רחפנים לאכיפה נגד מפירי סגר הקורונה
צילום: עיריית בת ים

"תחזרו בבקשה הביתה": כך שולחים הרחפנים את תושבי בת ים הביתה

לאחר שרבים מהתושבים יצאו בשבת מהבתים, בבת ים הגבירו את האכיפה על ידי רחפנים בעלי יכולת כריזה. צפו:

פורסם בתאריך: 22.3.20 14:38

עדכון אחרון: 22.3.20 17:01

עיריית בת ים החלה להפעיל רחפנים כדי לאכוף את הנחיות ההסגר של משרד הבריאות. זאת, לאחר שאתמול (שבת) רבים מתושבי העיר ניצלו את מזג האוויר הנוח ויצאו לטיילת, לחופי הים ולפארקים בעיר, למרות ההנחיות, ועל אף הודעת ראש העירייה כי תתבצע אכיפה בעיר.

הבוקר, לאחר שתושבים רבים פנו אתמול למוקד העירוני ודיווחו בדאגה כי לא מתבצעת כל אכיפה על המטיילים הרבים, החליטה העירייה להפעיל רחפנים שיתעדו את הנעשה כדי לאכוף את ההגבלות של ההסגר. הרחפנים, בעלי מערכת כריזה, פיזרו את התושבים שהתקהלו בטיילת בת ים וקראו להם לשוב הביתה.



למרות שמשרד הבריאות קרא לאזרחים להישאר בבית, והזהיר כי "אם הציבור לא ייענה להנחיות לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים", רבים התעלמו מההנחיות ויצאו אתמול לחופי הים ולפארקים בבת ים. תושבים שגרים בקרבת טיילת בת ים חזו בהתקהלויות הרבות מחלון ביתם וחייגו בדאגה למוקד העירוני, אך שם נמסר להם שהפקחים לא מתכוונים לאכוף את ההגבלות.

לתושבת העיר שפנתה למוקד, נאמר בתשובה: "הפיקוח העירוני לא אוכף את ההנחיות". לאחר שהתושבת ציינה בפני המוקדנית כי ראש העירייה בעצמו פרסם הודעה כי תהיה אכיפה, השיבה המוקדנית, "תתקשרי למשטרה".

צפו ברחפנים מפזרים את המטיילים בבת ים:

היעדר האכיפה אתמול הפתיע את התושבים, לאור העובדה שביום רביעי האחרון, כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים", שחררה עיריית בת ים הודעה לפיה היא מתכוונת לאכוף את ההגבלות. בהודעה צוין, כי "בהערכת מצב שהתקיימה אמש, הנחה ראש העירייה צביקה ברוט את השיטור והפיקוח העירוני לאכוף את ההנחיות החדשות".

כאמור, לאחר הפניות וביקורת מצד תושבים על העדר האכיפה, עיריית בת ים הודיעה כי תפעיל לראשונה רחפנים במטרה לאכוף את הנחיות משרד הבריאות. "הרחפנים, בעלי יכולת כריזה, יאתרו מפירי חוק ויפזרו התקהלויות. בעת הצורך יוענקו קנסות על בסיס נתוני הרחפן", נמסר מהעירייה.



מדוברות עיריית בת ים נמסר בתגובה: "האכיפה מבוצעת ברגישות ובנחישות. הפקחים קיבלו הוראה לאכוף את הנהלים תוך הכלה מלאה של הציבור המצוי בימים אלו בלחץ רב. בישיבת הערכת מצב שהתקיימה הבוקר לנוכח ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, ראש העירייה הורה לפיקוח ולשיטור העירוני להגביר אכיפה, כולל שימוש בהתראות וקנסות, וזאת לאחר שבסוף בשבוע אנשים יצאו לטיילת. ברוט ציין ישנו זינוק במספר החולים בקורונה תושבי העיר, שעומד כרגע על שישה מאומתים ועוד רבים שאינם מאומתים עדיין".

עוד נמסר מהעירייה כי "ברוט הוסיף כי חובה להקפיד אחר הנחייתו בדבר סגירת בתי הכנסת, וכי יש חשש שחלק מחולי הקורונה בעיר הדביקו מתפללים אחרים בכמה בתי כנסת. העיריה תדאג לפרסם בקרוב את המקומות הידועים בהם היו חולי קורונה. ברוט אמר כי העירייה ערוכה ברמה הגבוהה ביותר לכל תרחיש, אבל חייבת את שיתוף הפעולה של הציבור שימלא אחר ההנחיות ולא ייצא מהבית ללא סיבה. בנוסף הוא קרא לתושבים להשתמש ככל שניתן בכפפות ומסכות בעת יציאה מהבית לצרכי קניות".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות