מסילות הרכבת הקלה (צילום: נת"ע)
מסילות הרכבת הקלה (צילום: נת"ע)

נכנסים לפקקים: רחוב הרב ניסנבאום ייסגר עקב עבודות הרכבת הקלה

חסימת הציר תגרום לעומס ופקקים בדרכים החלופיות כאשר בשונה מפעמים קודמות, העבודות ימשכו גם במהלך היום, ובציר מרכזי שמשמש את כל תושבי רמת הנשיא, ואת הבאים מכיוון דרום

פורסם בתאריך: 3.1.19 10:00

רחוב הרב ניסנבאום ייסגר לתנועה במקטע הרחובות שבין הקוממיות לכ"ט בנובמבר החל מיום שני ה-7 בינואר בשעה 07:00 בבוקר, ועד ליום חמישי ה-10 בינואר 2019 לטובת עבודות הרכבת הקלה. חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) הודיעה על המשכת עבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה, כשהפעם הציר המרכזי ייסגר לכמה ימים, וידרוש סבלנות מהתושבים רבה ותכנון מחדש של מסלול נסיעתם. חסימת הציר תגרום לעומס ופקקים בדרכים החלופיות כאשר בשונה מפעמים קודמות, העבודות ימשכו גם במהלך היום, ובציר מרכזי שמשמש את כל תושבי רמת הנשיא, ואת הבאים מכיוון דרום.



מחברת נת"ע נמסר כי "לא תתאפשר הנסיעה ברחוב הרב ניסנבאום, במקטע הנ"ל לנוסעים מכיוון דרום יבוצעו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית ובמיקומי תחנות האוטובוס באזור". הקו האדום צפוי להיות הקו הראשון שיפעל מתוך רשת הקווים של הרכבת הקלה שעתידה לפעול בגוש דן. בימים אלה מקודמות העבודות לסלילת הקו הסגול והקו הירוק.

 

 

 

המשלוח הראשון של המסילות שעל גביהן ייסעו קרונות הקו האדום, הגיע אל נמל אשדוד בסוף השבוע האחרון. מדובר בכ-60 קילומטרים של מסילות פלדה במשקל של כ-3.5 אלף טונות. בימים אלו משונע המטען המסילתי אל מרכז התפעול והתחזוקה של הקו האדום הממוקם באזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה. לאורך שנת 2019 יונחו המסילות לאורך תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה אשר יוצא מבת ים אל פתח תקווה וישתרע על פני 24 קילומטרים, מתוכם 12 מתחת לפני הקרקע ויעבור בשטחן של חמש רשויות. בנוסף לכך, משלוח הקרונות הראשון צפוי להגיע בסתיו הקרוב.

לפני יותר מעשור התבצעו בבת ים עבודות לפינוי התשתיות והכנת תוואי הרכבת הקלה כאשר שנת 2012 סומנה כיעד לנסיעת הבכורה. אולם, עקב פסילת הזיכיון של קבוצת MTS התעכב מועד תחילת העבודות לסלילת קו הרכבת. כעת, על פי לוח הזמנים הקיים, קרונות הקו האדום עתידים להיכנס לשימוש בשנת 2021. "אנחנו מסכמים את 2018 עם עוד אבן דרך משמעותית בפרוייקט הקו האדום. במהלך השנה הקרובה יותקנו המסילות לקראת הגעתם של הקרונות הראשונים בסתיו הבא", אמר מנכ"ל נתע יהודה בר און.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    לא רוצים שום רכבת לא קלה ולא כבדה תכשירו מסלולי אופניים יותר חסכוני ובלי בלאגן עד מתי המונופולים יקחו את תשתיות העיר הדלות גם ככה וממש לא לרווחת הציבור העיר נהייתה כבר תעשייתית ואפילו בלי איזור תעשייה מגדלים בכך פינה פקקים איומים והוסיפו גם רכבת נגמרה העיר דייייייייייייי^ייייי^

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות