טימופי אשורטיה

הוריו של טימופיי שנפל אל מותו בחוף בתביעה הכוללת בכירים בעירייה: "מותו נגרם מרשלנות"

ההורים תובעים מיליונים בטענה כי בנם נהרג "כתוצאה ממסכת מחדלים שערורייתיים ורשלנות פושעת חריגה בחומרתה ובדרגה הגבוהה ביותר, העולה כדי זלזול משווע בחיי אדם"

פורסם בתאריך: 9.7.19 12:22

הוריו של טימופיי אשורטיה, בן התשע שנפל אל מותו מצוק בחוף הסי פלאס, הגישו תביעה נגד בכירים בעיריית בת ים, בטענה כי רשלנות מצדם הביאו למותו.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, דורשים ההורים פיצוי כספי בסכום של שניים וחצי מיליון שקל.

את התביעה הגישו ההורים נגד עיריית בת ים, מנכ"ל העירייה לשעבר וכיום סמנכ"ל אפרים מזרחי, מנהל אגף החופים בעירייה דוד תמיר, משרד הפנים החברה הממשלתית להגנת מצוקי חוף הים התיכון, והמכון לרפואה משפטית באבו כביר. זאת, במקביל לחקירת המשטרה המנוהלת על ידי היחידה לחקירות הונאה במחוז תל אביב, ובמסגרתה נחקרו בכירים בעירייה, בהם דוד תמיר שנחקר באזהרה.



עוד בנושא:
מותו של טימופיי: בכיר בעירייה חשוד בגרימת מוות ברשלנות
טימופיי בן ה-9 הובא לקבורה: "תנוח, ילד מתוק"
בעקבות מותו של טימופיי בן ה-9: המשטרה חוקרת בכירים בעיריית בת ים. צפו בזירה:

לטענת עורך דינם של ההורים, כרמי בוסתנאי, מותו של טימופיי נגרם "כתוצאה ממסכת מחדלים שערורייתיים ורשלנות פושעת חריגה בחומרתה ובדרגה הגבוהה ביותר, העולה כדי זלזול משווע בחיי אדם".

עוד נטען כי טימופיי "נפל קורבן להתנהלות פזיזה, לאדישות ולחוסר אכפתיות, נוכח הנזק הקטלני הקרוב לוודאי שהיה צפוי לקרות וקרה למרבה הצער למעשה. את מותו ניתן היה למנוע בנקל ובאמצעים פשוטים, אלמלא הנתבעים עצמו את עיניהם שטחו מלראות את הכתובת ש'זעקה מן הקיר'".

טימופיי נפל אל מותו לפני כשלושה שבועות, בזמן שעמד על מצוק בחוף סי פאלאס בבת ים. בכתב התביעה מתואר כי "סלעים שהונחו על המצוק, ניתקו ממנו, הידרדרו ופגעו בעוצמה רבה במנוח שנמחץ תחתם וגופו נחבט בהם פעם אחר פעם, תוך כדי נפילתו מגובה המצוק".

בהמשך נטען כי "הסלעים הוצבו במצוק החל משנת 2011 ובשנים שלאחר מכן, הונחו במקום במשך הזמן סלעים נוספים רבים שכיסו את חלקו העליון של המצוק. הסלעים נערמו במקום בגובה המצוק בגיבוב, באופן מאולתר ללא אחיזה או עיגון בקרקע או בין אחד לשני והיו תלויים על בלימה".

"הנחת הסלעים נעשתה ללא תכנון מוקדם, ללא רישיון או היתר כדין וללא פיקוח של מהנדס או מומחה בטיחות. למרות זאת הגישה למצוק, הייתה חופשית בלתי מסומנת ובלתי מגודרת ולא הייתה במקום שום אזהרה מפני הסכנה של הליכה או עמידה על המצוק וסכנת הידרדרות ממנו", כך צויין בכתב התביעה.

כמו כן, נטען בתביעה כי הנתבעים "ידעו על הסכנות הטמונות במצוק ולא עשו דבר. על פי פרסומים שנעשו, בתחילת שנת 2015 כחלק מההיערכות לקראת פתיחת עונת הרחצה התקיימה ישיבה של אנשי משרד הפנים בה השתתפו בכירי העירייה, סמנכ"ל התפעול בעירייה ומנהל אגף החופים. "במכתב הסיכום של הפגישה התריעו אנשי משרד הפנים על הסכנות והליקויים הרבים אשר טמונה בהם סכנה למבקרים במצוק והדורשים טיפול מיידי. בין היתר נרשם כי הים הגיע עד המצוקים הגדרות נהרסו, יש להתקין גדרות ולתקן היכן שניתן לרבות שילוט מתאים".

עוד עולה מהתביעה כי למרות ההתראות הרבות על המסוכנות בחוף, דבר לא נעשה. "יצוין כי בשום שלב לא בוצעה בדיקה או סקר של מצב המצוק לבחינת חשש מפני קריסה של חלקים ממנו, או פעולה לגידורו או איזה פעולה של מניעת הידרדרות סלעים ממנו, או אפילו אזהרה לציבור מפני הסכנה הטמונה בגישה אליו או בקרבה אליו", כך נכתב.

ואולם, למרות המסוכנות בחוף, התקיימה עליו פעילות של צופי ים. שמהלכה נפל טימופיי ולאחר זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בנוסף, תובעים ההורים את המכון לרפואה משפטית באבו כביר בטענה כי "ביצע בטימופיי נתיחה שלאחר המוות ללא הסכמת הוריו או בהסכמה שהושגה בתרמית. זאת, כאשר "התעללה והשחיתה את גופתו של המנוח תוך פגיעה בכבודו ופגיעה באוטונומיה שלו ושל הוריו. כתוצאה מכך גרמה לתובעים הלם וזעזוע קשה מנשוא ובלתי נמחה, בנוסף ומעבר לכאב הנורא באובדן חייו של בנם יקירם כשהם רואים כל הזמן לנגד עיניהם את תמונת גופתו המושחתת והמרוטשת, בעקבות ביצוע הנתיחה".

"לתובעים נגרמו צער וייסורים קשים וכבדים מנשוא, בשל מות בנם והנסיבות הנוראיות והקשות אשר ליוו את מותו המיותר כל כך", נטען בהמשך כתב התביעה, "מותו הפתאומי והטראגי של המנוח, גרם להם לנזקים נפשיים חמורים בעלי השלכות כבדות עקב הטראומה הקשה המלווה אותם".

"אלמלא רשלנות הנתבעים היה המנוח חי עוד שנים רבות בעתיד אשר באחת נגדעו חייו  באיבם במותו בדמי ימיו", סיכם עו"ד בוסתנאי.

מעירית בת ים נמסר כי "טרם קיבלנו את כתב התביעה. לכשיגיע נגיב בדרכים המקובלות. הנושא מצוי בחקירת משטרה המתמקדת בפעולות שנעשו בראשית העשור הנוכחי. אנו סומכים על חוקרי המשטרה שיבצעו את עבודתם במקצועיות וביסודיות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

 

 

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות