אוטובוס
אילוסטרציה: שאטרסטוק

בעקבות הרכבת הקלה: תוארך משמעותית הנסיעה באוטובוס

אם אתם תושבי בת ים שמשתמשים בתחבורה הציבורית, כדאי תתעדכנו בפרטים החדשים

פורסם בתאריך: 24.6.18 14:48

עתיד התחבורה הציבורית ביפו בעקבות הרכבת הקלה מונח בימים אלה על כף המאזניים כאשר צעד זה ישפיע כאמור גם על תושבי בת ים. מדובר על הזזה או ביטול קווי אוטובוס משמעותיים, נכון להיום סכנת השינוי מרחפת מעל קווים 18,25,125, כאשר השינוי יתבטא בהזזה של הקווים משדרות ירושלים לדרך שלבים, כשלטענת התושבים יאריך את הדרך לפחות בעוד 20 דקות אם לא יותר בשעות העומס.



לארה פארן, מנהלת את המאבקים הציבוריים של הארגון וקשרי הקהילה מעמותת "15 דקות" – ארגון ארצי שעוזר ותורם למען שיפור התחבורה הציבורית, הסבירה: "אנחנו פועלים בהרבה מישורים, מאבקים ציבוריים, תקשורתיים, פעילות בכנסת ואנחנו עמותה ללא מטרות רווח. עיריית ת"א מקיימת מפגשים רבים בנושא כבר תקופה ארוכה. יש התארגנות תושבים ביפו ופגישות עם חברת נת"ע ובתוך כך נודע להם שלא יעברו אוטובוסים בשדרות ירושלים ביפו ברגע שיוקם באופן סופי הקו האדום של הרכבת הקלה. התכנון הוא שהקווים יוסטו לדרך שלבים. כמו כן, הקו האדום לא מגיע למרכז תל אביב ומי שירצה להגיע צפויות לו מספר החלפות בדרך, או שיצטרך ללכת מרחק רב ברגל. התושבים מבקשים שישאירו לפחות את שני קווי אוטובוס מרכזיים 18 ו-25 כי אלו הקווים הפועלים היום בשוטף ושימשיכו לפעול במקביל לרכבת הקלה".על תושבי בת ים, הוסיפה: "הנסיעה תתארך משמעותית כי האוטובוס יסטה לדרך שלבים ולא יעבור ברחובות הראשיים של היום".

עוד באותו נושא:

הנה באה הרכבת: כל שינויי התנועה בבת ים בעקבות עבודות הקו האדום

נטלי קוסוי, פעילה במאבק, "אני חושבת שזו אחת הבעיות, יש עניין רב של חוסר וודאות. אף אחד לא יודע, או שיודעים ולא מוסרים את התשובות", היא הדגישה. "היו מספר מפגשים כאלה בעירייה, לגבי המפגש האחרון שכחו ליידע אותנו, אך העירייה מתעקשת לקיים את המפגשים הללו בשעות לא נוחות ובימים פחות נוחים ".

"פנינו לעיריית ת"א בנושא וכל הזמן אמרו לנו שהעירייה לא קובעת, אלא משרד התחבורה קובע. פנינו אליהם והם טוענים שהם רצו להשאיר את כל הקווים כפי שהם, אך בעקבות לחץ של העירייה הקווים יבוטלו", פירטה. "כל אחד מפיל את האחריות על האחר. הקווים 18,25,125 יבוטלו כל אלה שעוברים בשדרות ירושלים וזה ישפיע על תושבי בת ים וחולון סביר להניח. אני לא מבינה איך מבטלים קווים שהאנשים משתמשים בהם ביום יום. מי שקובע את הכל זה משרד התחבורה והם מסתמכים על הרכבת הקלה שברגע שייצאו לפועל, האוטובוסים ייעלמו ומי מבטיח לנו שזה יהיה טוב? זאת בדיוק הבעיה. אף אחד לא יודע מה יהיה ואני חושבת שהם בעצמם עוד לא תכננו וצריך לחשוב על כך לפני שיתחילו הבעיות".

תגובת משרד התחבורה: משרד התחבורה פועל ככל הניתן לצמצם פגיעה באיכות החיים של התושבים. מרבית הנסיעות בשדרות ירושלים נשארות כפי שהן. חשוב לציין כי כאשר הקו האדום יחל לפעול באזור, תונהג תחבורה ציבורית מתקדמת, נוחה ובתדירות גבוהה למען ציבור התושבים באזור.

 

תגובת עיריית בת ים: "האחריות על תנועת האוטובוסים בשדרות ירושלים נתונה בידי משרד התחבורה, עיריית תל אביב וחברות האוטובוסים. במסגרת הדיונים של פרויקט "מהיר לעיר" העלתה העירייה את הסתייגויותיה בנוגע להתארכות משך זמן הנסיעה של תושבי העיר בכניסה לתל אביב מבת ים. הנהלת העיר וצוותי העירייה ימשיכו לפעול מול משרד התחבורה לפגיעה מזערית בתושבי העיר בכל הנוגע לשינוים שיחלו בתחבורה הציבורית מבת ים ואליה.

תגובת עיריית תל אביב: עיריית תל אביב- יפו מייחסת חשיבות גבוהה לחיבור כל קצוות העיר באמצעות הרכבת הקלה והתחבורה הציבורית בכלל, כאשר יודגש כי לאורך כל תקופת העבודות תישמר תנועת אוטובוסים בשדרה. בנוסף, העירייה דורשת ממשרד התחבורה תוספות של קווי מזרח מערב שיחברו בין צירי התנועה המרכזיים (יפת, שדרות ירושלים ושלבים) ויאפשרו ממשק קל ומהיר למגוון אמצעי תחבורה. עם הסדרה של קווים חדשים במזרח – לציר שלבים, ובמערב לציר יפת. חלק מהקווים מדרום, שיסעו על ציר שלבים, ינועו במהירות גבוהה יותר.

ביטול קווי האוטובוס בשד' ירושלים מרחוב ארליך צפונה, לעת הפעלת הרק"ל, אינו מבשר את ביטול התחבורה הציבורית בשדרה כלל. נהפוך הוא, שדרות ירושלים בפרט ויפו בכלל יזכו לשדרוג משמעותי של שירות התח"צ לעומת המצב הקיים.

בשד ירושלים תחל לנוע הרכבת הקלה, אמצעי תחבורה ציבורית אשר אין עוררין על כך שמהווה שיפור משמעותי למצב הקיים בכל קנה מידה. השיפור ניכר בין השאר בקריטריונים המובילים הבאים: דיוק השירות, נוחות השירות, מהירות וזמני הנסיעה, כל זאת, בהיבטים הישירים. בהיבט העקיף, תביא הרכבת הקלה לשדרוג משמעותי של השדרה בנושא איכות הסביבה בהפחתת זיהום האוויר  ורמת הרעש (לאור המעבר מתח"צ מונעת דיזל רועש לרכבת חשמלית שקטה). בהיבט פיתוח הרחוב והעצמת העירוניות והניידות של תושבי העיר והמקום, תוך תנופה של פיתוח עירוני בסטנדרט מן הגבוהים שידעה העיר.

נוסיף כי בימים אלה שוקד משרד התחבורה בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו על הכנת תכנית מפורטת של קווי אוטובוס משלימים לרכבת הקלה שיתנו שירות משופר ומיטבי לתושבי יפו וגם למשתמשים שעוברים דרכה לכיוון צפון.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אילן

    שלום אני גר בחלמית בת ים בעיית חנייה ממש גדולה כול הרכבים מעל 4 טון חונים לנו בתוך החניות של הבינינים מהעירייה לא אוכפת את הבעייה למרות שיש חוק לגבי זה שלא יתנו רכבים כבדים באזורי מגורים לצערי אנחנו שכונת מצוקה אבל הארנונה שאנחנו משלמים זה כמו בטיילת ובכול מקום בבת ים ממש חוצפה מבקש את עזרתכם כבר דיברנו עם העירייה וגם פורסם בעיתון אבל העירייה מצפצפת אלינו אנחנו חושבים סוג זיןן הפילו לא סוג ב

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות