צפו:כך גנבו בעלי עסקים בטיילת בת ים חשמל מהעירייה

בעירייה סבורים כי חלק מתקלות החשמל שאירוע בטיילת נעוצים בחיבור הפיראטי לרשת החשמל העירונית. בעלי המסעדה: "מדובר אך ורק באיזור החיצוני. הדברים יתבהרו בהמשך"

פורסם בתאריך: 29.10.19 13:37

עיריית בת ים חשפה כי בעלי עסקים התחברו לרשת החשמל העירונית וגנבו חשמל על חשבון כספי התושבים. בעירייה מציינים כי לאחר שבועות של חקירה ובדיקה על ידי צוותים מקצועיים של העירייה, נחשף לפחות בשלב זה, במקרה אחד שבו בעלי מסעדה בטיילת התחברו באופן פיראטי לרשת החשמל העירונית וכך נמנעו מלשלם עבור החשמל.



בעירייה מציינים כי חשבונות החשמל של העירייה התנפחו, וההערכה היא כי גם חלק מתקלות החשמל שהתרחשו באזור הטיילת, נגרמו לא רק בעקבות הזנחה ארוכת שנים, אלא גם כתוצאה מהחיבור הפיראטי שביצעו בעלי המסעדה.

אתמול (שני) ערכו החשמלאים בדיקה נוספת במסגרתה הדליקו את האור דרך המרכזיה העירונית – וכך נדלקה גם התאורה השייכת למסעדה. כשהורו החשמלאים לכבות את האור דרך המתקן העירוני, כבה גם האור במסעדה. מיד לאחר מכן הם ביצעו ניתוק של החיבור הפיראטי והמשך הטיפול הועבר לפיקוח העירוני.

בעקבות חשיפת המקרה הורה ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, להגיש תלונה למשטרה בגין גניבה, סיכון חיי אדם, ופגיעה במתקן עירוני. זאת בטענה כי מי שביצע את החיבור לא רק ניפח את חשבונות החשמל של העירייה, אלא גם סיכן חיי אדם משום שחיבורי החשמל לא היו תקניים, וחלק מכבלי החשמל הוסתרו מתחת לחול על חוף הים. בנוסף נגרם נזק גם למתקן החשמל אליו הם התחברו.

ברוט שיבח את הצוותים המקצועיים של העיריה, ואמר: "אנחנו נמשיך לפעול על מנת לחשוף מקרים נוספים שכאלה, שבסופו של דבר לא רק מהווים עבירה פלילית – אלא גורמים להפסד כספי לעיריה ולתושבים. הנהלת העיר פועלת כבר קרוב לשנה בביצוע תכנית כלכלית שתשקם את הקופה העירונית ותביא לשיפור משמעותי בשירות לתושבים כבר בשנה הקרובה, ולא ניתן לשום גורם לשלוח יד לקופה הציבורית ולפגוע בתושבי העיר".

בנוסף נמסר מהעירייה כי המנכ"לית יודפת אפק-ארזי, תחל בהליכים להגשת תביעה אזרחית נגד האחראים, להשבת הכספים שנגנבו מהעיריה בעקבות המקרה.

מבעלי המסעדה נמסר בתגובה: "כמו שניתן לראות בסרטון, השמשיות והשלט של המסעדה ממוקמים על קו הטיילת ומאירים את הטיילת עצמה ולא את המסעדה. מדובר אך ורק באיזור החיצוני. הדברים יתבהרו בהמשך".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות