שטיפת ידיים
צילום: tanaban chuenchay / shutterstock.com

מדוע לרשויות המקומיות אין יכולת להתערב בנושא חשבונות המים?

מה חושבים ראש העירייה ויו"ר דריקטוריון התאגיד על מחירי המים והחשבונות המנופחים?

פורסם בתאריך: 13.12.20 12:29

נושא תאגידי המים וחשבונות המים המנופחים מעסיקים רבים בישראל ובבת ים. בינתיים בעיריית בת ים החליטו למנות ועדה בראשות השופטת בדימוס שרה פריש על מנת לבדוק את חשבונות מים, ובמקביל העלה חבר המועצה לשעבר יצחק קאשי הצעה להתקין שעוני מים לבדיקת צריכת התושבים. לאלה מתווספת הצעה של ראש העירייה, צביקה ברוט, שקורא לאפשר לראשי הרשויות להוות חלק מקבלת ההחלטות בנושא המים.

"המדינה החליטה לפני למעלה מעשור לקחת את הסמכות מהרשויות המקומיות ולהקים תאגידי מים אבל קבעה שלעיריות אין סמכות לקבוע תעריפים מוזלים, אין סמכות להחליף בעלי תפקידים, ואין סמכות לנהל את תאגיד המים", טוען ברוט בפוסט שהעלה בנושא.

"זה הזוי במיוחד בגלל שהממשלה נתנה לעיריות להמשיך ולהחזיק במניות של התאגיד כדי לקבל הכנסה מרווחי הגבייה של המים, אבל בכל נושא אחר – התאגיד כפוף אך ורק לרשות המים של הממשלה, ולא לעיריות. הממשלה יצרה כאן מצב בלתי אפשרי, וזה חייב להשתנות".

בהמשך הוא אומר כי "ראשי הרשויות מכירים היטב את הרשות המקומית שלהם, ויש לאפשר להם לדאוג לפעולות נכונות ומדויקות לתושבים שלהם, בצורה מקצועית, אמינה, ועם שקיפות מלאה כלפי הציבור.לא ייתכן שהממשלה גם לא תאפשר לנו, ראשי הערים, לפעול בנושא הזה – וגם לא תדאג לתושבים שלנו בעצמה".

בתגובה לדברים אמר יו"ר דירקטוריון תאגיד מי בת ים והמשנה לראש העירייה, איציק דריקס כי "אני חושב שצריך למצוא את האיזון בין רשות המים לראשי רשויות על מנת לתת מענה לתושבי העיר הן בהורדת מחירי המים והן בהקמת ועדת הנחות במים כפי שנהוג וכפי שהיה לפני שתאגידי המים הוקמו ועברו לרשות המים.יש לציין שתאגידי המים השקיעו בשנים האחרונות בתשתיות המים והביוב מה שלא השקיעו ראשי הערים בעשרות שנים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות