חוף הים בבת ים. חשוב להקפיד על שתייה
חוף הים בבת ים. חשוב להקפיד על שתייה

למה לא הערתם אותי? מורן נרדמה על חוף הים ומצאה את עצמה בחדר מיון

אחרי כמה שעות שינה בים, התברר הנזק. כך תישמרו (גם אם אתם נורא עייפים)

פורסם בתאריך: 18.7.19 16:54

בסוף השבוע שעבר בחרתי לחלץ את עצמותי וללכת להשתזף בים. המשימה הפשוטה הזאת נגמרה במכת שמש והתייבשות, ובמיון שהיה הכל חוץ מסימפטי, עבור בחורה שהיא כמעט בת 30 שכל טיעונה היה "אף אחד לא העיר אותי" – גם כן חברים.



יש שיאמרו (בעיקר אני) שאני עובדת קשה מידי, אבל שום דבר לא הכין אותי לרגע בו אני ארדם בחוף הים, באחד מהימים החמים בשנה מתחת לשמש הקופחת למשך חמש שעות.

לא רעש המטקות המטריד, ולא הילדים שמצאו אטרקציה חדשה בחוף, בדמות גופות של מדוזות הפריעו לי לישון בים ביום שבת, ועדיין, כשקמתי בבהלה עם יקיצה טבעית, הרגשתי שמשהו לא טוב קרה לי, ואני לא מדברת על קו השיזוף העקום של הבגד ים.

התעוררתי כשאני במרחק צעדים ספורים מביתי, ובעודי מנסה להבין כמה זמן נמשכה התנומה הקטלנית, הרגשתי שהראש שלי מסתובב, בחור הנחמד מחוף הסטלה, שפך עלי בקבוק מים קרים שעוררו אותי וגרמו לי להשתמש בכוחותיי האחרונים ולהגיע לביתי.

אם נניח את ההומור בצד לרגע, לא מזגן על טמפרטורה של 16 מעלות, וגם לא תרופות פלא של סבתא רחל, הצליחו למנוע את הגעתי למיון בוולפסון בעשר בלילה באותו יום שבת. האחות בכניסה הייתה פחות נחמדה מסבתא שלי ובין בדיקת המדדים להחדרת הנוזלים לגופי המיובש, קיבלתי שיחת נזיפה רצינית על סכנות השמש. את התובנות שלי אני חולקת איתכם ביום הכי חם בשנה.

כך תיזהרו מפגעי השמש: המילון השלם

מכת חום – גרמת כתוצאה מחשיפה לחום סביבה גבוה, והיא מתבטאת בעליית חום הגוף ליותר מ־40 מעלות. חום מעל ל־40 מעלות עלול לפגוע במוח ובמערכות חיוניות נוספות. בחלק מהמקרים האדם שסובל ממכת חום יסבול מכאבי ראש עזים, חולשה קיצונית, אי־יציבות, פרכוסים, ירידה בתגובות, בלבול ולעיתים גם אובדן הכרה והזעה רבה.

התייבשות – זהו מצב של חוסר נוזלים בגוף בגלל שתייה לא מספקת, שלשולים או הקאות חוזרות. התסמינים הם תחושת צמא, יובש בפה ובריריות, חוסר הזעה ויובש בעור, כאבי ראש ותשישות. ישנה הפרשה מועטה של שתן, והשתן המופרש הוא כהה. כמו כן ניכרות דפיקות לב מהירות.

טיפול במכת חום- קודם כול קירור. במקרה בו חושדים כי אדם סובל ממכת חום יש לקרר אותו באופן מידי. איך עושים זאת? שופכים עליו כמות גדולה של מים קרים, מעבירים אותו לרכב ממוזג או למקום מוצל, מסירים ממנו בגדים חמים ובמידת האפשר שמים שקיות קרח על גופו. יש לקרר את הנפגע עד שמתחילות להופיע רעידות או עד לטמפרטורה של בין 38.3 ל־38.9 מעלות צלזיוס.

עזרה רפואית – אם כבר נפגעתם ממכת חום, חשוב מאוד לקרוא לעזרה רפואית ולפנות את הנפגע לחדר המיון הקרוב מהר ככל האפשר. אם חושדים שהנפגע סובל לא רק ממכת חום אלא גם מהתייבשות, והוא בהכרה, ניתן להשקותו במים. בשום מקרה אסור לתת לו אלכוהול, גם לא בירה קרה או קפה, הם עלולים להחמיר את הפגיעה. חשוב לציין כי מתן תרופות במקרים אלה אסור ויכול לסכן חיים.

מתן תרופות – אסור לתת אקמול או כל כדור מוריד חום אחר (כמו אדוויל, אופטלגין, נורופן ודומיהם). במקרה של מכת חום הם לא יורידו את החום, ואף עלולים להחמיר את הפגיעה.

המידע נלקח מאתר קופת חולים "כללית" בייעוצה של ד"ר דליה נבות מינצר, מומחית ברפואת משפחה, ורופאת ספורט באקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות