שחר עבוד, צילום סמדר כפרי
שחר עבוד, צילום סמדר כפרי

מרגש: היום הפנינג התרמות מיוחד של שבט דן בת-ים למען בוגר השבט

לפני שנתיים חלה שחר עבוד, בוגר השבט שהיה גם רכז שלו, בסרטן המעי הגס. היום יחזור שחר אל השבט בו גדל כדי לקחת חלק בהפנינג התרמה. "נהוג לחשוב שהמחלה פוגעת לרוב בגברים מעל גיל 50, אך הנתונים מראים אחרת", הוא אומר

פורסם בתאריך: 23.5.23 09:26

היום, יום שלישי, יערוך שבט צופי בת ים הפנינג חגיגי, שכל הכנסותיו ייתרמו לעמותת "צו מניעה" למען חולי סרטן המעי הגס. ההפנינג ייערך בחצר השבט וכל מטרתו היא העלאת המודעות בקרב האוכלוסייה למחלה ולדרכים למנוע אותה. בנוסף, יוצעו במתחם פעילויות שונות כמו עמדות יצירה לילדים, דוכני מתוקים, מכירת ספרי יד שניה ועוד רשימה ארוכה של אטרקציות שאת כולם גייסו בוגרי השבט והחניכים בו כיום, וההכנסות מהן תרומה לעמותה.

אחד מבוגרי השבט הוא שחר עבוד (40), נשוי ליעל ואב לאיתן בן השלוש. חייו של שחר התהפכו לפני כשנתיים, כאשר התגלה באופן מקרי סרטן המעי הגס בגופו. מאז הוא מתמודד בגבורה עם המחלה, מתנדב בעמותת "צו מניעה" – למניעה ולהתמודדות עם המחלה – ואף פועל להעלאת המודעות.

שחר משתף ברשתות החברתיות בפנים גלויות על ההתמודדות היומיומית עם המחלה וכל הנלווה לה. אחד מחברי השבט בו התחנך מכיתה ד׳ ועד יב׳ ולאחר מכן כיהן בו כרכז במשך 3 שנים, נחשף לפוסט על התמודדותו – ופנה לשחר בהצעה מרגשת: לחזור לשבט ולקיים בו הפנינג התרמה.

דורות אחורה של בוגרים, חניכים, סגני עירייה, כולם התגייסו למען מטרה אחת – לעזור לשחר להפיץ את הבשורה, לקדם מודעות ולגייס כספים למען פעילויותיה של עמותת 'צו מניעה'. עבור שחר החזרה לשבט היא סגירת מעגל, והשאיפה שלו מהאירוע המרגש הזה היא לעודד א.נשים להיחשף לעובדה שאת סוג הסרטן הזה ניתן למנוע ולעצור עוד בבדיקה הראשונית. שחר אמר: "נהוג לחשוב שהמחלה פוגעת לרוב בגברים מעל גיל 50, אך הנתונים מראים אחרת – רק 10% מהחולים הם בגיל הזה, בעוד לצערנו רק מהגיל הזה הרופאים מפנים לבדיקות קולונוסקופיה. מידי שנה ישנה עליה של 5% בקרב הצעירים שחולים במחלה, ובנוסף – כ-50% מהחולים הן נשים. מכאן, צריך להעלות את המודעות בקרב האוכלוסיות ולקדם שיפור מדיניות שתאפשר לכל בן אדם לבצע בדיקה כבר בגיל צעיר".

רכז השבט כיום, איתי יוחנן (23), סיפר על הערכים העומדים מאחורי האירוע: ״אחד מהערכים של הצופים הוא ערבות הדדית. בתור מחנך בני נוער שבתורם מחנכים ילדים קטנים – זה נותן להם את האפשרות להסתכל על כל האנשים בקהילה. זה מעביר מסר שאפשר לעשות טוב בכל מיני דרכים ולעזור למי שזקוק. אני גאה ממש על זה שבוגרי השבט והחניכים לקחו את האירוע בשתי ידיים ודאגו לכל מה שנדרש כדי להרים את ההפנינג הזה".

ד"ר שלמה לבקוביץ, יו"ר עמותת צו מניעה, אמר: "מחלת סרטן המעי הגס פוגעת באלפי נשים וגברים בכל שנה, והשלכותיה קשות ולעיתים בלתי הפיכות. בין החולים – ישנם רבים, רבים מדי, שלא נבדקו בזמן, בעוד את המחלה הזאת, לעומת סוגי סרטן אחרים ניתן למנוע. כבוגר של תנועת הצופים, מחמם את הלב להיווכח כמה חשוב לחניכי ובוגרי שבט צופי דן בת ים לתמוך בפעילות העמותה, ולאפשר לנו להמשיך ולסייע למתמודדים עם הסרטן, ולקדם את המודעות והמניעה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות