קטי פיאסצקי מסבירה: זאת הסיבה שאמשיך להפגין מול בית ראש הממשלה

חברת המועצה מבת ים שהפגינה אמש מול בית ראש הממשלה, מסבירה למה המחאה הזו עוד תילמד בשיעורי ההיסטוריה, ומזהירה: "הרצח הפוליטי הבא נמצא ממש מעבר לפינה"

פורסם בתאריך: 26.7.20 17:47

עליתי אתמול לירושלים כדי לקחת חלק במה שמסתמנת כמחאה החשובה ביותר שהייתה במדינת ישראל. למרות התמונה שמנסים לצייר, שהמחאה הזאת היא של סקטור מאוד מסוים באוכלוסיה, המציאות שונה לגמרי. גם אני הופתעתי ממגוון האנשים והנשים שלקחו חלק. היה שם ייצוג לכל עם ישראל: דתיים וחילוניים, אשכנזים ומזרחים, סטרייטים וחברי הקהילה הגאה, נשים וגברים, שמאלנים וימניים, שכירים ועצמאיים, ערבים ויהודים, עולים חדשים וילידי הארץ, משפחות ואזרחים ותיקים. זאת המחאה של כולם.

נכון, הרבה דגלים הונפו אתמול בכיכר פריז מול מעון ראש הממשלה, כולם באו להפגין נגד אחד הסימפטומים של השחיתות השלטונית. זה בדיוק מה שמאחד אותנו. כולם מבינים שנתניהו רע לישראל, שהוא פוגע בכל אחד ואחת מאיתנו ויעשה הכל כדי להיחלץ מאימת הדין. גם במחיר של לפרק אותנו כלכלית וחברתית.



אחד הדברים שמאפיינים את ההפגנות נגד השלטון היא האלימות המשטרתית. הייתי בהרבה הפגנות בחיים שלי, הלכתי לאינספור משחקי כדורגל חמים ומתוחים, מעולם לא ראיתי אלימות כזאת של הממסד כלפי האזרחים שלו, שבסך הכל באו לממש את זכות המחאה. אני לא חושבת שהיה שם מישהו שלא חטף. גם אני חטפתי. הכו מפגינים ללא רחם, שיסו בנו את הסוסים (לבי יצא אליהם), והשתמשו בזרנוקי המים המפורסמים. מולם עמדו מאות צעירים וצעירות שבאו להילחם על העתיד שלהם ושלנו. האלימות המשטרתית לא שמורה למפגינים מאמש, היא מופנית באופן תדיר כלפי חרדים, אתיופים, ערבים ומתנחלים. אסור לנו לאפשר מצב שבו המשטרה הופכת להיות כלב השמירה של הדיקטטורה. תפקידה של המשטרה הוא להגן על האזרחים ולא על שלטונו של מואשם בפלילים.

כאילו שהפיצוצים והמהלומות של המשטרה לא הספיקו אז גם פלוגות הסער של הימין הקיצוני שוחררו וחיפשו טרף בסמטאות הירושלמיות, בצמתים ובגשרים, עם סכינים, תרסיסים, מקלות, ובעיקר עם הרבה שנאה. והמנהיגים שלנו? הם לא פוצים פה. ברשתות החברתיות האלימות משתוללת ומותזת במהירות של צבע כחול ממכת"זית ישר לפרצוף. זה לא נעים, אבל זה לא משנה את העובדה שהמחאה הזאת לא רק שהיא לא דועכת, להיפך, היא תלך ותגדל, האסימון מתחיל ליפול לעוד ועוד אנשים.

הרצח הפוליטי הבא נמצא ממש מעבר לפינה, אל תראו מופתעים כשזה יקרה. הדם יהיה על הידיים של מי שבוחר כבר שנים בדרך של הסתה ושיסוי. אבל אנחנו לא נוותר, החברה הישראלית מתאחה מחדש בתקופה הזאת, והאור הגדול הזה, והאהבה הגדולה הזאת יגברו על כל החושך הגדול שאנחנו חיים בו כבר שנים.

אתמול בבלפור, בין אלפי האנשים, הרגשתי שכולנו חלק ממשהו גדול באמת. אין לי ספק שאת הבנות שלי ילמדו על המחאה בשיעורי ההיסטוריה. אני אהיה גאה לספר להן שהייתי שם ונלחמתי עבורן בשביל עתיד טוב יותר ונקי יותר משחיתות.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קטי, את שקרנית ומניפולטיבית. גם אני הייתי שם. במרפסת של מלון פרימה המלכים, שצופה על כיכר פריז.
    ואני יכולה להגיד לך שממש לא היו שם מגוון אזרחים. שום דתיים…רק חילונים , שמאלנים ואנשים שהחליטו לנופף בדגל הקהילה הגאה (מה הקשר שלכם, בכלל? אתם לא תנועה פוליטית). האנשים היו הזויים ומטורפים. שום סבלנות. חולצות שחורות עם גולגולות, מגוון תחפושות הזויות, אחד עם גלגל ים למתניים, הרבה עם שלטים שמכילים ניבולי פה, אשה חשופת שדיים שניסתה למשוך תשומת לב בכוח.
    מה לא היה שם?
    לא היתה אלימות משטרתית. במשך שעות המשטרה עמדה סובלנית מסביב, הרבה כוחות היו שם (איזה בזבוז כספים של משלם המיסים),ולאורך כל הזמן הזה הרוחות הלכו והתלהטו, המפגינים סירבו להתפנות, השעה היתה מאוחרת בלילה, הרבה רעש פרובוקטיבי עם תופים וחצוצרות שהפריע לכל תושבי השכונה.
    איזו התבהמות והתבכיינות מצדכם להפיל את האשמה על ביבי, כביכול הוא שיסה בכם את המשטרה.
    אתם ממש דרשתם את זה, הפעלתם מקסימום כח כדי למשוך אליכם את זה, שתוכלו לנופף למחרת בתקשורת בזה.
    תתביישו. יש לכם ראש ממשלה מצויין שדואג לאזרחים 24/7.
    אין לו יום ולא לילה.
    התקשורת השמאלנית שןפכת את הדם שלו כבר שנים…ואת באה להזהיר מהרצח הפוליטי הבא??? את אשמה והחברים שלך!
    בהפגנה צעקתם לביבי:"בושה".
    תתביישי את!
    ובושה לכל הקהילה הגאה שאתם דוחפים את האף שלכם לכל הפגנה פוליטית.

  2. שמואל. חולון.

    לחברת מועצת העיר בת ים קטי פיאסצקי שלום! על אף שאני גר בחולון. אינני מסכים עמך. נכון . הכתיבה שלך מאד רהוטה ומאד עושה רושם אמין ולמרות כל זאת אני חושב שאת וכל חברייך לדעה טועים. נתניהו אינו פושע כפי שמצטייר מן הכתבה שלך. הפוך. לדעתי הוא פטריוט גדול שהקריב את חייו וחיי משפחתו על מזבח בטחון המדינה. כאשר אדם מקריב את רוב חייו למען אידיאל נשגב שכזה. אינו מוכן להשלים עם העובדה שיקומו קבוצת אנשים . אחרי שניצח בבחירות. ויעלילו עליו עלילת שוא. ברור שעושה הכל למען הוכיח את חפותו. ואולי תשאלי? שיפקיר את גורלו בידי שופטי ביה"מ? הוא יודע שכל מנהיג מן הימין המגיע לביה"מ סופו להיות מורשע. הלא כל האשמות נגדו הן בגדר התרשמות בלבד. וזה תלוי בהתרשמות השופט. האם מאמין או לא. ומיכן שלפי נסיוננו. רוב שופטי ביה"מ דיעותיהם נוטה שמאלה. אוטומאטית נתניהו אין לו סיכויים שם. וזאת היא החברה הישראלית שאת מדברת עליה. מעולם לא היתה אחדות ביננו. גם לא לפני 2000 שנה. ואף קודם. ואיני יודע איך פותרים זאת. גדולי הנביאים לא הצליחו. בבנין ירושלים ננוחם.

  3. א. ש.

    כל הכבוד לך! קול שפוי ומאופס בעיר הזאת שבה רוב האוכלוסיה בוחרת שוב ושוב בביבי ה"מלך" :(. ביבי בוא הסוף של כולנו, חבל שהבורות כל גך גדולה ואנשים לא מבינים זאת!

  4. בכיינית

    שכחת להזכיר את תקיפת השוטרים, ההסתה לאלימות, חסימת הכבישים, ניפוץ חלונות הראווה. השוטרים משתמשים בכפפות משי לעומת הטיפול שהיו צריכים לטפל בכם. אתם לא קדושים, בסך הכל מיעוט קולני וממומן היטב שפעם אחר פעם לא מצליח להתמודד עם תוצאות הבחירות.

  5. אבוש

    מה את רק פעם ראשונה.בהפגנה.מתי היית בהפגנה של הימין.הלוא את ראית. בעצמך.שאילה שהיקו הם מהמחנה שלכם אז נמנעים מלהפגין ובטח לא בתקופה כזואת בין אם אתם צודקים או לא
    בכול ההפגנות יש פגע רע ואתם מפגינים נגד אזרחי
    הרחוב

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות