי הפקחית הופנתה לטיפול רפואי כשהיא סובלת מפציעות בחזה ובצלעות.

מדוברות משטרת ישראל מבהירים כי מדובר בסרטון מטעה: "פקחית של שיטור עירוני בת ים אשר הייתה במהלך פעילות אכיפת צו בריאות העם ובתוך כך הבחינה בשני גברים אוחזים בבקבוק אלכוהול, ששהו במרחב הציבורי כשהם בגילופין ניגשה לעברם וביקשה שיזדהו. בתגובה, אחד מהם נמלט מהמקום והשני (המצולם בסרטון), בן 25 מחולון, סירב תחילה להזדהות באמצעות תעודת זהות  ורק בהמשך הזדהה והוברר כמפר את הנחיות הצו ושוהה שלא כדין הרחק ממקום מגוריו.

"בעת שהפקחית הודיעה לו כי בכוונתה לרשום נגדו דו"ח כדין, תקף אותה החשוד בכך שהכה בגופה באגרופים, זרק מידיה את מכשיר המסופון ושברו ועל אף שהוזהר להפסיק, המשיך לדחוף את  הפקחית שנאלצה להתיז לעברו תרסיס פלפל והזעיקה עזרת שוטרים. אך גם לאחר הגעת השוטרים למקום, המשיך החשוד להשתולל, כשהוא קורע צינורות השקיה שהיו על הקרקע, מגדף ומכה על הרצפה ולכל עבר, עד אשר נעצר על ידי השוטרים. מדובר בחשוד שהיה בגילופין, זלזל בחוק באופן בוטה, הפר את צו בריאות ותקף עובדת ציבור אשר ביצעה תפקידה כדין. הפקחית נזקקה לקבלת טיפול רפואי".

עוד נמסר מהמשטרה, כי "בימים אלו מצופה מכל אדם להישמע להנחיות והתקנות לשעת חירום שנקבעו על ידי הממשלה. לצערנו בשעה ששוטרי ישראל פועלים במסירות ומסכנים את חייהם למען בריאות הציבור ובכדי להציל חיים, יש מי שבוחר לזלזל בחוק ובאלו הפועלים לאכוף אותו".



ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, מסר בתגובה: "רוב רובו של הציבור מקפיד על ההנחיות מצילות החיים, ויש לשבח אותם על כך. עם זאת, אנחנו לא נתפשר באכיפה נגד אלו שמזלזלים בחיי אדם ומפירים את ההנחיות. המקרה הנוכחי חמור במיוחד בשל האלימות שהופעלה נגד פקחית העירייה. אני מגבה את השוטרים והפקחים שלנו שמסכנים את חייהם כדי לסייע לנו לשמור על בריאות הציבור, ונמשיך לפעול מסביב לשעון כדי לאכוף את ההנחיות ולשמור על שלום התושבים שלנו".

עו"ד ברק כהן שהעלה את הסרטון, התייחס גם לאירוע ואמר כי "מה שקורה בימים אלה הוא ניצול החשש הציבורי מפני מחלה, לטובת הפעלת אגרסיביות משטרתית ושלטונית חריפה. סרטון זה הוא רק דוגמה אחת מבין אירועים ההולכים ומתרבים במסגרתם מתבצע ניצול התקנות לאלימות מסוכנת. כל זאת על פי הוראות הבאות מנאשם בשוחד ובאופן המשתלב עם האינטרס האישי שלו כנאשם. חשוב לזכור שקיימים וירוסים נוספים מלבד הקורונה. חלקם מסוכנים הרבה יותר. אחד מהם מוכר כפשיזם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אזרח

    לא משנה מה הוא עשה לפני זה, התפקיד שלהם הוא לעצור אותו ולא להחזיר לו. ותפקיד דובר המשטרה הוא לא לגרום לנו לשנוא אותו בסיפורים מה היה לפני זה כדי שנהיה בסדר עם תקיפה של של שוטר על נער לא חמוש שמרים ידיים. השוטר צריך לעמוד למשפט

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפקחית הייתה רק לשאול מתוך האוטו "מה קורה מאיפה אתם טוב אז תילכו הביתה.ובזה מסתיים הסיפו

  3. רות

    לא הבנתי את עו״ד ברק. מי שצילם את האירוע לא ראה. שהיכו את הפקחית? לטובת מיהו? ומה קשור השלטון? יש כללים והנחיות בתקופה הזאת ואין שום סיבה לאף אחד לנהוג באלימות. בריאות לכולם וחג שמח.

  4. משה

    יש אנשים שהנטייה שלהם לזלזל במשטרה גרמה להם לערוך את הסרט בצורה מגמתית
    חבל.

  5. חיים

    סתם מבלבלים את השכל. אני הייתי שמה והפקחית לא קיבלה בכלל מכות, הם ביקשו מימנה שתוותר להם ולקחו את התעודת זהות חזרה. הם לא הרביצו לה בכלל וניתן לראות אותה בסרטון בריאה ושלמה ולא כמו שמתארים לכם המשטרה. זבלות של שוטרים אוהבים להרים ידיים. שיורידו את המדים ונראה לאבא שלהם מאיפה משתין הדג.

  6. אבי

    גם בסגר מסתובבים צעירים שחושבים שתקנות שמצילות חיים הם על הזין שלהם וגיבורים על שוטרת .מגיע לו מאסר בפועל לצעיר נקודה כל הכבוד למשטרת ישראל

  7. נתי

    זה מה שקורה כשנותנים לפקחים הכאפות האלה את היכולת לחלק דוחות סביב צו בריאות העם, עם השוטרים זה לא קורה הם מכבדים ומבינים ויודעים להתמודד עם מצבים הרבה יותר טוב מפקח משועמם

  8. נחמן

    סתם להשמיץ ולפגוע בכוחות הבטחון ששומרים כעת על משטר הבריאות וגם מסכנים נפשם. פעלו נכון מול תוקפים שיכלו גם להרוג את הפקחית.הם לא תושבי העיר וזלזלו בהנחיות.כל הכבוד למשטרה לפקחים ולכל כוחות הבטחון בעת הקשה הזאת וגם בדרך כלל. יישר כוח וחג שמח.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפעם משטרה בסדר נגד פורעי החוק ומסכני הציבור
    העורך דין הגזים

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות