בית ספר בבת ים הבוקר
בית ספר בבת ים הבוקר

מחאת ההורים: תלמידים בבת ים לא התייצבו למבחן המיצ"ב

על אף הלחצים שהפעילו משרד החינוך ועיריית בת ים, ההורים והתלמידים נותרו בעמדתם ואמרו הבוקר לא למבחן המיצ"ב

פורסם בתאריך: 5.3.19 09:17

על אף הלחצים שהופעלו מצד משרד החינוך ועיריית בת ים, הבוקר (שלישי) לא התייצבו תלמידים רבים לבחינת המיצ"ב, ובכך הצטרפו לאלפי תלמידים ברחבי הארץ שנעדרו מהבחינה. זאת, על רקע התנגדות ההורים לבחינה.

כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה בת ים", ועד ההורים בבת ים החליט להצטרף לוועדי ההורים ברחבי הארץ המתנגדים לבחינה. יו"ר ועד ההורים העירוני, ורד דנינו הסבירה כי "מבחני המיצ"ב ממתגים בתי ספר, מפלים תלמידים ולא באמת נותנים אינדיקציה אמיתית לגבי המצב הלימודי בבית הספר". עמדת ההורים בבת ים קיבלה חיזוק מכיוונו של סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, שאמר כי "בשנים האחרונות התוכנית הפכה לכלי מדידה שיצר תחרות פוליטית וכלכלית בין בתי הספר ועל חשבון התלמידים".

מלבד יריב וההורים, הודיעו אתמול גם נציגי התלמידים בעיר על תמיכתם בהתנגדות למבח המיצ"ב. "בתי הספר נערכים למיצ"ב כבר מתחילת שנת הלימודים, ושוכחים מהמון דברים אחרים", אמר יו"ר מועצת הנוער בעיר, מרקוס מורלי.

ההורים נותרו איתנים בעמדתם גם לאחר שמרד החינוך הפעיל לחצים, וגם לאחר שאתמול יצא אגף החינוך בעיריית בת ים בקריאה להורים לשלוח את התלמידים למבחן.

 

יו"ר ועד ההורים בבת ים, ורד דנינו, בירכה על שיתוף הפעולה מצד ההורים שבחרו לא לשלוח את ילדיהם, ואמרה: "היום הורי בת ים אמרו לא למיצ"ב. אני גאה בהחלטת ההורים לא לשלוח את הילדים ולהגיד די ללחץ על הילדים. די לאפליה בין הילדים ודי להקצאת משאבים מעוותת שלא מחולקת בצורה שווה. אני גאה בשיתוף הפעולה של ההורים ושל היו"רים בבתי הספר. ההורים הבינו שחייב שינוי, והוא מתחיל במחאה לא מתפשרת".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מבחן המיצ"ב בעברית למגזר היהודי התקיים היום (שלישי) בכל רחבי הארץ ובכל הרשויות, למעט מקומות נקודתיים בהם הורים בחרו לקחת את החוק לידיים ולמנוע מילדים להגיע אל בית הספר כדי להיבחן".

"מבחני המיצ"ב מהווים כלי עבודה חשוב מאד לניטור מערכת החינוך. הם מאפשרים למשרד ללמוד היכן להשקיע משאבים, ובאילו מקומות קיימים פערים לימודיים. בעזרתם ניתן לדעת האם התלמידים מוגנים ובטוחים, האם חוו פגיעות ברשתות החברתיות, והאם חוו חרמות או אלימות. בהתאם לנתונים שנאספים, המשרד מקצה את המשאבים ומקדם את המענים הנדרשים".

"כדי להפחית את העומס מבתי הספר ולשם העמקה ויצירת רצף בלמידה, החליט המשרד שלא לפרסם את נתוני המיצ"ב ברמה הבית ספרית. במקביל, הוא פועל בימים אלה להקים ועדה שתבחן את מודל ההבחנות של המיצ"ב. ועדה זו תפתח שעריה לשמוע את הציבור הרחב, ובכלל זה את ציבור ההורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות