סודקות את תקרת הזכוכית- נבחרת מלטון בת יםצילום: ליאור דסקל עבור אייקון
סודקות את תקרת הזכוכית- נבחרת מילטון בת יםצילום: ליאור דסקל עבור אייקון

בחרו באופרה ווינפרי: הישגים לתלמידות מבת-ים בתחרות בניית אתרים

נבחרת בית ספר חשמונאים זכתה בתחרות הארצית הנערכת בשיתוף עם חברת WIX. הישג מרשים גם לנבחרת בית ספר אורט מלטון שבנתה אתר שעסק בסגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס

פורסם בתאריך: 6.6.23 11:34

הישגים לתלמידות מבת-ים: ביום חמישי (1.6), התקיים אירוע הגמר של תחרות בניית האתרים בנושא "נשים פורצות דרך" של תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים" בשיתוף חברת ההייטק הישראלית WIX. נבחרות בתי הספר חשמונאים ואורט מלטון מהעיר בת-ים זכתה במקומות הראשונים בתחרות הארצית ובתחרות האזורית. האירוע הועבר בהנחייתה של מרים שטילמן לבזובסקי מקרן הון סיכון טל ונצ'רס, והשתתפה בו מהנדסת החשמל תם שקד, כוכבת "נינג'ה ישראל", שהרצתה למשתתפות על מסעה מעורר ההשראה. עוד השתתפו באירוע נציגות חברות היי טק וכ־700 נערות מכיתות ח' וצוותי חינוך מלמעלה מ־40 בתי ספר ברחבי הארץ לצד מתנדבות ושותפים רבים.

נבחרת בית הספר חשמונאים, שבה השתתפו ליה שטיינברג ומילנה לב, היא הזוכה בתחרות הארצית. את הנבחרת ליוו הרכז אשר אזולאי והמנטוריות תמר שחר ופרופ' אפרת ליברטל. האתר שהקימו עוסק באופרה ווינפרי, אשת התקשורת האמריקאית. האתר כולל בתוכו מידע רב על מסלול חייה והמסרים שניתן ללמוד מהם.

ליה ומילנה אמרו: "בחרנו באופרה ווינפרי כי הייתה אישה חזקה ופורצת דרך בתחום החינוך, ששינתה את היחס כלפי הילדים. נהנינו מאוד מהתהליך, שכלל גם ביקור בגנים מונסטוריים, והתרגשנו מאוד לזכות במקום הראשון בתחרות".

בנוסף, זכתה נבחרת בית הספר אורט מילטון בהישג מרשים – במקום הראשון בתחרות האזורית בנבחרת מלטון השתתפו שלי צ'רטרבסקי, אבלין אאולוב, ניקולטה סרוב וליזה אורולב. את הנבחרת ליוו הרכזת נטע גלנץ והמנטורית גילת לאפין.

האתר שהקימו הנערות עוסק בסגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס. משתתפות התכנית אמרו: "בחרנו אישה מעוררת השראה ומקורית, ואנחנו גאות מאוד בזכייה של בית הספר. תאמינו בעצמכן – בכל גיל ובכל מצב. כל אחת מכן יכולה".

"בנות יקרות, אתן הגאווה של העיר", אמר ראש העירייה צביקה ברוט. "ניפצתן כל תקרת זכוכית אפשרית והבאתן לעיר שלנו כבוד עצום". הילה לוי, מנהלת תכנית סודקות את תקרת הזכונית, אמרה: "בכל שנה אנחנו שומעות מנערות חוסר אמון ביכולת שלהן לבנות אתר בעצמן. בסופה של השנה התמונה לגמרי אחרת – מאות אתרים מרתקים על מאות נשים מיוחדות, הכול נוצר בידיהן של נערות בכיתה ח' בתוכנית. יש כאן גם מימד של העצמה טכנולוגית משמעותית וגם מסע חקר על נשים פורצות דרך, שכולנו יכולות ללמוד ממנו. המסר של התחרות הוא שאפשר, שכל אחת יכולה להגיע לכל מקום אליו את שואפת. כל הכבוד לנבחרות שזכו בתחרות ולכל הנערות שהשתתפו בתהליך ובתחרות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות