shutterstock.com / Africa Studio ילדים משחקים
shutterstock.com / Africa Studio

ניצחון להורים: יוכלו לרשום את ילדיהם לקייטנות הקיץ גם עם חובות

בעקבות לחץ ההורים ופניית משרד החינוך, הודיעה החברה לתרבות פנאי וספורט כי תאפשר רישום לקייטנות להורים בעלי חוב תל"ן

פורסם בתאריך: 16.6.19 14:56

הצלחה למאבק שניהלו לאחרונה הורים רבים בבת ים נגד החלטת החברה לתרבות פנאי וספורט, שלפיה מי מהם שצבר חוב לתל"ן (תוכנית לימודים נוספת) לא יוכל לרשום את ילדיו לקייטנות הקיץ, לאחר שהחברה חזרה בה מהגזירה והודיעה כי כעת ניתן להירשם גם עם חוב.



הסאגה התחילה מיד לאחר פתיחת הרישום לקייטנות הקיץ לגנים. הורים עם חוב לתל"ן שרשמו את ילדיהם לקייטנות החלו לקבל שיחות מאנשי החברה לתרבות פנאי וספורט עם התניה שבמידה שלא יסדירו את חובם, הרישום לקייטנה אינו תקף. זאת כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים".

בעקבות הדברים אמר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך בעיריית בת ים, אלי יריב, כי "ברגע שיש רוב שמאשר את תשלום התל"ן – כל ההורים מחויבים לעמוד בו. האחריות לפיקוח השוטף והגבייה מוטלת על הרשות המקומית. קייטנות זה משהו אחר, הן לא במסגרת חוק חינוך חובה. אמרנו למשרד החינוך – איפה כתוב שאנחנו לא יכולים לגבות כספים? לא היתה להם תשובה לכך. הרשות מנסה לגבות את הכסף בכלים ובכל האמצעים העומדים לרשותה. ההורים משחקים פה על גבם של הילדים, וזה עצוב מאוד מכיוון שיש הורים שטסים לחו"ל ונוסעים על מכוניות יוקרתיות, אז לשלם תל"ן הם לא יכולים?".

מובילת המאבק נגד הגזירה, נציגת ועדת החינוך בעיריית בת ים איריס פרדלין, היתה בקשר רציף עם משרד החינוך, אשר לדבריה העניק לה גיבוי לאורך כל הדרך את המלחמה שלה והביא לכך שהחברה לתרבות פנאי וספורט התקפלה ומסרה: "לאור פניות רבות של הורים ולאור בקשת משרד החינוך לאפשר את הרישום, החליטה החברה לפנים משורת הדין לאפשר רישום לקייטנות להורים בעלי חוב תל"ן, זאת במקביל להמשך גביית החובות של ההורים באמצעים העומדים לרשותה".

 

פרדלין בירכה על התפנית ומסרה ל"השקמה בת ים": "אני מודה למשרד החינוך על הגיבוי להורים שלא מתנצל וכל פעם מחדש מזכיר לחברה תרבות פנאי וספורט והעירייה את החוקים הרשומים בחוזרי מנכ"ל. אני מקווה מאוד שוועד ההורים של העיר יצטרף למאבק על זכויות הורים וילדים בעיר שלנו, וכן שאלי יריב המחזיק את תיק החינוך ילמד את הנושא ולא ייכנס לכיס של אף הורה. אנו הורים של העיר, לא סרבני תשלום, שרוצים רק דבר אחד: שישמרו על החוקיות בנושא. תוכנית תל"ן היא תוכנית זכות ואסור להתנות את התשלום לה בכל פעילות שקשורה לפנאי ילדינו בעיר".

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות