חוף הים בבת ים
ניצל ברגע האחרון

המחירים בחופי הרחצה: פקחים סמויים מטילים קנסות

כחודשיים לאחר הכרזת העירייה על הוזלת המחירים בחופי הים, נמשך המאבק נגד בעלי העסקים שגובים מחירים מופקעים. כך עובדים הפקחים הסמויים בחופים:

פורסם בתאריך: 4.6.19 13:42

עיריית בת ים החלה להפעיל פקחים סמויים במטרה לאכוף את פיקוח המחירים. כחודשיים לאחר ההכרזה של העירייה על כך שמחירי המזון והציוד יפוקחו ויסובסדו, בעלי העסקים ממשיכים לגבות מחירים הגבוהים יותר מאלה שנקבעו במחירון.

רק בשבוע שעבר פורסם כאן, ב"השקמה בת ים", על כך שתושבים רבים שהגיעו לחוף הופתעו לגלות שהמחירים עלו. כך, לדוגמה, לפני יישום המחירון המסובסד, מיטת שיזוף עלתה בין 15-18 שקל ואיתה קיבלו הרוחצים שולחן פלסטיק ושמשייה. ואולם, רוחצים שהגיעו לחוף הסלע שילמו עבור מיטת שיזוף 18 שקל, ואילו על שולחן ושמשייה נאלצו לשלם תוספת של עשרה שקלים. מדובר בעלייה של 55 אחוז. בתגובה חילקה העירייה קנסות. במקביל, כך נודע ל"השקמה בת ים", מפעילה העירייה פקחים סמויים.



המחלוקת סביב המחירים בחופי הרחצה בעיר התעוררה לפני חודש וחצי, עת הודיעה הנהלת העיר על סבסוד מחירים. אלא שבעלי העסקים בחופים המשיכו לגבות מחירים גבוהים מאלה שבמחירון העירייה. בנוסף, אף הושחתו המחרים שעליהם הופיעו המחירים המסובסדים. בתגובה פרסמו ראש העיר, צביקה ברוט וסגן ראש העירייה ומחזיק תיק החופים, ירון לוי, פוסטים זועמים והודיעו כי ימשיכו לפעול להוזלת המחירים בחופים. למאמצים הצטרף גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק רישוי העסקים ויקטור טל, שנפגש עם בעלי העסקים כדי להגיע איתם להבנות.

ואולם, הפינג-פונג בין הנהלת העיר לבעלי העסקים נמשך. אמנם חלק מבעלי העסקים הורידו מחירים, אבל העירייה ממשיכה לנהל מאבק עיקש עם הסרבנים.

כעת נחשף כי במהלך השבוע האחרון שלחה עיריית בת ים פקחים סמויים לחופי בת ים, במטרה לבדוק את המחירים הנגבים עבור מזון וציוד. בכיר בעיריית בת ים, סיפר ל"השקמה בת ים" כי הפקחים הסמויים הציגו את עצמם כתושבי בת ים באמצעות תעודת זהות, ולאחר מכן מבקשים להשכיר כיסאות ומיטות שיזוף. את העסקה מתעדים הפקחים באמצעות מצלמות נסתרות ובמידה שבעל העסק גובה מחיר גבוה מזה נקבע במחירון הוא מקבל קנס בסכום של 750 שקל.

אותו בכיר בעירייה ביקש להבהיר כי אין הגבלה למספר הדוחות שניתן להטיל על בעל עסק ביום. "בכל פעם שבעל עסק יעבור על החוק הוא יקבל דוח", ציין והוסיף כי "כדי שנוכל לתת דוחות לבעלי עסקים, חייבת להירשם תלונה נגדו ולכן על התושבים לפנות לאחד הפקחים שבחוף ברגע שהוצע להם מחיר גבוה מהמותר או לחייג למוקד העירוני, ופקח יגיע למקום תוך מספר דקות. חשוב לנו להדגיש שהציבור לא צריך לשלם מחירים יקרים כדי להתלונן. אם לאחר הזדהות כתושב בת ים לא הוצע לכם מחיר מוזל, אתם רשאים לחייג למוקד העירוני או לפנות לפקחים שעל החוף ולהתלונן".

מדוברות עיריית בת ים נמסר: "אנחנו מבקשים מהתושבים לפנות למוקד העירייה בכל פעם שלא מוצע להם המחירים המוזל, לאחר הצגת תעודה שבה הם מזדהים כתושבי בת ים. התושבים מוזמנים לפנות בזמן אמת לפקחים או למוקד העירוני".

 

תגובות

5 תגובות
  1. שי

    העירייה גוזלת מהעסקים ומעבירה לאזרחים? מה זה משהו חדש
    עירייה חשה רובין הוד???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשים פונים לפקח ואז פקח אומר שעוד מעט יגיע פקח שמטפל בזה. ולא מגיע שום פקח אחר

  3. אליי

    באמת הגיעה הזמן שיורידו להם את האףףףף. מחירים מוגזמים

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות