המיצג של רינת יצחק בבת ים צלם: Adam Newby/ Studio 3713
המיצג של רינת יצחק בבת ים צלם: Adam Newby/ Studio 3713

"היער הוא התקווה לחיים". מיצב מיוחד בבת ים לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה

האמנית רינת יצחק, בת לאב ניצול שואה, בחרה להציג את מיצב היער שלה בגלריה החברתית שבטרמינל עיצוב בת ים, לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיצוין בשבוע הבא 

פורסם בתאריך: 10.4.23 12:08

"מאחורי כל מספר יש אדם. אדם שהיו לו חיים. הייתה לו משפחה שהוא יקר לה. אדם שלא זכה להגשים את חלומותיו", אומרת בכאב האמנית רינת יצחק, בת לאב ניצול שואה, שבחרה להציג את מיצב היער שלה בגלריה החברתית שבטרמינל עיצוב בת ים, לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיצוין בשבוע הבא.

התערוכה מציגה תמונות ו-וידאו ארט המדמים את החיים ביערות אירופה עם מסר אופטימי. "היער הוא התקווה לחיים", מבהירה יצחק. "הוא היה המקום אליו נמלטו היהודים. שם הם מצאו מקום מסתור. בין העצים הם הצליחו לשרוד ולהינצל".

העצים מצוירים בדיו יפני על נייר שקוף התלוי מהתקרה ומאפשר לאור לחדור דרכו ולייצר כך תחושה של יער. משחקי האור והצל מעצימים את תחושת הפחד וחוסר האונים, לצד תקוות ההצלה והחופש. יער של גזעים חשופים, יוצג לעיני המתבוננים מחוץ לקירות הזכוכית, במעין קופסת זיכרון שקופה.

את מיצב היער מלווה וידאו ארט המציג שריפה. כך, בניגוד לתקווה שביער, על הצופים משתלטת תחושה של כאב, חוסר אונים ועצב על המשפחה והחברים שנשארו מאחור.

אירוע הפתיחה יתקיים ב – 17.4.23. התערוכה תהיה פתוחה עד 4.5.23 בימי א – ה בין השעות בין 9:00 ל-17:00 בטרמינל עיצוב בת ים, רחוב אהוד קינמון 32 בת ים. הכניסה חופשית. אוצרת התערוכה – אילנה כרמלי לנר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות