ארון הקודש אחרי הפריצה

בית הכנסת שהקימו ניצולי שואה נפרץ: "גנבו גם את הכתרי הזהב והכסף מספרי הקודש"

המתפללים מזועזעים מהנזק שהשאירו הפורצים, ויוצאים לקמפיין גיוס כספים לשיקום בית הכנסת שנבנה בשנות ה-50

פורסם בתאריך: 14.8.19 13:56

בית הכנסת זכרון קדושים נפרץ לפני כשבוע. למקום נגרם נזק רב, ונגנבו ממנו כספים, ותשמישי קדושה. המתפללים הממומים: ארון הקודש הושחת, ספרי קודש הושלכו על הרצפה וכעת מבקש הגבאי מבית הכנסת מהתושבים לסייע בשיקום בית הכנסת.



בית הכנסת נבנה בשנות ה-50 על ידי ניצולי שואה, בשכונת גבעת העלייה שבגבול יפו-בת ים. משה עסיס המשמש כגבאי בית הכנסת ב-10 השנים האחרונות, מספר: "במשך עשרות שנים תושבי בת ים מגיעים להתפלל בבית הכנסת. כשפתחתי את בית הכנסת וראיתי מה עשו הפורצים, חשכו עיניי. לראות את בית כנסת הרוס זה מחזה כואב. הרסו כל חלקה טובה כאן במקום".

"לגנבים האלה שנכנסו לבית הכנסת אין לב?", הוא ממשיך, "איך אפשר לפרוץ לבית כנסת? לקחו לנו את הכל, פירקו את הכתרים שעשויים זהב וכסף מעל ספרי הקודש עוד מימי מלחמת העולם השנייה. היו שם זיכרונות רבים של ניצולי השואה שהביאו דברי יקרי ערך מתקופת השואה".

כך תועדו הפורצים מחוץ לבית הכנסת:

"הכתרים הללו שווים הרבה מאוד כסף, מדובר על כמה עשרות אלפי שקלים", מוסיף עסיס, "אצבעות של ספרי תורה, רימונים עתיקים, כוסות של קידוש וגם קצת כסף שהיה בקופה של הבית כנסת לצורך תחזוקת המבנה. הם העלימו לנו את הכל. המשטרה הגיעה באותו היום לקחו טביעות אצבעות ואמרו לנו שיעדכנו אותנו ברגע שיהיה התפתחות בחקירה, אנחנו מחכים".

לתרומות לבית הכנסת ניתן ליצור קשר עם משה עסיס בטלפון: 054-219-3034  משה עסיס. או להעביר תרומות לבנק מזרחי-טפחות, סניף 425, מספר חשבון – 299366, ע"ש בית הכנסת המרכזי זכרון קדושים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלמה

    ממש עצוב, מדובר בבית כנסת ותיק מאוד על גבול יפו, כל המתפללים שם באים להתפלל במסירות נפש, מצווה גדולה מאוד לעזור להם

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות