מימין: ארטיום, איליה, רומן, איוון. "בזיכרון" למען משפחות נרצחי הנובה. צילום פרטי
מימין: ארטיום, איליה, רומן, איוון. "בזיכרון" למען משפחות נרצחי הנובה. צילום פרטי

המיזם המרגש של ארבעת האחים: אנדרטאות וירטואליות לנרצחי הנובה

הסטארט-אפ בזיכרון יוצר את האנדרטאות בשיתוף עם המשפחות. "אנחנו עולים חדשים וכך אנחנו מרגישים שאנחנו תורמים למדינה, לעם ומשפחות", אומר ארטיום מלינוב

פורסם בתאריך: 10.5.24 08:17

העולים החדשים למען משפחות נרצחי הנובה: הסטארט-אפ הישראלי "בזיכרון", שהוקם על ידי ארבעה אחים שעלו מרוסיה, יזם יצירת אנדרטה וירטואלית למשתתפי פסטיבל המוזיקה "נובה", שנרצחו על ידי מחבלי החמאס המתועבים ב-7 באוקטובר. הפרויקט מספק הזדמנות לקרובי הקורבנות לחלוק את זיכרונותיהם באמצעות טקסטים, תמונות וסרטונים. הכל כמובן ללא עלות.

"בזיכרון" לקחה על עצמה את התפקיד ההתנדבותי של איסוף מידע ממשפחות הנרצחות והנרצחים  במסיבת הנובה. כ-364 אנשים נרצחו בנובה, מאות אחרים נפצעו, 44 נחטפו לעזה, חלקם שוחררו. צוות הפרויקט יוצר קשר עם כל משפחה כדי לברר איזה מידע וחומרים הם רוצים להעלות לדפי הזיכרון. לבקשת המשפחה, הדף יכול להיות ברשות הציבור או להיות פרטי, ואז ניתנת הגישה רק לקרובי משפחה וחברים. פרויקט ההנצחה הווירטואלי לנרצחי הנובה הוא רק אחד מתחומי העבודה של הסטארט-אפ "בזיכרון". החברה מציעה גם הקמת אתרי הנצחה וירטואליים למוסדות חינוך, מוזיאונים וארגונים המבקשים להנציח את זכרם של האנשים החשובים להם. בנוסף, פיתחה החברה אפליקציה המאפשרת לאתר את מקומות הקבורה של קרובי משפחה בישראל ולהזמין טיפול במצבה.

האנדרטה הווירטואלית לנרצחות ונרצחי הנובה, באדיבות בזיכרון

האנדרטה הווירטואלית לנרצחות ונרצחי הנובה, באדיבות בזיכרון

על הפרויקט המרגש הזה אחראים ארבעת האחים לבית מלינוב, שעלו בשנים האחרונות מרוסיה: ארטיום (38), איליה (34), איוון (32), רומן (29). הארבעה מתגוררים בנתניה, כאשר ארטיום עלה לארץ לפני 4 שנים, איליה עלה לפני כשנתיים ורומן ואיוון עלו מספר חודשים אחריו. את הסטארט אפ הקימו לפני שנה וחצי, כאשר ארטיום משמש כמנכ"ל החברה, איליה עוסק במכירות, איוון אחראי על העובדים וקבלני המשנה ורומן אחראי על השיווק.

ארטיום מספר כיצד עלה הרעיון להנציח את נרצחות ונרצחי הנובה בצורה מיוחדת: "לפני מספר חודשים הייתי בתערוכה של נובה באקספו והכרתי אנשים מהעמותה של נובה שעוזרים למשפחות ולניצולים מהמסיבה. עלה לי רעיון לעשות מעין עמודי זיכרון, מעין אנדרטה וירטואלית לכל נרצח. יש לנו את התשתית כי המערכת אצלנו כבר קיימת עם מיפוי של כל בתי עלמין בישראל ואנחנו יכולים לעשות קישור לעמוד זיכרון למקום קבורה של הנרצחים".

ארטיום, ספר על תהליך העבודה.

"אנחנו נמצאים בתהליך עבודה שכמובן לוקח זמן ובעזרת עמותת נובה אנחנו מדברים עם המשפחות. בעוד שבועיים נציג את הדברים למשפחות. אנחנו מוסיפים את הנתונים שהם רוצים לפרסם, כמו היסטוריה של הנרצח, דברים שהם עשו במהלך חייהם, תמונות, סרטוני וידאו ועוד".

יצרתם קשר עם כל המשפחות?

"עדיין לא. זה לוקח זמן. יש משפחות שלא מעוניינות שהפרטים על יקיריהם יופיעו באופן ציבורי. אנחנו עובדים על זה ומקווים שנספיק לעלות את זה עד ה- 7 באוקטובר הקרוב. בסוף חודש מאי כבר יהי לנו מספר רב יחסית של משפחות עם עמודי זיכרון, אבל את החלק הגדול אנחנו נשלים עד יום השנה".

אלו תגובות קיבלתם מהמשפחות?

"יש כאלו שעושים את זה ברצון רב לזכר יקיריהם ויש כאלו שלא מעוניינים. אבל הרוב רוצים את ההנצחה הזאת ושמחו מאוד על הפרויקט שלנו. אחד הדברים המיוחדים בפרויקט זה שאנחנו עושים זאת בעוד שפות כמו אנגלית, רוסית ורוצים גם להוסיף בצרפתית כדי שיותר אנשים יוכלו לקרוא את זה. אנחנו משתמשים בטכנולוגיה של בינה מלאכותית לתרגום לשפות נוספות".

מדוע היה חשוב לכם לעשות את זה?

"אנחנו עולים חדשים וככה אנחנו מרגישים שאנחנו תורמים למדינה, לעם היהודי ולמשפחות הנרצחים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות