רחל הלר. באדיבות המשפחה
רחל הלר. באדיבות המשפחה

רצח רחל הלר: ותיקי בת ים חוזרים לאירוע הקשה שהיכה את העיר בהלם

רצח החיילת מבת ים שחזר הבוקר לכותרות, החזיר את מכריה מבית הספר לפרשה המזעזעת שנותרה בגדר תעלומה

פורסם בתאריך: 13.5.19 17:41

רצח רחל הלר שאירעה לפני 45 שנים, חזר הבוקר (שני) לכותרות. זאת, לאחר שהותר לפרסום כי תושב הגליל בשנות ה-70 לחייו, הגיע אמש לתחנת המשטרה בכרמיאל והצהיר בפני השוטרים כי הוא זה שרצח את רחל הלר, החיילת בת ה-19 מבת ים, שנמצאה עם סימני התעללות וללא רוח חיים בשנת 1974 ליד קיבוץ שדות ים.



רצח רחל הלר היכה בהלם את ישראל ואת העיר בת ים ונותר תעלומה. הלר נולדה ברמת גן, אך לאחר מכן עברה יחד עם משפחתה לבת ים שם. היא למדה בבית הספר "נטעים" ולאחר מכן עברה לבית הספר היסודי א.ד גורדון בעיר ולתיכון בבית ספר עירוני א'. לאחר רצח הורשע עמוס ברנס, אך לאחר שנים של מאבק על חפותו הוא זוכה לפני 17 שנה. לאחר שחרורו מהכלא לקה ברנס בעיוורון ונפטר ממחלת הסרטן לפני שמונה שנים 37 שנים לאחר הרצח, שנותר בגדר תעלומה וטרם פוענח.

ביום הזיכרון האחרון, שחל לפני פחות משבוע, שמה של הלר הוזכר בטקס בבית ספר הרצל, בין שאר הנופלים מבת ים.ותיקי בת ים שלמדו עם הלר זוכרים את הימים שלאחר הרצח. מ"מ וסגן ראש העירייה, אלי יריב, היה שכן של הלר ולמד איתה בבית הספר גורדון. "היא הייתה שכנה שלי, היינו הולכים יחדיו לבית הספר. היינו בהלם ששמענו על הפרשה ואיך היא הסתיימה", מספר יריב, "היא הייתה בחורה יפה, אצנית, ספורטאית למופת. תמיד ייצגה את בית הספר בתחרויות השונות וכמובן שכולם בעיר מכירים את הסיפור הטרגי שלה".

חיים בן חמו, מוותיקי העיר שלמד גם הוא בבית ספר גורדון, מוסיף: "סיפור הרצח שלה זעזע את כל העיר אז. אני מאמין שבסוף הצדק ייצא לאור. היא הייתה ספורטאית מצטיינת, ממשפחה טובה. המקרה שלה זיעזע את כל העיר. אני זוכר שהיא נסעה לראות חבר ואז נרצחה, כל הפרטים היו עמומים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות