אלימות
צילום: shutterstock.com/ 271 EAK MOTO

"גם לי זה קרה. אדם שהכרתי הפך לשטן ברגע, ודפק לי את הראש בקיר"

יום המאבק באלימות נגד נשים: חברת המועצה, מחזיקת תיק קידום מעמד האישה, קטי פיאסצקי בטור מיוחד שמוקדש ל-13 הנשים שנרצחו ולאלה שחיות תחת אלימות בגיהינום שלא נגמר

פורסם בתאריך: 25.11.19 15:47

יום המאבק באלימות נגד נשים המצוין היום (שני), זו הפעם ה-20 ברחבי העולם. לצערי, גם בישראל הנתונים הם מזעזעים: רק בשנה האחרונה נרצחו 13 נשים במדינת ישראל. 13 נשים שנפלו קורבן לטרור מגדרי. בשנת 2018 הוגשו כ-60 תלונות ביום על אלימות במשפחה ונרשמה עלייה משמעותית במספר הנשים השוהות במקלטים לנשים נפגעות אלימות. אלו נתונים שאסור לנו לקבל כגזירת גורל.

ממשלת ישראל לא מנצלת את הסכום שאושר לטיפול בתופעה המטרידה הזאת. הכסף נמצא. הרצון קצת פחות. דווקא בזירה הפרלמנטרית נרשמו הישגים שהם תולדה של שיתוף פעולה של חברות כנסת מכל הקשת הפוליטית. גם בזירה המוניציפלית יש מה לעשות כדי לעורר שיח ומודעות. לפני כשנה נפתח התיק לקידום מעמד האישה בעיר בת ים, והוועדה שהוקמה התכנסה לראשונה בשבוע שעבר.



השנתיים האחרונות הן אולי השנתיים המשמעותיות ביותר עבור נשים ברחבי העולם. תנועת METOO היא אולי המהפכה החברתית המשמעותית ביותר ובעלת ההשפעה הקריטית ביותר עבור דור שעד הקמפיין הזה לא כל כך ידע מהפכות. בטח לא בנושאים חברתיים.

במשך שנים נשים חוות סוגים שונים של אלימות: מינית, פיזית, כלכלית ורגשית. אין אישה שלא הרגישה על בשרה את הפחד המשתק הזה. כל אחת מאתנו נקלעה לסיטואציה שבה חשה תחת איום.

גם לי זה קרה, ולא פעם אחת. לא מעט פעמים הוטרדתי מינית בחיי, אבל האירוע המשמעותי התחיל בזה שאדם שהכרתי החליט להפוך לשטן בשבריר שנייה, ודפק לי את הראש בקיר תוך ניסיון לעשות בי את הנורא מכל. אני לא יודעת מהיכן שאבתי את הכוחות להילחם, אבל פירקתי לו את הצורה וברחתי משם המומה. הסימנים הכחולים כבר מזמן נעלמו, אבל הזיכרון המהדהד הזה ילווה אותי כל החיים.

המהפכה הזאת התחילה מזעקה חברתית והיא לא תושלם אם אנחנו כחברה, נשים וגברים, לא נמשיך אותה. בכל יום רבבות של נשים בישראל חיות בגיהינום. יש לנו תפקיד מכריע כדי לשים קץ לתופעה הזאת: אנחנו חייבות להמשיך לדבר על זה, אנחנו חייבים לפקוח את העיניים ולהעניק רשת בטחון חברתית לנשים שחוו אלימות על רקע מגדרי.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אני אימא לשתי בנות קטנות, אני מתכוונת לעשות כל מה שאוכל גם כאימא וגם כנבחרת ציבור כדי להפוך את העולם לטוב יותר עבורן ועבור כל ילדה שמגיע לה לחיות בשוויון ובביטחון. המאבק הזה הוא של כולנו ועבור כולנו.

לזכרן של:

מיכל סלה (32) ז"ל

אמינה יאסין (35) ז"ל

זינאב מחאמיד (83) ז"ל

אלמונית (65) ז"ל

ויויאן קמינסקי (65) ז"ל

נג'לאא אל-עמורי (19) ז"ל

דיאנה אבו קטיפן (18) ז"ל

סוזאן ותד (39) ז"ל

סיואר קבלאוי (20) ז"ל

לילי פרג (54) ז"ל

פרחיה סרוסי (63) ז"ל

מריה טל (29) ז"ל

אסתי אהרונוביץ (70) ז"ל

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות