צומת מסוכן, צילום אור ירוק
צומת מסוכן, צילום אור ירוק

חמישה צמתים בבת-ים מוגדרים אדומים: זו הרשימה. ואיזה צומת הכי אדום בארץ?

נחשפת רשימת הצמתים האדומים בארץ, מדובר בצמתים בהן אירעו לפחות שלוש תאונות בתקופה שנבדקה. ומה קורה בחולון השכנה?

פורסם בתאריך: 26.1.24 08:47

צמתים אדומים – סכנה לתאונות דרכים: בעמותת "אור ירוק" ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2022-2020) כאשר סף הכניסה לרשימה הוא שלוש תאונות ומעלה בשנת 2022.

הרשימה המלאה של עמותת "אור ירוק" כוללת 208 צמתים עירוניים מרובי נפגעים. בצמתים שנבחרו נפגעו בשלוש שנים (2022-2020), 3,190 בני אדם בתאונות דרכים, 22 מתוכם נהרגו ו-203 נפצעו קשה.

מהבדיקה עולה כי אחד מכל ארבעה נפגעים בתאונות דרכים – בצמתים העירוניים. 14,353 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2023 (נתונים מעודכנים עד לחודש נובמבר), כאשר 3,898 בני אדם מתוכם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים – 27% מכלל הנפגעים דרכים בשנת 2023. בחינת נתוני ההרוגים בעשור האחרון לפי סוג דרך מלמדת כי בדומה לשנת 2023 גם בין השנים 2022-2013, 28% מכלל הנפגעים בתאונות דרכים היו בצמתים העירוניים.

89 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצומת הרחובות דרך חברון – האומן- וינר בירושלים אשר בשלוש השנים האחרונות (2022-2020), הצומת העירוני עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בישראל,  כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס. במקום השני ברשימת הצמתים האדומים ניצב צומת הרחובות רוטשילד ובגין בירושלים עם 52 נפגעים בשלוש שנים. במקום השלישי נמצא צומת הרחובות ששת הימים- מבצע קדש- ודרך אם המושבות בבני ברק עם 52 נפגעים. צומת וסרמן יעקב ופוריה בתל אביב-יפו במקום הרביעי עם 46 נפגעים וצומת האלוף עוזי נרקיס עם רחוב פאגלין עמיחי בירושלים סוגר את חמשת הצמתים העירונים האדומים.

בבת ים יש 5 צמתים אדומים בהם נפגעו בתקופה זו 66 תושבים, מהם ארבעה נפצעו קשה. הצומת הכי מסוכן בבת-ים הוא יוספטל – מבצע סיני – אלי כהן, בו נפגעו בשנים שנבדקו 24 אנשים, מהם 3 נפצעו קשה. צמתים אדומים נוספים בבת-ים: קרן היסוד – הרב ניסנבוים – העמל (21 פצועים), רהב – מבצע סיני (4), כ"ט במובמבר – הרב ניסנבוים (11), יוספטל – בר אילן (6).

 

 

 

 

 

 

הצומת הכי מסוכן בחולון השכנה (8 צמתים אדומים יש בה) הוא צומת ירושלים – מפרץ שלמה – הלהב, בו נפגעו בשלוש השנים שנבדקו 17 אנשים, בהם 2 פצועים קשה ו-15 פצועים קל. צמתים אדומים נוספים בחולון: הסדן – המרכבה – המלאכה (6 נפגעים), רבין – ברטונוב ((13), בן גוריון – דיין – אהרונוביץ' (הרוג אחד ו-10 פצועים), יוספטל – הופיין – אילת, ששת הימים – שרת – קרן היסוד, סרלין – ז'בוטינסקי (11), בגין – מפרץ שלמה – אלעזר. בראשל"צ יש 5 צמתים אדומים בהם נפגעו 46 תושבים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא נקודת תורפה מרכזית אשר מהווה קונפליקט בין משתמשי דרך שונים. בשל הצטלבות תנועות כלי רכב  מכיוונים שונים קיים סיכוי גבוה להתרחשות של תאונות חזית-צד. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל היעדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. באמצעות שיפור התשתית בצמתים – רמזורים, מעגלי תנועה, גשר להולכי רגל ובמיוחד מצלמות אור אדום נגד תאונות, ניתן לצמצם את הסיכון לתאונה. רשימת הצמתים האדומים מרובי התאונות מפורסמת ונשלחת אל ראשי הערים כדי להוביל לטיפול ושיפור הבטיחות וכמו כן חשוב שגם הציבור יהיה מודע למקומות המסוכנים. האחריות מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי הערים. בהקצאת משאבים נכונה חייבים לאתר את הבעיות המרכזיות ולפעול על מנת למנוע את התאונה הבאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות