שטיפת ידיים
צילום: tanaban chuenchay / shutterstock.com

חשבונות המים הגבוהים: שלב מחאת התושבים

במקביל להחלטה להקים ועדת בדיקה בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, החלו ההכנות לקראת ההפגנה נגד תאגיד המים

פורסם בתאריך: 29.10.20 12:42

תושבים רבים זועמים על חשבונות המים הגבוהים בבת ים. העירייה אומנם החליטה לפני כשבוע למנות ועדה בראשות השופטת בדימוס שרה פריש שתבחן את חשבונות המים, אולם התושבים שתמודדים עם העלייה המשמעותית בתשלומי המים דורשים תשובות וטיפול בנושא כבר בהקדם.

בתוך כך, החליטו תושבים מבת ים לצאת ולהפגין נגד מחירי המים הגבוהים כבר ביום שני הקרוב. "אני גרה עם בעלי ועם הילד שלנו, עד כה קיבלנו חשבונות שנעו בין 80-100 שקל ובחודשים האחרונים החשבונות קפצו לסכומים של מאות שקלים. זה לא קשור רק לקורונה משום שזה היה גם קודם" אומרת נעמי זיתוני, תושבת בת ים ואחת ממארגנות ההפגנה נגד תאגיד מי בת ים.



"הם פשוט מתייחסים אלינו שמים עלינו, אף אחד לא נותן לנו תשובות, כשמתקשרים למוקד שלהם אף אחד לא טורח לענות ואם הם עונים השיחות באורח פלא מתנתקות", ממשיכה זיתוני, "כתבתי על זה בפייסבוק, וראיתי שזו צרה של המון תושבים בעיר. לאט לאט התחילו להגיע אלי עוד ועוד תלונות".

זיתוני מוסיפה כי בעקבות הפרסום בפייסבוק, פנה אליה ראש העירייה, צביקה ברוט. "ראש העירייה הבהיר לי שתאגיד מי בת ים הוא נפרד מהעיריה, ושמבחינת העירייה הם מתכננים להקים ועדה שתבחן את החשבונות. זה נהדר אבל זה לא פותר את הבעיה ובטח לא את החשבונות שמגיעים למאות שקלים. אנחנו יוצאים להפגנה מול בניין העירייה ואני מקווה שהרבה תושבים יגיעו למחות".

לעניין חשבונות המים וועדת הבדיקה, התייחס בהרחבה יו"ר דירקטוריון תאגיד מים והמשנה לראש העירייה, איציק דריקס, שאמר ל"השקמה בת ים": "יש מאות פניות של תושבי העיר והוועדה קמה כדי להראות שאנחנו לא מזלזלים באף פנייה, אלא לוקחים אותן ברצינות. כל פנייה שנקבל תיבדק בכובד ראש והמסקנות יוסקו בהתאם. הבעיה של חשבונות המים היא בעיה כלל ארצית ונודעת לתושבי המדינה כולם, כמובן שיש לקחת בחשבון את העובדה שאנשים יושבים בבתים שלהם והתצרוכת של כל השירותים עולה בהתאם, אבל אנחנו לא ממהרים להסיק מסקנות ונבחן כל מקרה ותלונה לגופה".



תגובות

4 תגובות
  1. ברוך

    אין קשר בין דרישת תשלום המים לבין הצריכה
    משהו לא טוב קורה בתאגיד המים
    אבל למי מאיתנו יש אומץ להתעסק עם תאגיד כסה שתופס אותך בזרנוק.
    הם יודעים את זה ומנצלים את הכוח שלהם למנוע מתינוקך מקלחת.
    פשוט בושה .אנחנו שבויים בידי אנשים אלו דאין מי שדורש מהם לתת הסברים. זה כבר לא תושב אחד או שניים זו ממש תופעה שיש לבדוק אותה ברמת חקירה מדטרתית.

  2. היוד גימל

    מעניין מה קורה למיים בבת ים, לא יתכן שבכל כך הרבה בניינים בעיר יש דליפות, קילקולים ונזילות שגורמים לכולנו לשלם יותר, הרבה יותר, על מיים שלא צרכנו. אני קורא לראש העיר לבדוק מה מתרחש בתאגיד מי בת ים ולדאוג להחזיר לנו את הכסף העודף שנגבה מתושבי העיר שמצבם הכלכלי אינו מזהיר גם ללא הגביה העודפת הזו.

  3. שלומית

    זה לא קשור לקורונה . מאיתנו גובים סכום עבור "צריכה משותפת " גם לפני הקורונהה.,בזמן שאין לבניין שלנו ( 4 דיירים ) שום חצר משותפת !!! כל הבאלאגן התחיל לפני כ 5 שנים כשהחליפו את צינורות המים בשכונה וה "תאגיד " החל לפקח על זה . לפני שהתאגיד הזה נכנס לא היו בעיות .

  4. שלומי

    חברים תתעוררו,מכרו את המים לתאגידים(טיקונים)ואנחנו משלמים חשבון שגדל מיום ההפרטה ב400 אחוז,מ4 שקל לקוב,ל14 שקל לקוב,בושה למדינה שעושקת את תושביה!!!

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות