למה בעצם הזדעזתם מעמוד האינסטגרם של הילדה בשואה?

המחלוקת סביב "הסטורי של אווה", בתקשורת וברשתות החברתיות, בעיקר הוכיח שלא כולם הפנימו שעולם עבר לתקשורת חדשה

פורסם בתאריך: 2.5.19 09:03

בשבוע האחרון התקיים דיון ערני ברשתות החברתיות ובתקשורת סביב "הסטורי של אווה" – עמוד אינסטגרם שמתאר את קורתיה של ילדה בשואה.

במסגרת הפרויקט, שעורר מחלוקת עוד לפני שעלה לאוויר, עלתה אתמול (רביעי), ערב יום השואה, סדרת רשת בת 50 פרקים, אשר מבוססת על סיפור חייה האמיתי של אווה היימן, נערה מהונגריה שתיעדה את חיה ביומן אישי. הסדרה אמורה להציג את נקודת מבטה של אווה על אירועי הזוועה, דרך מכשיר הסמארטפון שלה, בדגש על שלושת החודשים האחרונים לחייה – מרגע פלישת הנאצים, ועד הסוף האכזרי באושוויץ.

בינתים, עד הבוקר צפו בסדרה 100 מילון גולשים ויש להניח שגם היום יצטרפו עוקבים נוספים ל"סטורי של אווה".



לפני שעלה הסטורי, שלטי החוצות בנתיבי איילון הזמינו את הציבור לעקוב אחרי העמוד המדובר, עם הכיתוב: "אם היה אינסטגרם לילדה בשואה", על רקע ציור של גדר תיל ויד שמחזיקה סמארטפון פורצת ממנה.

הפרויקט ומודעות עוררו ביקורות רבות בטענה שהרעיון רדוד, מוזיל את השואה ומזלזל בבני הנוער. מלבד הדיונים בתקשורת, הפרויקט גרר תגובות רבות גם ברשתות החברתיות, שנעו בין זעם לבין ציניות כמו "איזה מנות גורמה תעלה אווה לסטורי שלה" או "האם אווה תעלי סלפי עם אנה פרק?".

אני מודה שכשנתקלתי בשלט באיילון בפעם הראשונה, מאוד הופתעתי, אבל לא נרשם זעזוע. לא רק בגלל הגיל המנטלי שלי, אלא בעיקר משום שבעיניי אין כל הבדל בין תכני השואה המשודרים במשך שנים בערוצי הילדים, לבין האינסטגרם.

הזמנים משתנים, ובכדי שהיצירה תישאר רלוונטית, היא חייבת להשתנות איתם. האינסטגרם הוא השחקן החדש, שהצטרף כבר מזמן לערוצי התקשורת שאליהם חשופים ילדיכם, הוא הטלוויזיה החדשה, שזמינה לבני הנוער 24/7. בעוד אתם נשארתם נאמנים למסך שבבית, הם נמצאים צעד אחד לפניכם, באינסטגרם. רואים את אותן הסדרות, צורכים את אותם התכנים, רק מהר יותר, נגיש יותר, מכל מקום שירצו ואפילו מדלגים על הפרסומות.

במבחן התוצאה הסדרה מושקעת ומוקפדת וקהל רב עוקב אחריה. זה לא מפתיע. אם אתם חושבים שהאינסטגרם מספיק טוב בשביל לתעד בו את המשלחות לפולין אליהן טסים בני הנוער במסגרת בתי הספר, אבל לא את יומנה האישי של אווה היימן, אתם כנראה כבר מעל גיל 30.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעל

    איזו כתבה מטומטמת. בעיקר הפסקא האחרונה. אני מעל 30, ילדיי לא ייסעו (כי ביקשו לבדם לא לנסוע אחרי שהבינו שהכל ממוסחר ולא מתוך כבוד) למשלחות בפולין וכמובן שאין להם אינסטגרם לצפות ב"חוויה".
    סיפורה של אווה עצוב כמו שאר הסיפורים וראוי שיסופר ושיהיה נגיש לא באינסטגרם ושלא יעשו ממנו אייטם מטומטמם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות