פקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לנערה
פקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לנערה

האמת נחשפת: נציג אגד גילה כי פקחים נמדדים בין השאר לפי מספר דוחות

בדיון שנערך בוועדה לפניות הציבור של הכנסת אמר נציג אגד, ניר לנדאו, כי עבודתם של פקחים שמועסקים בחברה נמדדת בין השאר לפי מספר הדוחות שהם מחלקים לנוסעים. בדיון שעסק בסמכויות ובהתנהלות פקחים בתחבורה ציבורית נחשף כי 86 אחוז מהתלונות על הפקחים עסקו בפקחים של אגד

פורסם בתאריך: 28.1.24 08:17

עבודתם של פקחים שמועסקים בחברת אגד נמדדת לפי מספר הדוחות שהם מחלקים לנוסעים – כך גילה נציג אגד ניר לנדאו בוועדה לפניות הציבור של הכנסת. לנוכח תלונות רבות שהגיעו מהציבור על יחס נוקשה הגובל באלימות מצד פקחים, דנה הוועדה בנושא סמכויות והתנהלות פקחים בתחבורה ציבורית. יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס, חשף כי 86 אחוז מהתלונות על התנהלותם של הפקחים עסקו בפקחים של אגד, ובמהלך הדיון התפתח דין ודברים בין פינדרוס ללנדאו בנושא המניע של הפקחים לחלק דוחות.

פינדרוס: "מה מוביל פקח לתת דוח לאדם שהוא רואה אובייקטיבית שהוא ניסה לתקף? האם יש איזושהי סיבה? מה מוביל את הפקח כשהוא קם בבוקר? מה הוא אמור לעשות? לפי מה הוא נמדד? האם לפי כמות האנשים שהוא הוריד (מהאוטובוס; ש"מ) ושנסעו בלי תיקוף? מה גורם לו לעשות את זה (לחלק דוח; ש"מ)? האם הוא מקבל (שכר; ש"מ) לפי דוחות?".

לנדאו: ״האינטרס של אגד הוא לא הדוחות. האינטרס שלנו הוא שיתקפו באוטובוסים. החלום שלנו זה שנעלה ונרד לאוטובוס בלי דוח אחד".

פינדרוס: "מה ההסדר שלכם מול הפקחים? איך נמדדת הצלחה של פקח?".

לנדאו: "פקח נמדד לפי מספר האוטובוסים שהוא עולה עליהם, מספר האוטובוסים שהוא מתקף, ויש לו גם מדרגות שהוא נמדד גם לגבי דוחות".

פינדרוס: "אז פה הבעיה. זאת התשובה".

לנדאו: "זאת לא התשובה".

פינדרוס: "זאת התשובה חד משמעית. אבדוק עכשיו עם הרכבת הקלה (בירושלים; ש"מ) ואתה תקבל תשובה ששם אין כזו מדידה".
ואכן, הבדיקה אישרה את דבריו של פינדרוס. בהמשך הדיון חשף לנדאו כי 20 אחוז מהנוסעים לא מתקפים את הנסיעה באוטובוסים של אגד.

הדיון בוועדה אמור היה להיפתח בדבריו של נוסע שהתלונן על יחס נוקשה מצד פקחי אגד ועל דוח שקיבל, אך בסופו של יום הוא לא דיבר. כזכור, בחודש ינואר 2023 פורסם כי נערה בת 17 טענה כי היא הותקפה באלימות קשה על ידי פקחית של חברת אגד, ובחודש מרץ בשנה שעברה פורסם על תלונות של הורי תלמידי בחיפה על בריונות של פקחי אגד נגד ילדיהם.

בהתייחסות נוספת לאזור הצפון אמר פינדרוס: "עולה נוסע ומראה לפקח שהאפליקציה לא עובדת. מי שהיה בצפון יודע שהאינטרנט כרגע בצפון מושבת. באפליקציית ווייז אתה נמצא בביירות, ובגוגל אתה נמצא בכלל בקהיר. כל אחד יודע את זה, הרי זה לא איזה סוד צבאי". הוא אף תהה למה אנשים שדיווחו על בעיה כזו לפקחים קיבלו דוחות: "אני שואל שוב – איפה מינימום של שיקול הדעת?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות