מעבר לשעון קיץ, צילום פרטי
מעבר לשעון קיץ, צילום פרטי

שעון הקיץ 2024: אל תשכחו להזיז את השעון

שעון הקיץ ייכנס לתוקפו בלילה שבין חמישי, ה-28.3, לשישי, ה-29.3, בשעה 2:00 - אז יוזז השעון שעה אחת קדימה - לשעה 3:00. למה בכלל מזיזים את השעון, ומתי חוזרים לשעון חורף? ומה קורה בעולם?

פורסם בתאריך: 28.3.24 08:54

אמנם רק באחרונה ציינו את בוא האביב באופן רשמי (21.3), אבל ישראל כולה כבר נערכת לקיץ. טוב, נו, לשעון הקיץ בינתיים – וזו לכשעצמה עובדה שמביאה איתה עוד שעות אור ויום. זה יקרה הלילה, בין חמישי לשישי, בשעה 2:00 מזיזים את השעון שעה אחת קדימה – לשעה 3:00.

אז נכון – מפסידים שעת שינה אחת – ולכן הדבר נעשה בסוף השבוע, כדי שיהיה זמן התאקלמות – אבל ההשלכות מצוינות, שכן נהנה מעוד שעות אור יום.

במכשירי הטלפון הניידים השעה אמורה להתעדכן אוטומטית, אלא אם כן הטלפון שלכם לא מכוון על 'רשת זמן אוטומטית'. במקרה שכזה יש להעביר את השעה באופן ידני, או לחילופין – אפשר לבחור 'טיים זון' אחר.

יש לציין כי המעבר בין שעון חורף לקיץ (ולהיפך) מעוגן בחקיקה מאז שנת 2013. על פי החוק – שעון הקיץ נכנס לתוקפו בלילה שבין חמישי לשישי שלפני יום ראשון האחרון של חודש מרץ בשעה 02:00 (והוא מסתיים לפני יום ראשון האחרון של חודש אוקטובר). יום ראשון האחרון של מרץ 2024 הוא יום ראשון הבא, 31.3, ולפיכך שעון הקיץ ייכנס לתוקפו בסוף השבוע הבא.

המשמעות העיקרית של שעון הקיץ – היא תוספת של שעת אור יום נוספת אחר הצהריים. כך, למשל, ביום האחרון של שעון החורף בשנה שעברה, השמש שקעה בשעה 17:54. ואילו עם כניסת שעון הקיץ לתוקפו – שקעה השמש בשעה 18:55.

יש לציין כי ברחבי העולם יש מדינות רבות שבחרו להפסיק להזיז את השעון בקיץ ובחורף (בעיקר בדרום אמריקה, אפריקה ואסיה), אולם בעולם המערבי הוא עדיין מונהג במרבית המדינות. יחד עם זאת, בארצות הברית מתקיימים דיונים האם להפסיק את השינוי, ואילו באירופה החליט הפרלמנט האירופי להשאיר את ההחלטה בידיים של כל מדינה ומדינה. הסוגיה עלתה גם בישראל פעמים רבות אך הכנסת החליטה להשאיר את המצב כפי שהוא כיום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות