ניידת משטרה, צילום ארכיון
ניידת משטרה, צילום ארכיון

תושבי הבניין שבו הוסתרו מטעני החבלה: "אלה היו רגעים מפחידים"

לאחר שהוגש כתב אישום על הסתרת המטענים בבניין שסמוך למכללת בת ים, התושבים פחות רגועים

פורסם בתאריך: 4.4.19 17:36

"אלה היו רגעים מפחידים. אני זוכר שבדיוק הילדים שלי ברחוב חזרו מבית הספר ולא נתנו להם להיכנס לרחוב, הם נאלצו לחכות שעתיים בערך עד שיכלו לעלות הביתה. הגיעו כוחות משטרה וכוחות הצלה. מזל שזה היה בשעות הצהריים, אחרת אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה פה בערב". כך מספר תושב בת ים, המתגורר בבניין ברמת יוסף שבו אותרו שלושה מטעני חבלה מאולתרים לפני כארבעה חודשים.

היום (חמישי) הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר, נגד טום זיו אורסולה, בן 30, תושב פתחיה, בגין נשיאת נשק בניסיון להמית או להזיק לאדם. אורסולה חשוד כי הטמין את המטענים בסמוך לבניין.

דיירת נוספת שגרה בבניין סיפרה: "אמרו לנו להישאר בבתים ולא לצאת. זו הייתה תחושה קשה, פחדנו שזה איזה פיגוע שרוצים לעשות. אחרי שאמרו לי שיש כתב אישום ומדובר על אירוע פלילי, זה עוד יותר מדאיג אותי שמלחמות הפשע הגיעו שוב לבת ים".



לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד טליה קלמרו, אורסולה נסע יחד עם חברו במונית ברחבי בת ים, כאשר באחזקתו שקית לבנה ובה שלושה מטעני חבלה מאולתרים. עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שהשניים הגיעו ל"מכללת בת ים", הורה אורסולה לנהג המונית לעצור וקבר את המטענים המאולתרים באדמה מאחורי בניין מגורים מגורים הסמוך למכללה. אורסולה נסע משם וכעבור מספר ימים, הוא חזר אורסולה למקום שבו החביא את המטענים.

בעקבות דיווח למשטרה, המטענים אותרו, הרחוב נסגר לתנועה וחבלני המשטרה פעלו במקום על מנת לנטרלם. לפי המידע שנמסר, המטענים הורכבו בנפרד מצינור מתכתי באורך של 20 ס"מ מתערובת נפץ פירוטכנית מאולתרת מסוג דיפניל אמין ומלחי פרכלוראט, ראש גפרור חשמלי ומקלטים אלחוטיים אשר שימשו כמערכות ההפעלה.

בתום חקירה של להב 433 והיחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והמאורגנת במשטרת ישראל, החשוד הובא למעצר עד תום ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות