רישיון רכב, צילום אתר משרד התחבורה
רישיון רכב, צילום אתר משרד התחבורה

כדאי לדעת: משרד התחבורה הודיע על הקלות נוספות לנהגים

בעקבות המצב הביטחוני: שרת התחבורה חתמה על תקופת הארכה שלישית לרישיונות נהיגה שתוקפם פג. במקביל, מקודמת חקיקה שתסדיר את הפטור ממבחני הרישוי, טסטים, למגויסים ומפונים

פורסם בתאריך: 10.1.24 08:23

משרד התחבורה מפרסם, שוב – בפעם השלישית מאז תחילת המלחמה – שורת הקלות לנהגים עקב המצב הביטחוני, ובהן הארכת תוקף רישיונות נהיגה שפג בין ה-7 באוקטובר ל-6 בינואר ב-60 יום נוספים – עד ל-6 במרץ 2024. בנוסף, מקודמת חקיקה שתסדר את הפטור ממבחני רישוי (טסטים) למגויסים לשירות מילואים ולמפונים מיישובי קו העימות בדרום הארץ ובצפונה.

כזכור, כפי שפורסם ב"מלאבס", עם תחילת המלחמה שרת התחבורה מירי רגב חתמה על הוראת שעה שהייתה תקפה עד ה-6 בינואר 2024, והאריכה את תוקפם של רישיונות הנהיגה ב-90 ימים. אתמול, ראשון, חתמה השרה רגב על צו המאריך את תוקף הוראת השעה ב-60 ימים נוספים, המשמעות היא שרישיונות נהיגה שתוקפם פג בין ה-7 באוקטובר 2023 ועד ה-6 במרץ 2024, יוארכו ב-90 ימים החל מתום תוקף רישיון הנהיגה. יצוין כי תשלום האגרה בגין הארכת הרישוי ייכלל בסכום האגרה המעודכנת עבור חידוש הרישיון שיישלח לבעל הרישיון.

באשר למבחני הרישוי (טסטים), במשרד התחבורה מסבירים כי לא ניתן לחתום על צווים המאריכים מעבר ל-90 יום ממועד מבחן הרישוי המקורי, ועל כן המשרד מקדם חקיקה אשר תסדיר את הנושא לטובת המילואימניקים והמפונים. כזכור, כפי שפורסם ב"מלאבס", עם פרוץ המלחמה נחתמו צווים שהאריכו את המועד לביצוע מבחני רישוי. בהמשך הוארך המועד פעם נוספת לאוכלוסיות זכאיות שנקבעו ובכלל זה לרכבים של חיילים שגויסו, אנשי כוחות הביטחון ומפונים.

כעת, לאור העובדה שישנם עדיין רבבות מילואימניקים ומפונים, נדרש פתרון אחר והוא יגיע באמצעות שינוי החקיקה על רקע צרכי השעה יוצאי הדופן. יחד עם זאת, במשרד התחבורה ממליצים לכל מי שבאפשרותו לעשות את הטסט, לבצע זאת בהקדם האפשרי לטובת בטיחותו ובטיחות כלי הרכב. "במטרה להקל על אזרחי מדינת ישראל בעקבות המצב הביטחוני בו אנו נמצאים, החלטתי להאריך פעם נוספת את תוקף רישיונות הנהיגה", מציינת רגב. "משרד התחבורה יוזם ומקדם פתרונות לכל הקשיים שנוצרו עקב המצב, במטרה להקל ככל האפשר על כלל האזרחים ובהם מגוייסי המילואים ובני משפחתם, ועל המפונים הרבים".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מתחילת המלחמה, משרדנו פועל לשמירה על הרציפות התפקודית ולהקל על האזרחים ככל הניתן בהליכים בירוקרטיים. הארכת תוקף רישיונות הנהיגה היא נדבך חשוב בסיוע עבור משרתי המילואים והתושבים שפונו מבתיהם ולמנוע מצב של נהיגה ללא רישיון – שלא באשמתם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות