תרגיל חירום בבת-ים. צילום דוברות
תרגיל חירום בבת-ים. צילום דוברות העירייה

מתקפת סייבר, נפילת טילים: תרגיל חירום נרחב התקיים בבת-ים, אלו התרחישים שתורגלו

לראשונה תורגלה מתקפת סייבר שדימתה פגיעה והשבתת מערכות העירייה, במקביל לנפילת טילים ופגיעה במוסדות עירוניים

פורסם בתאריך: 27.6.23 10:11

תרגיל חירום נרחב התקיים השבוע בשעות הבוקר בבת-ים. בתרגילך השתתפו צוותי פיקוד העורף, משטרה, מכבי אש, מד"א וצוותי עירייה.

הצוותים השונים תרגלו מקרי חירום והתמודדות עם טרור במתחמים שונים בעיר, ביניהם מתחם החשמונאים. כן תורגל מרכז ההפעלה המחודש. לראשונה, תורגלה מתקפת סייבר שדימתה פגיעה והשבתת מערכות העירייה, בעקבות כך הונחו צוותי העירייה להתמודד ולתרגל פגיעה זו בזמן אמת. עוד התמודדו הצוותים השונים עם עבודה ללא חשמל ואינטרנט, השבתת מחשבי העירייה, פגיעה במוסדות עירוניים ונחיתת טילים במספר מקומות בעיר.

מטרות התרגיל, שנערך מידי שנה הן לתרגל ולאמן את צוותי הסיוע הראשוניים בעיר (סע"ר) אשר תפקידם לסייע בדקות ראשונות של אירוע ועד הגעתם של כוחות ההצלה; שיפור מוכנות לחירום בעירייה; אינטראקציה עם ארגוני החירום, כינוס הערכות מצב הכולל תמונת מצב מתמשכת ומענה ישיר לאירוע חירום בעיר.

במקרה של נפילת טיל בעיר, או כל מקרה חירום אחר, הראשונים להגיע ולחלץ הינם אנשי העירייה אשר עברו הכשרה בחילוץ קל. הכשרה זו הינה חלק מתהליכי ההיערכות והמוכנות שמקיימת עיריית בת-ים בשיתוף פקע"ר וכוחות הביטחון על מנת להיערך לכל תרחיש שעלול לקרות בחירום. במסגרת זו מקיימת מחלקת הביטחון העירונית תרגולים במוסדות עירוניים, הכשרות לבעלי תפקידים בשגרה ובחירום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות