ליאור טוינברג וגל לוי, מיזם סנאפ, צילום: איתמר מדח אלבש
ליאור טוינברג וגל לוי, מיזם סנאפ, צילום: איתמר מדח אלבש

מרגש: המיזם של ליאור סייע לגל, לקוי ראייה מבת-ים, להפוך לצלם מקצועי

הסיפור המיוחד הזה התחיל בחיבור בין שלושה אנשים, חובבי צילום ובעלי אג'נדה חברתית, והתפתח לפרויקט שנראה בהתחלה בלתי אפשרי

פורסם בתאריך: 9.6.23 10:55

הכירו את ליאור טוינברג (33) תושבת חולון. יזמת, צלמת ואשת חינוך, שהקימה את המיזם החברתי סנאפ המרכז החברתי לצילום, שמאחוריו עומד חיבור בין שלושה אנשים עם אג'נדה דומה.

"הסיפור שלנו התחיל במפגש של שלושה אנשי מקצוע בתחום הצילום והשילוב של אנשים עם מגבלות בחברה, אני, מאיה סגל ועידן אסלן", היא מספרת. ליאור, במסגרת לימודיה בחינוך ליזמות, חשבה כפרויקט גמר על סטודיו לצילום לאנשים עם מגבלות. היא חברה לעידן – צלם מקצועי ובעל סטודיו לצילום בבאר שבע. מאיה, צלמת מקצועית ואנתרופולוגית, עבדה כמורה לצילום לאנשים עם מגבלות בעמותת ארץ עיר, עמותה שליאור עבדה בה בעבר. יחד הן שקדו על הקמת מרכז יום תעסוקתי לאנשים עם מגבלות. "במהלך מפגש להאצת עסקים חברתיים של עמותת ארץ עיר נפגשנו והחלטנו לשלב כוחות", מציינת ליאור.

ליאור ממשיכה ומספרת איך הכל קרה: "כל אחד מאתנו הגיע מרקע שונה בעבודה מול אנשים עם מגבלות וחלקנו שפה משותפת אחת, שפת הצילום. חלמנו על מקום שמאפשר לאנשים עם מגבלות להתמקצע בתחום הצילום בצורה מונגשת ומקצועית, עוזר להם להשתלב תעסוקתית ומקיים אירועים קהילתיים המשלבים בין אוכלוסיות שונות בחברה. ב-2016 החלום הפך למציאות והקמנו את 'סנאפ המרכז החברתי לצילום' בבאר שבע, מאז ועד היום הספקנו לפתח תכנית לימודים ייחודית ומונגשת לצילום סטילס, להכשיר סטודנטים שהפכו לבוגרים ולשלבם במגוון עבודות צילום, תערוכות, סדנאות והרצאות בכל רחבי הארץ".

 

סנאפ, המיזם חברתי אותו ליאור מובילה, מספק שירותי צילום מקצועיים למגזר הפרטי (חתונות ואירועים קטנים) ולמגזר העסקי (תדמית, אדריכלות, פורטרטים, מוצרים, מזון וכו׳) בתשלום ולמעשה הערך המוסף שלו הוא שילוב אנשים עם מוגבלות בתחום הצילום.

ספרי לנו על מקרה מיוחד?

"גל לוי (33) מבת ים הוא משהו מיוחד. גל הגיע אלינו כי הוא מאוד אהב לצלם ורצה להפוך את האהבה הזו למקצוע. גל הוא לקוי ראייה, כשהוא הגיע אלינו והתחלנו לעבוד עם המצלמה הבנו שיש בעיה, גל לא יכול לצלם דרך עינית המצלמה כי הוא לא רואה. ניסינו לחשוב בכל דרך איך בכל זאת גל יוכל להביא את הכישרון שלו לידי ביטוי. מצאנו שבעזרת מצלמה מיוחדת עם מסך טאצ׳ הוא יכול לראות טוב את וגם לשלוט בפרמטרים של המצלמה. מאז גל צלם עובד, מצלם חתונות, כנסים, אירועים וכל דבר שנדרש ברמה הכי גבוהה שיש. כל פעם הוא כובש פסגות נוספות, מצליח לצלם בתנאי תאורה קשים ואפילו נסע איתנו לצלם משלחת בחו"ל. גל מזכיר לנו בכל פעם מחדש שעשייה של סנאפ היא משנה חיים. בחירה בשירותים של סנאפ זוהי הזדמנות לבחור בשירות מקצועי, לתעל את העלויות הכרוכות בו וגם לתרום לשינוי חברתי", היא מסכמת.

וגל אומר בהתרגשות: "התוודעתי למיזם הזה לפני כמה שנים וזה ממש שינה לי את החיים. גיליתי שיש מקום לאנשים עם מוגבלות גם בתחום הצילום ולמרות המגבלה שלי, מצאנו פתרון שהפך להיות נגיש עבורי. אני מקבל מאז פידבקים נהדרים מהמצולמים, אני גאה בצילומים שלי, גאה במקום העבודה שלי וגאה בעצמי על כך שלמרות ועל אף המגבלה, מצאתי את מקומי בין אנשים שמעריכים אותי ואת היכולות שלי ומתייחסים אלי כשווה בין שווים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות