לגדול בצל פרשת הרצח של נאווה אלימלך: הורים מודאגים ו"בית הרפאים" ברמב"ם

אביחי למד בבית הספר היסודי בו למדה נאווה. הם היו משחקים בשנות ה-90' ליד החורש שנקרא על שמה, "כל פעם שראיתי את השלט הייתה עוברת בי צמרמורת קלה"

פורסם בתאריך: 12.8.19 10:23

התפתחות בפרשת הרצח של נאווה אלימלך הביאה את החוקרים להוציא את גופתה מהקבר בכדי לבצע בדיקות נוספות. לפני 37 שנים הרצח של נאווה אלימלך בת ה-12 זעזע את המדינה, ב-20 במרץ 1982 יצאה מביתה ברחוב רמב"ם בעיר ונעלמה. לאחר עשרה ימי חיפוש, נפלטו מהים חלקי גופתה הכרותים בשקיות ניילון לחוף תל ברוך בתל אביב. למרות שנחקרו כמה חשודים הרוצח מעולם לא נתפס.



הוצאת גופתה של נאווה אלימלך בתחילת השבוע החזירה את תושבי ישראל ובייחוד את תושבי בת ים לימים הנוראים של היעלמותה. נאווה נעלמה 300 מטרים בלבד מביתה ברחוב רמב"ם, תושבי העיר זוכרים בבירור את ימי החיפושים הרבים אחר כל פיסת מידע ועד לסוף הטראגי, מציאת חלקי גופתה בחוף תל ברוך. 

בנימה אישית, פתיחת חקירת הרצח של נאווה אלימלך החזירה אותי לימי ילדותי בסוף שנות ה-90', כשהייתי בן תשע עברנו מיפו ג' לאזור הגבול בבת ים והתחלתי ללמוד בבית ספר גורדון בשכונה בו למדה נאווה ז"ל.

בתור ילד בכיתות ד' עד ו' תמיד דיברנו על נאווה אלימלך, הילדה היפה שיצאה מביתה ולא חזרה כשהייתה בסך הכל בת 12, כאשר הבנתי שאני הולך לגור באותה השכונה ממנה נעלמה בשנות ה-80' חששתי מאוד. לא רק שאני הולך לגור בשכונה, אלא גם שאני אלמד בבי"ס גורדון הבית ספר בו היא למדה ביסודי.

בילדותי היינו משחקים בהפסקות בבית הספר ב"קדוואח", המשחק התקיים ליד האנדרטה של נאווה אלימלך. אני זוכר שכל פעם שראיתי את השלט הנושא את שמה של נאוה הייתה עוברת בי צמרמורת קלה. השיעורים בבית הספר היו נעצרים פעם בכמה חודשים והיינו מדברים על הפרשה שלא נפתרה, היו מביאים לנו גזרי עיתונים ישנים עם כותרות זועקות שהיינו מעבירים בנינו.

חורש על שם נאווה אלימלך בבית הספר גורדון

 

דיברנו בינינו עשרות פעמים על הפרשה בין אם בכיתות או אחרי הלימודים עם החברים. לאחר בית הספר היינו הולכים כל יום לאזור המצבה, מהבית בשכונה לגינה הסמוכה, היינו קוראים לבית ברחוב רמב"ם – "בית הרפאים". לא הבנו כיצד ילדה יכולה להיעלם כשהיא קרובה לביתה, חששנו להסתובב שם בערב והעדפנו לעשות סיבוב רק לא לעבור ליד הבית בו היא גרה. 

אין ספק שפרשת נאווה אלימלך השפיעה גם על ההורים של כולנו. לא היו לנו פלאפונים משוכללים, היינו קובעים עם ההורים שעת חזרה ומשתדלים לעמוד בהבטחה. לא אשקר, לפעמים הייתי חורג מהזמן שהוקצב לי בכמה דקות או בחצי שעה, כי אתם יודעים איך זה ילדים, אבל ההורים היו מודאגים ולמען האמת לא רק שלי. 

כל ילד שגדל ברחוב רמב"ם והשכונות סביב, הכיר את הסיפור של נאווה אלימלך והמוות הנורא, כך שהדאגה הייתה תמידית ובכל פעם שהייתי חוזר הביתה, ההורים שלי היו אומרים: "חזרת בשלום", ואני הייתי מסתכל עליהם בצורה מצחיקה, רק כשגדלתי הבנתי את תחושת הדאגה שליוותה אותם. אני מקווה שהפרשה הזו שליוותה אותי לאורך ילדותי וממשיכה ללוות גם היום תסתיים ללא סימני שאלה, עם תשובה ברורה לשאלה: מי רצח את נאווה אלימלך? הסיבה פשוטה מאוד, מגיע למשפחת אלימלך שנכנסה לכולנו ללב לדעת את זה, את נאוה כבר אי אפשר להחזיר.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת יםכאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתי תהיינה תשובות מהמשטרה מי רצח את נאווה אלימלך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות